Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Związkowcy oplakatowali tramwaje i będzińską zajezdnię

15.01.2009

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Krzysztof Bojda

Piotr Sobierajski,
Polska Dziennik Zachodni, 14.01.2009 r.


Członkowie czterech działających w Tramwajach Śląskich S.A. związków zawodowych oplakatowali będzińską zajezdnię i tramwaje, sprzeciwiając się dążeniu do, ich zdaniem, dalszego dezorganizowania komunikacji tramwajowej w Zagłębiu.


Likwidacja Rejonu Komunikacyjnego nr 1 w Będzinie i tamtejszej zajezdni tramwajowej oraz utrata pracy przez sporą część 420-osobowej załogi mogą być m.in. efektem nie przejęcia akcji Tramwajów Śląskich S.A. przez Będzin (jako jedyna gmina w Zagłębiu) oraz złożenia wniosku do KZK GOP o skrócenie linii 27. Związkowcy zapowiadają, że jeśli nic się nie zmieni, rozpoczną pikiety pod budynkiem Urzędu Miasta.

Na plakatach widnieją podpisy przedstawicieli związków zawodowych: Sierpień 80', NSZZ Solidarność, OPZZ oraz Związku Zawodowego Tramwajarzy. Pasażerowie mogą się z nich dowiedzieć, że może na nich czekać nie tylko skrócenie linii 27 do terenu Sosnowca, ale także likwidacja linii 28 (z zajezdni do byłej Huty Katowice) oraz ograniczenie liczby wagonów na linii 22 z 10 do 6. Za błąd uznają także likwidację linii 25 do Wojkowic i rozbiórkę szyn, po których miał jeździć zabytkowy tramwaj.

- Nie możemy siedzieć z założonymi rękami. Działania w poprzedniej i obecnej kadencji władz samorządowych zmierzają do wyeliminowania komunikacji tramwajowej z terenu miasta i zastąpienia jej autobusami - mówi Andrzej Szimke, przewodniczący Sierpnia 80' w Tramwajach Śląskich S.A. - Obawiamy się o miejsca pracy, każdy ma na utrzymaniu rodziny. Jeśli wszystko pójdzie dalej w tym kierunku, to obsługę tramwajów mogą przejąć inne zajezdnie, jak choćby w Katowicach-Zawodziu. Nie możemy się na to zgodzić - dodaje.

Władze Będzina tłumaczą się względami finansowymi. W przeliczeniu na jednego mieszkańca w Będzinie dopłaty do komunikacji zbiorowej wynoszą 246 zł. W Sosnowcu jest to połowa tej kwoty (124 zł), w Bytomiu 116 zł, w Katowicach 157 zł, a Chorzowie 98 zł.

- Przelicznik wypada na niekorzyść będzinian. Rada Miejska, w poprzedniej kadencji, podjęła uchwałę o nie przejmowaniu akcji Tramwajów Śląskich S.A. Mimo tego i tak dotujemy komunikację zbiorową, w tym również Tramwaje Śląskie S.A., za pośrednictwem KZK GOP. W tym roku dotacje dla KZK GOP wyniosą ok. 14 mln 250 tys. zł, z czego na połączenia tramwajowe w Będzinie przeznaczonych zostanie 6 mln 900 tys. zł - podkreśla Marzena Karolczyk, rzeczniczka UM w Będzinie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem dopłaty Będzina do KZK GOP wzrosną o 40 proc. Zdaniem samorządowców, jedną z przyczyn tak znacznego wzrostu dotacji jest mała rentowność linii tramwajowych.

Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy Tramwajów Śląskich S.A. twierdzi tymczasem, że na razie nie dotarły do spółki z KZK GOP informacje o planowanych kolejnych ograniczeniach kursów i linii w Zagłębiu.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

greg napisał(a):

Nareszcie.

15.01 18:46:07

slowak99 napisał(a):

Ludzie, jaka mała rentowność linii??!! Odkąd wywalono 24 z odcinka rondo <=> paryż, w stronę DG jeżdżą przeładowane tramwaje!! Ludzie, opamiętajcie się! Ileż można brać w łape! Przywrócić nam tramwaje, bo to, co się dzieje na Zagłębiu przerasta chyba możliwości KZK! Zostało już tyle wycięte, że nic tylko zakupić rower, auto, albo cokolwiek innego, bo już autobusem, czy tramwajem ciężko dojechać.

Jeżeli będą pikiety, prosimy związkowców o podanie daty, miejsca i godziny. Chętnie dołączę.

15.01 19:46:42

darek napisał(a):

28 do Huty Katowice już dawno nie jeździ. Może się mylę ale ładnych parę lat 28 jedzie do Gołonogu. A może coś przeoczyłem???

15.01 19:59:09

102n@ napisał(a):

Można rzec...obudzili się z ręką w nocniku. Pikiety należało organizować już przy próbie likwidacji 25. To co się dzieje w naszym regionie z transportem szynowym przekracza moje wszelkie wyobrażenia o możliwościach niszczenia naszych władz. Takiej siły rażenia jak nienasycenie gęb naszych decydentów nie miały nawet 2 wojny światowe i wybuch atomówki w Hiroszimie.

15.01 21:04:30

LEON napisał(a):

ZNAJĄC KZKGOP INFORMACJĘ O CIĘCIACH DOSTARCZĄ DO TRAMWAJÓW NA DZIEŃ LUB DWA PRZED DATĄ JEGO OBOWIĄZYWANIA A TYLKO PO TO BY NIKT NIE MIAŁ SZANS NA JAKIKOLWIEK PROTEST. TRAMWAJE BĘDĄ MUSIAŁY ZAAKCEPTOWAĆ ZMIANY BO PRZECIEŻ NIE WYŚLĄ NA TRASĘ WAGONÓW BY JECHAŁY SPOŁECZNIE BO SKOŃCZĄ JAK Ś.P. PKM BYTOM. JEŚLI CHODZI O PASAŻERÓW TO PO PROSTU SIĘ ZDZIWIĄ NP 1 LUTEGO PRZYCHODZĄC NA PRZYSTANEK NA KTÓRYM PRZECINAK BĘDZIE KURSOWAŁ WG NOWYCH NIKOMU NIE ZNANYCH ROZKŁADÓW JAZDY.

15.01 23:54:23

budda napisał(a):

Myślę, że tu potrzeba czegoś w rodzaju rewolucji francuskiej bo to gdybanie i gadanie nie daje nic a i tak nasze głosy "nienasycone gęby naszych decydentów" mają głęboko. Tu trzeba coś wysadzić albo spalić.

16.01 03:11:59

Gojira napisał(a):

@budda: zgadzam się, bez drastycznych środków nic nie osiągniemy - decydenci powinni zacząć się bać naszego gniewu.

16.01 13:10:27


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!