Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Sosnowiec nie dopuści do ograniczeń komunikacji tramwajowej

16.01.2009

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Anna Witek
Polska Dziennik Zachodni, 16.01.2008 r.


Sosnowiec stał się współwłaścicielem spółki Tramwaje Śląskie. Miasto przejęło nieodpłatnie niecałe 1,5 mln akcji o nominale 10 złotych, co stanowi prawie 15 proc. udziałów w spółce. Podobne umowy sygnowali również przedstawiciele innych gmin. Sosnowiec zajmuje drugie miejsce, po Katowicach z 25 procentowym udziałem, pod względem liczby posiadanych akcji.


- Decyzja o przejęciu akcji sfinalizowała kilkuletnie starania gmin naszej aglomeracji o przejęcie od Skarbu Państwa przedsiębiorstwa wymagającego gruntownej modernizacji. Skutkiem tego gminy będą mogły wreszcie łożyć na unowocześnianie sieci i taboru, co powinno przynieść wymierne efekty, dla pasażerów. Będą odczuwalne za kilka lat - dowodzi Grzegorz Dąbrowski, rzecznik prasowy sosnowieckiego Urzędu Miejskiego.

Póki co, stan taboru i torowisk na terenie Sosnowca i Zagłębia znajduje się w tragicznym stanie. Co najgorsze dla mieszkańców Będzin, sąsiadujący z Sosnowcem, tnie połączenia tramwajowe na swoim terenie. Władze Będzina wnioskowały do KZK GOP o skrócenie trasy linii nr 27 do pętli w Sosnowcu. Prowadzone są negocjacje ze związkiem, dotyczące tej linii.

Władze Sosnowca zapewniają, że nie zamierzają na terenie miasta ograniczać połączeń tramwajowych, ani likwidować żadnych linii. Sosnowiec chce rozwijać infrastrukturę tramwajową. Chodzi przede wszystkim o przedłużenie linii nr 15.

- Plany wydłużenia trasy linii nr 15 są nadal aktualne, podobnie jak pozostałe inwestycje tramwajowe zaplanowane w ramach przygotowań do EURO 2012. Obecnie w porozumieniu z KZK GOP aktualizujemy dokumentację tych przedsięwzięć. Linia nr 15 jest szczególnie ważna, jako kręgosłup miejskiej sieci komunikującej nas z Katowicami i nie rezygnujemy z jej przedłużenia. Sieć komunikacji tramwajowej w mieście dobrze funkcjonuje i nie ma powodu wprowadzać do niej żadnych zmian - podkreśla Grzegorz Dąbrowski.

W tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa modernizacji torowisk w mieście. Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia postępowania przetargowego na jej wykonanie.

- Inwestycje związane z infrastrukturą tramwajową na terenie Sosnowca zaplanowane zostały do realizacji na lata 2010 i 2011. Wszystko jest uwarunkowane otrzymaniem unijnych środków w ramach programu "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Ślaskiej" - dodaje Szczepan Wodniok, dyrektor do spraw rozwoju i inwestycji w Tramwajach Śląskich.

Zakres przedsięwzięć związanych z infrastrukturą tramwajową ma kosztować ok. 168 mln zł, przy udziale gminy 84mln zł. Zaplanowana jest m.in. przebudowa torowiska przy ul. 3 Maja w kierunku Zagórza, modernizacja przejazdów przez tory. Planuje się też zakup tramwajów niskopodłogowych za 37 mln zł.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Martinek napisał(a):

Tak, Sosnowiec wywali całą kasę na bzdurną 15 do Zagórza a w tym czasie rozlecą się kompletnie tory do Milowic, Kazimierza czy Mysłowic, bo przecież na nie już nie starczy pieniędzy. I w ten sposób komunikacja sama się ograniczy, a UM będzie święcie niewinny... typowy tekst propagandowy jakich w sosnowieckim dodatku DZ wiele ;-)

16.01 19:31:15

fff napisał(a):

Sosnowiec, ma to szczęście, że w porównaniu do DG, czy Czeladzi może olać Będzin. Najwyżej wszystkie linie będą kończyć bieg pod Żyletą.

16.01 20:37:24

slowak99 napisał(a):

Nie no za**biście!! Przez ten cholerny Będzin, ja mieszkaniec Dąbrowy muszę jechać na 15 innych sposobów, by dostać się do Sosnowca, bo Będzin ma w dupie komunikacje! TO jeszcze trochę i do Będzina będziemy wszyscy chodzić na piechotę!

17.01 09:53:56

@ fff napisał(a):

Ale sporo ludzi jeździ właśnie do i z Bądzimia :-(. Zwłaszcza w dni targowe (środy i soboty).

17.01 10:28:44

krzesimir napisał(a):

reorganizacja linii 12 również podobnie jak pozostałe inwestycje tramwajowe zaplanowane w ramach przygotowań do EURO 2012 ?

17.01 11:11:08

wnerwiony Vegeta napisał(a):

Te świnie już i tak częściowo uwaliły 24. Wcześniej, w soboty, tramwaj ten kursował co 20 minut (do południa). Sporo ludzi nim na targ jeździło, a i tak był tłok. Teraz 24 kursuje co 40 minut! Do tego chcą skrócić 27. Chamstwo, świństwo i ze strony KZK i ze strony Bądzimia. Wsadzić Barana na taczki i przewieźć tuż za smrodzącym Ikarusem, a potem wcisnąć go do zapchanego 21 w sobotę!

17.01 22:11:44

slowak99 napisał(a):

Chamstwem, to jest cały ten KZK! Wielka rezerwa dla polityków się znalazła! Sprywatyzować i oddać komuś znajacemu się na rzeczy, a nie bandzie oszołomów troszczących się o własną kieszeń. Kretyni nie potrafią nic pozytywnego zrobić! Od 1989r. wozokm w naszej konurbacji systematycznie spadają w ruchu jednostajnie przyspieszonym.

17.01 23:59:19

polski ślązak napisał(a):

Zastanawiam się, po co Sosnowcowi "kręgosłup komunikujący miasto z Katowicami" w postaci linii 15, skoro mało kto tą linią w ogóle do Katowic jeździ. Dojazd z Sosnowca PKP do centrum Katowic tramwajem trwa 35 minut, autobusem 20, a pociągiem (jeśli komuś dogodnie) nawet 13.

18.01 00:38:11

Daro85 napisał(a):

@slowak99: facet co ty masz za dane? Najpierw sobie zobacz jakie są statystyki wozokm w GOPie a potem gadaj takie głupoty...

18.01 08:57:48

greg napisał(a):

@polski ślązak: zapytaj może o to najlepiej mieszkańców Szopienic.

18.01 10:45:05

slowak99 napisał(a):

@Daro85, to może za chwilę mi powiesz, że przybywa linii w GOPie? Bo ja jakoś tylko widzę zdania z hasłami typu: obcięte, zlikwidowane, skrócone itp. Więc to Ty nie gadaj głupot, bo odkąd KZK przejęło kontrolę, to liczba połączeń ciągle spada.

@Polski Ślązak: T15 jest obleganą linią, a warto wspomnieć, że na liniach tramwajowych jest kilkukrotnie wyższa wymiana podróżnych. Wiele osób wsiada W 15 by jechać na Zawodzie, czy Szopienice.

18.01 12:06:13

Rozwój i Inwestycje w Tramwajch napisał(a):

dyrektor do spraw rozwoju i inwestycji w Tramwajach Śląskich :-))))))))))

Ale fuchy i fikcyjne stanowiska mają w tych Tramwajach
na bramie obozu też pisało: Arbeit macht frei

rozwój = likwidacje tramwajów

inwestycje = likwidacje torowisk

18.01 20:25:11

Będzin napisał(a):

Co tak narzekacie na władze Będzina
skoro Prezydent zajął 1 miejsce
więc znaczy się jest dobrym gospodarzem i podejmuje słuszne i korzystne decyzje dla mieszkańców

http://bedzin.naszemiasto.p...

19.01 12:15:11

kflik napisał(a):

ta 15ka do Zagórza może być przydatna, ma zdaje się przejść mniej więcej przez środek osiedla tam gdzie jest taki szeroki pas niczego między blokami? w każdym razie tylko tak jest chyba miejsce, alternatywa to jedynie metro.
Jeśli tak, to bloki tam w okolicy są dosyć oddalone od przystanków autobusowych więc tramwaj może być popularny.

20.01 21:33:45

MIGomat napisał(a):

Jeśli chodzi o Barana i jego chore pomysły to go trzeba na taczce GNOJU wywieźć jak najdalej od tramwajów

24.01 21:27:12

Lestek napisał(a):

15-tka do Zagóza jest jak najbardziej sensowna, bo teraz kończy trasę w szczerym polu tuż przed dużym osiedlem. Po przedłużeniu byłaby alternatywą dla linii autobusowych.

28.01 18:35:22

Vegeta napisał(a):

@Lestek
Dokładnie, ale przy przedłużaniu piętnastki nie zapominajmy o innych liniach, zwłaszcza 26 i 27, które bez remontów się niedługo rozlecą...

A myślicie, że olanie Bądzimia i zbudowanie torów z Zagórza wzdłuż ul. Mieroszewskich do Dąbrowy jest realne (tak do 10 lat)?

Aha, popieram pomysł wywiezienia Barana na taczce gnoju!

28.01 19:59:09

MARTIN napisał(a):

Z tego co wiem linia "15" miała iść dalej takie były plany w 1980r. Jednak brakło kasy, póżniej był stan wojenny i wiele inwestycji szlg trafił.Dlatego kończy w takim miejscu. Budowa linii Zagorze - Dąbrowa to raczej baaardzo odległa przyszłość.

28.01 21:00:35

nnn napisał(a):

Wyremontować i to natychmiast, ich przejazd ul. 3 go Maja, zmarłego z grobu obudzi, nie mówiąc o tym że w kamienice się trzesą od ich przejazdu po torach, ściany pękają a talerze chca z szefek wychodzić.... MASAKRA...sąsiedzi a może tak masowe pozwy o odszkodowania do Tramwaji może ich to rozumu nauczy?

11.05 10:18:01


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!