Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Niewidomi stracili ważną dla nich linię tramwajową

02.01.2009

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Łukasz Respondek,
Polska Dziennik Zachodni, 02.01.2009 r.


To tylko jeden z kilku przystanków na trasie tramwaju linii 12, która w tym roku zostanie zlikwidowana. Jednak dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej Polskiego Związku Niewidomych przy ulicy Siemianowickiej zatrzymująca się w tym miejscu "dwunastka" ma znaczenie niebagatelne. To właśnie osoby niewidome i słabowidzące stracą najbardziej na oszczędności władz miasta.


- Likwidacja tej linii jest już przesądzona. Na tej trasie zwiększy się częstotliwość kursów autobusów linii 663. To dobra informacja dla niepełnosprawnych, bo będą to w większości pojazdy przystosowane specjalnie dla nich - zapewnia Alodia Ostroch, rzecznik Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

Niewidomi nie godzą się z takim rozwiązaniem. Zebrali prawie dziewięćdziesiąt podpisów i wysłali pismo do prezydenta Chorzowa. - O przystanek i przejście dla pieszych z sygnalizacją dźwiękową w Miejskim Zarządzie Ulica i Mostów staraliśmy się kilka lat. Z tramwaju korzystali nasi mieszkańcy, pracownicy i osoby przyjeżdżające w odwiedziny. - mówi Jerzy Widera, dyrektor ośrodka. - W naszym DPS mieszka 156 osób. Około trzydzieści jest spoza naszego województwa. Reszta pochodzi z różnych miastach na Śląsku. Większość jest z Chorzowa, a sporo osób dojeżdża do Siemianowic Śląskich - dodaje.

Tramwaj staje w odległości stu metrów od DPS. Korzystający z niego niewidomi,mimo że komunikaty dźwiękowe w tej linii nie działją już od dawna, odliczają sobie pięć przystanków jakie muszą pokonać, żeby dojechać do rynku. - Często muszę się dostać do miasta w godzinach wieczornych. Autobusy kursują wtedy o wiele rzadziej. Druga sprawa, że autobus wcale nie rozwiązuje naszych problemów. Bo kiedy na przystanku nie ma ludzi, co zdarza się bardzo często wczesnym rankiem i późnym wieczorem, to kierowca się nie zatrzymuje. Dla niewidomego jest to bardzo trudne, bo my je sobie liczymy. W tym momencie jesteśmy zagubieni. Tramwaj zatrzymuje się na każdym przystanku i jest regularny - mówi Maria Kunc-Jasińska, mieszkanka ośrodka. Należy jeszcze dodać, że "dwunastka" to jedyny tramwaj kursujący na tej trasie, a autobusów jest kilka. Osobie niewidomej bardzo łatwo się pomylić i wsiąść do innego. Szczególnie chodzi tu o dojazd z chorzowskiego rynku, gdzie linii autobusowych jest sporo. "Dwunastka" była w tym miejscu idealnym rozwiązaniem.

W chorzowskim magistracie uważają, że za organizację komunikacji publicznej w aglomeracji katowickiej odpowiedzialny jest KZK GOP i pisma, które przychodzą do Urzędu Miasta są kierowane do przewoźnika. - Zebraliśmy w tej sprawie niecałe czterysta podpisów i wysłaliśmy podobne pismo do prezydenta. Po paru dniach dostaliśmy informację, że dokument został przekazany do KZK GOP. Odpowiedzi władz miasta nie uzyskaliśmy - mówi Marek Borys ze Stowarzyszenia Moje Miasto. - Nie można wszystkiego wytłumaczyć aspektami ekonomicznymi i efektywnością - kończy.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pasazer napisał(a):

Co wyście powariowali?! KZK GOP ma się troszczyć o niewidomych?!!! Przecież § 3 taryfy mówi że "Do przejazdów bezpłatnych uprawnieni są: 8. Ociemniali - w przypadku obywateli polskich oraz obywateli innego państwa posiadających taki dokument - na podstawie legitymacji Polskiego Związku Niewidomych, legitymacji Związku Ociemniałych Żołnierzy RP lub jednego z dokumentów wymienionych w § 3 pkt 7, stwierdzającego niepełnosprawność z powodu narządu wzroku lub oznaczonego symbolem 04-O [...]" - nie mają na nich żadnego zarobku to po co się troszczyć o ich los?!
Zrozumcie wreszcie - KZK GOP jest już nastawiony w 100% na zarobek, a nie usprawnianie transportu miejskiego!!!!!

02.01 14:24:51

pasazer napisał(a):

A wy, mieszkańcy Chorzowa i Siemianowic dostaliście wyraźny sygnał od władz miasta: "Pocałujcie mnie w d...". Jak w następnych wyborach dalej będziecie wybierać takich konowałów to wkrótce pożegnajcie się z jakimkolwiek tramwajem i autobusem.

02.01 14:28:29

3ci swiat napisał(a):

Widac ze komunikacja publiczna jest tylko z nazwy i KZK GOP dla dobra publicznego nie dziala, a na jego szkode. To dla mnie nie pojeta hipokryzja i idiotyzm, ze instytucja ponoc pozytku publicznego, ktora oplaca sie dwa razy, bo i z podatkow i z oplat za bilety ma mieszkancow GOPu, czyli swoich klientow i podmiot dla ktorego dzial gleboko w dup**! W praworzadnym i Cywilizowanym swiecie za cos takiego co dzieje sie z lina 12, z tymi wszystkimi protestami i odbieraniem dogodnego srodka transportu dla ludzi niewidomych wszystkie osoby odpowiedzialne za taki stan rzeczy powinny uslyszec zarzuty prokuratorskie. Ale w tym kraju mamy trzeci siwat i z kazdym dniem jest coraz gorzej.

02.01 14:31:54

Gojira napisał(a):

Ten KOPEL jest gorszy niż ten cały KZK GOP... bo do niego NIC nie dociera a WSZYSTKO zwala na KZK GOP - nie zapominajmy, że gdyby chciał zostawić 12 to KZK GOP nie miał by wiele do powiedzenia (tak jak to było w przypadku 27 i 24).

02.01 14:37:26

tygrys230v napisał(a):

WITAM NIEWIDOMI POROSTU POJADĄ AUTOBUSEM I TYLE KAŻDY NARZEKA NA KOMUNIKACJE ALE UTRZYMANIE JEJ TO SĄ OGROMNE KOSZTA LINIA 12 NIE BYŁA TAK SUPER OBŁADOWANA JAK SIĘ PISZE I ŻE CHORZÓW STRACIŁ POŁĄCZENIE Z SIMCAMI JEST TO BZDURA A AUTOBUS NA TEJ TRASIE JEST IDEALNYM ROZWIĄZANIEM.

02.01 15:03:28

kysó napisał(a):

"będą to w większości pojazdy przystosowane specjalnie dla nich - zapewnia Alodia Ostroch" - Taaaa... Zwłaszcza te deltowe graty. A tak na marginesie: "pisma, które przychodzą do Urzędu Miasta są kierowane do przewoźnika" - pytam, jakiego przewoźnika, bo KZK Głąb na pewno nie jest żadnym przewoźnikiem

02.01 15:32:57

chris napisał(a):

@pasazer Siemianowice były przeciwne likwidacji T12. W sumie to może mieszkańcy Chorzowa Starego powinni starać się o przyłączenie do Siemianowic Śląskich :D

02.01 15:37:26

kysó napisał(a):

@tygrys230v: bzdura to jest to co wypisujesz. I wyłącz Caps Lock bo też się doczytamy

02.01 16:35:36

luk459 napisał(a):

Apelacja do KZK GOP Zlikwidujcie wszystkie linie tramwajowe a w ich miejsce niech powstaną linie autobusowe. i zamiast przeznaczyć pieniądze na remonty torowisk to lepiej by je wszystkie porozbierać i utworzyć w ich miejscu osobne pasy ruchu dla autobusów. Byłoby bezpieczniej, szybciej, taniej...

02.01 17:16:24

suchy napisał(a):

@luk - tak oczywiście, życzymy powodzenia w zmieszczeniu pasów dla autobusów W OBIE STRONY na miejscu POJEDYNCZEGO toru, tak np na 9 albo 18.. A może zaproponujesz mijanki dla autobusów tak jak to jest na liniach jednotorowych tramwajów? Gratulacje przy wymyślaniu podobnych bzdur panie Haładus, bo chyba pan się pod tym nickiem wypowiada prawda? :>

02.01 17:37:22

pasazer napisał(a):

@luk459: czy ty jesteś nienormalny? Gdzie ty chcesz utworzyć pas autobusowy w zamian za T12, albo T11? Koszty takiego czegoś (bo określenie tego "inwestycją" to byłaby kpina) będą wyższe niż roczne utrzymywanie tej linii.

@tygrys230v: jeśli chcesz zbijać na KM biznes, to zły adres wybrałeś. W dodatku nie znasz zupełnie sytuacji niewidomych. Chyba że jesteś w stanie zapewnić im autobusy zapowiadające przystanki - a właśnie, JAK te autobusy były zapełnione na trasie tramwaju? I jak pasażerowie dojeżdżali autobusem z Chorzowa do Siemianowic?

@chris: wiem, chodziło mi o to, że za wybór Chorzowa cierpią Siemianowice.

ps. widzę, że z luka459 typowy Homo Sovieticus i miłośnik Zakaukazia - tam nie ma już tramwajów, a trolejbusów są szczątki, za to są miliardy minibusów - super alternatywa dla tego, co się robi w Europie. :/

02.01 18:00:01

Jorgel napisał(a):

Co za głupota z tym stwierdzeniem że jak jest wcześnie rano lub późno wieczorem, to autobus nie staje na przystankach jak nie ma ludzi a tramwaj staje. To czy się zatrzyma zależy tylko i wyłącznie od prowadzącego.

02.01 18:46:26

suchy napisał(a):

@pasażer - w końcu nie na darmo Katowice się kiedyś zwały Stalinogrodem:D Widać wg luka459 historia do czegoś zobowiązuje:D

@jorgel - ale jednak częściej się zdarza w przypadku autobusu że się nie zatrzymuje i jedzie dalej aniżeli w przypadku tramwaju. Weź pod uwagę, że znakomita większość autobusów posiada różnego rodzaju guziki sygnalizujące kierowcy chęć wysiadania i jak kierowca nie widzi nikogo na przystanku ani też nikt guzika nie wcisnął to uważa, że nikt nie będzie wsiadał/wysiadał i jedzie dalej.. W tramwajach guziki są, ale jednak służą one głównie tylko do otwierania drzwi albo też wogóle do niczego nie służą bo nie działają, sygnału żadnego motorniczemu nie dają, że ktoś chce wysiadać, więc chcąc nie chcąc motorniczy musi się wtedy zatrzymać i otworzyć drzwi i poczekać czy ktoś będzie wysiadał czy też nie.

02.01 19:24:10

Gojira napisał(a):

@tygrys230v: czy byłbyś tak dobry i wymienił jakie połączenia (lub połączenie) istnieją na odcinku od Siemianowice pl. Skargi do Chorzowa? Podejrzewam, że gdybyś przeczytał wcześniejsze komentarze to zwyczajnie nie napisałbyś takich bzdur :]

@Luk: Ty się z HAŁADUSEM na mózgi zamieniłeś? Nie wiedziałem, że istnieją jeszcze tacy - za przeproszeniem - ludzie, którzy myślą, że likwidacja tramwajów przyczyni się do poprawy komunikacji na Śląsku. Po 1. Na jak długich odcinkach powstał by dodatkowy pas dla autobusu? Tylko tam gdzie jest torowisko, a dalej autobus znów tkwił by w korkach. Po 2. Większość linii tramwajowych na Śląsku działa na zasadzie mijanki - jak sobie wyobrażasz mijanki w komunikacji autobusowej (podkreślam, że po likwidacji tramwaju trzeba by zwiększyć ilość autobusów na danej trasie = autobusy które kursowały + 2x ilość tramwajów). Po 3. Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdziłeś, że po likwidacji tramwajów będzie bezpieczniej? Po 4. Skąd stwierdzenie, że będzie szybciej? Po 5. Jakie masz wyliczenia potwierdzające, że będzie taniej?

@Jorgel - kiedyś nie wstałem z miejsca w autobusie jak zbliżał się do przystanku i co? Zobaczyłem jak mi w szybie przeleciał :] (NIE BYŁ NA ŻĄDANIE). Faktycznie autobusy o wiele częściej "omijają" przystanki niż tramwaje.

02.01 21:06:19

Panew napisał(a):

@luk459 - weź ty się jeszcze raz zabaw jak na sylwka i przestań nam zawracać głowy swoimi cudownymi pomysłami na uzdrowienie KM w GOP-ie. Będziemy bardzo wdzięczni, a Ty jak dobrze pobalujesz to będziesz miał w swojej wyobraźni te heble, za to z biletami za 1,40 PLN.

@Jorgel - ktoś kiedyś wymyślił coś takiego jak przystanek stały i przystanek na żądanie. Jak nazwa wskazuje na przystanku stałym zatrzymujemy się zawsze, co jest notorycznie olewane przez kierowców autobusów. Widać, że nie jeździsz tramwajami i nie wiesz jak to tam wygląda.

02.01 22:05:16

luk459 napisał(a):

To będzie ostatni mój komentarz, bo z takimi osobami jak wy to nie idzie do niczego dojść. Jak mówi pewna osoba: PRZECIĘTNIACTWO, bo po co próbować stworzyć coś innego niż wszędzie indziej, lepiej pójść na łatwiznę i od gapić od innych. Taniej - porównaj sobie ceną wzkm tramwaju i autobusu, bezpieczniej - popatrz sobie ile w ostatnim czasu było groźnych wypadków tramwajów a ile autobusów, szybciej bo autobusy miałyby osobna pasy, a z tymi mijankami to wy sobie robicie kpinę jak nie poważni, jeżeli by się chciało to wszystko idzie zorganizować tylko trzeba chcieć, a jak się nie ma zielonego pojęcia w jaki sposób by to miało wyglądać to lepiej się na ten temat nie wypowiadać, a nie pisać pierdoły o mijankach autobusów. To tyle, bo naprawdę z takim przeciętniactwem to nie ma co się kłócić, bo nowe pomysły zawsze skrytykują, a nawet nie pomyślą jak to miałoby wyglądać

02.01 22:52:23

butthead napisał(a):

Tak się akurat składa, że obydwa te przystanki (przy ośrodku dla niewidomych oraz na mijance) bardzo długo były dla autobusów n/ż. Od kilku lat już nie są, ale kierowcy w GOP jak wiadomo znacznie lepiej wiedzą jak jeździć, także zgłaszane zastrzeżenia są w stu procentach prawdziwe. I jest to w tamtym miejscu dość powszechne.

02.01 22:53:17

do luk459 i podobnych haładusów napisał(a):

A jechałeś kiedyś np. z Sosnowca do Katowic w godzinach szczytu, w czasie remontu Roździeńskiego? Trasę na 10-15 minut przebywało się wtedy w godzinę (haha, jak dobrze poszło i nie było po drodze jakiegoś wypadku). I co TAM byłoby lepsze? Kolejne autobusy? Czy może porządna linia tramwajowa obok? Nawet dziecko z przedszkola zna odpowiedź.

II. Byłeś kiedykolwiek w Warszawie? Pewnie nie, sądząc po komentarzach, ale mimo wszystko polecam taką wycieczkę dokształcającą... Spróbuj się wtedy gdzieś dostać w godzinach szczytu z centrum miasta. Życzę powodzenia (i sporej cierpliwości), jeśli wybierzesz autobus. Podobnie w Krakowie czy nawet w Częstochowie.
Polecam również wycieczkę do Bielska, by zobaczyć jak centrum dusi się po likwidacji tramwajów.

Dalej się będziesz upierał przy tym, jakie to autobusy są cudowne?
Tak na marginesie: ja wolę pod domem słyszeć stukot tramwaju niż wąchać smrody z rozpadającego się Ikarusa...

03.01 00:18:22

Kartograf napisał(a):

@luk459

Wybacz, ale twe pomysły to właśnie przeciętniactwo. Argument porównawczy bazujący jedynie na stawce wozokilometru (który w pojedynkę jest tak miarodajny, że nie powiem co...) jest bowiem krótko mówiąc przeciętny. Powiedz mi bowiem jaka jest różnica między autobusem kursującym na wydzielonym pasie ruchu a tramwajem biegnącym po tym samym śladzie? Autobus na dedykowanym pasie po prostu przejmuje wady tramwaju ale zalet szynowego, elektrycznego środka transportu mu nie przybywa. Naśladownictwo "innych" - tak, oczywiście. Dobre pomyśly trzeba OBOWIĄZKOWO naśladować, a nie na siłę stwarzać coś nowego, byle by tylko to było nasze a nie podpatrzone gdzie indziej. A co z kosztami takiego, trudnego do odwrócenia, eksperymentu, jeżeli on nie wypli? Powiesz "trudno", i wymyślisz znowu coś nowego. Dziękuję wolę uczyć się na cudzych błedach. Problem "mijanek" - może wg. Ciebie błahy ale w praktyce albo trzeba by było budować od razu dwa pasy ruchu albo dość kosztownie wprowadzać systemy sygnalizacji zajętości pasa! A to już przecież koszty o które tak się troszczysz. Wypadki - jak ktoś myśli, że tramwaj jak autobus zatrzyma się w miejscu... cóż to już jego problem, który nie daj Boże doświdczenie brutalnie zweryfikuje. Krytyka nowych pomysłów - wielu uczetników tego forum wraz ze mną wie co czujesz. Dla KZK GOP tramwaj to dopiero nowy pomysł, więc jak najbardziej rozumiem twą frustrację gdy próbujesz przekonać do swych nowych (w dodatku w przypadku tramwajów w wielu miejscach sprawdzonych) pomysłów a tu nic tylko przeciętne odpowiedzi, że to co się robi jest najlepsza, a w domyśle, że masz nierówno pod sufitem.

03.01 00:19:38

Gerhard napisał(a):

Co do przystanków na żądanie - w grudniu byłem częstym pasażerem T24/T21 po około 19.00 z Akademików w kierunku DG i też się dowiedziałem, że przystanki tramwajowe na odcinku Akademiki-Stadion są na żądanie.

03.01 09:16:10

pit napisał(a):

szanowne władze GOP-u jak szukają oszczędności to niech zajrzą do swoich portfeli... bo jak tak dalej pójdzie to za niedługo będziemy chodzić na piechotę

03.01 14:32:57

Gojira napisał(a):

@LUK459: To co tu wypisujesz świadczy o tym, że nie masz zielonego pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji. Nie będę się powtarzał więc do większości Twoich argumentów nie będę się odwoływał. Jest jeden argument który mnie rozbawił i świadczy o tym, że nawet nie zastanawiasz się nad tym co piszesz...
Cytuje: "PRZECIĘTNIACTWO, bo po co próbować stworzyć coś innego niż wszędzie indziej, lepiej pójść na łatwiznę i od gapić od innych." A czy likwidacja tramwajów to nie będzie przeciętniactwo - jest to papugowanie BŁĘDU który popełniło WIELE MIAST a potem zaczęli PRZYWRACAĆ TRAMWAJE lub CHCĄ je PRZYWRÓCIĆ (np. Bielsko Biała), bo komunikacja autobusowa nie rozwiązuje żadnego problemu. Więc to co piszesz NIE JEST NICZYM NOWYM ani nawet oryginalnym, to jest nic innego jak POWTÓRZENIE BŁĘDU innych miast. To jest tak samo jakby na sprawdzianie siedział koło Ciebie najgorszy uczeń w klasie - zaglądasz do jego kartki a on ma inne odpowiedzi niż Ty, więc zmazujesz swoje i spisujesz jego odpowiedzi...

03.01 15:34:28

Dave napisał(a):

Porównywanie stolicy Warszawy, czy niechby nawet Częstochowy i Bielska do Chorzowa i jego ruchu na trasie zlikwidowanej 12-tki jest - delikatnie mówiąc - nieodpowiednie. Także ten argument za nie likwidacją tramwaju jest chybiony :]

03.01 15:49:23

BaRRoN93 napisał(a):

Ino kto bedzie z siemców OS.tuwim latał na węzłowiec na busa 663 do chorzowa jak 12 była pod nosem niech zrobią busa przez tuwim do centrum Siemców

03.01 18:22:04

butthead napisał(a):

@Dave: Ale w szczycie na Bytkowie w stronę Michałkowic jest wąskie gardło i autobus nie będzie tam jeździć punktualnie. Podobnie na dojeździe do Krajcoka od strony centrum - tam się niewielki korek tworzył już parę lat temu, a teraz w niektóre dni sięga pl. Piastowskiego. A tramwaj objeżdżał to bokiem.

03.01 20:07:31

JOHN napisał(a):

"no kto bedzie z siemców OS.tuwim latał na węzłowiec na busa 663 do chorzowa jak 12 była pod nosem niech zrobią busa przez tuwim do centrum Siemców" - to że 663 nie jedzie na osiedle Tuwima to wina prezydenta Siemianowic, który nie zgodził się na dodatkowe autobusy. gdyby postąpił inaczej to Tuwim miałby teraz alternatywe dla 12. Więc to mieszkancy tego osiedla powinni narzekać na swojego prezydenta a nie mieszkańcy chorzowa na pana Kopela bo na terenie Chorzowa autobusy zastępują tramwaj i nie ma problemów. Od dawna wiadomo, że ten portal to miłosnicy tramwajów, a nie komunikacji miejskiej szerzej pojętej stąd krytyka wypowiedzi Luk459 jak i moich. Powiem tyle w wielu miastach europejskich są wydzielone pasy dla autobusów i sprawdza się to i żaden tramwaj nie jest potrzebny. A najbardziej rozwalają mnie te oosby, które piszą, ze teraz jak nie ma 12 to jeżdzą Deltowskie złomy, a ja Was wszysktich się zapytam a na 12 to co jeździły niskopodłogowe Citadisy. Weźcie przestańcie być hipokrytami i przyjmijcie, że komunikacja bez 30 letnich jeżdzących po torach trumień da sobie radę. Pasy dla autobusów osobne rozwiązuja problem. I błagam zanim ktoś wyskoczy z hasłem, ze tramwaj jest bardziej ekologiczny to zachęcam do lektury ile ton węgla i ile zanieczyszczeń trafia do powietrza zanim wytworzy się ten"ekologiczny" prąd, którym tramwaj jest napędzany. Zanim spadnei na mnie grad oszczerstw i wyzwisk, że jestem nienormlany proszę o rzeczowe kontrargumenty( nie puste slogany) przeciwko moim argumentom. Osobom, które takowych kontrargumentów nie posiadają radzę nie wypowiadać się w sprawie komunikacji.

04.01 00:49:53

Dave napisał(a):

Iii tam, taki korek to nie korek i się go "wytnie" :P

04.01 09:42:45

opuszczam przystanki napisał(a):

Jorgel napisał(a):
To czy się zatrzyma zależy tylko i wyłącznie od prowadzącego,,

A Ty Jorgel myslisz że od kogo? od pogody czy moze od kzk-gop? kierowca jest kapitanem statku i nie ma uzasadnienia obsługiwac pustych przystanków bo ktoś ma ochote stać w krzakach pasażer ma byc widoczny i stac na przystanku mało tego jesli stoi podejrzana grupa typów np.(bija się) też olewamy taki przystanek wpisując odpowiednią notatke w karcie.

04.01 10:39:50

memphis napisał(a):

Co do ekologiczności tramwajów i ich zastępowania autobusem to każdy normalny człowiek wie, że obie trakcje mają swoje miejsce i są wobec sobie komplementarne, a nie konkurencyjne. To tylko w GOP jest taka paranoja.

I proszę o przeniesienie się z dłuższymi dyskusjami na forum.

04.01 10:43:40

PBK napisał(a):

To miały być komentarze do tematu. Jeżeli ktoś miał inne zdanie to zaraz są kierowane obelgi pod adresem autora. Nie lepiej wytłumaczyć takiej osobie, że np. się myli a Wy od razu jazda. Takim zachowaniem stajemy się tacy sami jak Ci na których narzekamy. Dziwię się, że nie są te wypowiedzi moderowane. I nie bronię tutaj żadnej ze stron ZAZNACZAM.

04.01 11:54:18

Kysu napisał(a):

Paranoja totalna,wielkiemu osiedlowi likwidować połącznie którym naprawde wiele ludzi jeździło.Jak jeździłem czasami rano do Chorzowa to 12 była zapełniona.To jest totalny debilizm co te władze komunikacji i władze miast robią.Bo im przede wszystkim o kasę chodzi.A elektrownie są na tyle daleko od centrów miast że to co elektrownie wyrzucają do atmosfery to w mieście się tego nie odczuwa.Pewnie wolicie wdychać smrody z autobusów.

04.01 11:59:45

Jorgel napisał(a):

@opuszczam przystanki: No to też właśnie pisałem, że to prowadzący pojazd decyduje czy się zatrzymać czy nie, obojętnie czym jedzie ;)

04.01 14:12:06

podlesianin napisał(a):

Tak sobie czytam te wasze posty i jakoś nie ma ani słowa o osobach zainteresowanych tym tematem czyli niewidomych. Ja na co dzień mam odczynienia z osobami niepełnosprawnymi wiem jak im jest ciężko się poruszać po mieście, ale ja napiszę tak zdrowy nigdy nie zrozumie chorego taka niestety jest prawda więc podejrzewam że jak by tak ci co podjęli ta mądra decyzje mieli kogoś chorego w rodzinie to pewno by tej decyzji nie podjęli taka brutalna prawda.

04.01 16:25:17

Gojira napisał(a):

@JOHN: mam do Ciebie prośbę (podobnie jak do "Luk459"). Zamiast podawać adres www podaj e-mail. Ułatwi mi to toczenie polemiki...
PO 1. spaliny przy wytwarzaniu energii elektrycznej to nie jest bezposredni problem tramwajów a samych elektrowni - są sposoby którymi można pozyskiwać "czystą" energię, za to nie odpowiadają tramwaje.
PO 2. autobus ma więcej (i szybciej) zurzywających się części (np. opony), które dodatkowo zanieczyszczają środowisko
Po 3. bądźmy realistami, w Polsce mamy elektrownie węglowe, więc obarczmy nawet tym ciężarem tramwaje. Muszę Cię zmartwić, biorąc pod uwagę utratę energi przy wytwarzaniu energi przez elektrownie i przez silnik (samochodu autobusu), to wciąż silniki są niedoskonałe. Na to składa się jeszcze kilka innych czynników (tarcie kół, części wirujące i efektywność przewozową). Więcej: https://www.wprost.pl/ar/13...

Zapraszam również do przeczytania i ewentualnie stoczenia polemiki na stronie: http://www.kapitalizm.repub...

Pozdrawiam

04.01 17:34:59

ff napisał(a):

Skuteczne (medialne, efektowne) rządzenie miastem nie obejdzie się bez posiadania wpływów i kontaktów. Jeżeli osoby, które te wpływy posiadają domagają się likwidacji tramwaju, bo dudni na ich willowym osiedlu, to prezydent nie ma wyjścia - musi go zlikwidować. Utrata wpływów jest niewarta wobec utrzymywania tramwaju dla zwykłych mieszkańców. Sztaby ludzi, którzy są od niego uzależnieni finansowo (dotacje, niedotacje), i tak za dwa lata na niego zagłosują, więc chłop czuje się pewnie. A nawet jak się noga powinie, to czeka stanowisko w KZK GOP.

04.01 17:49:30

Kysu napisał(a):

Jakoś tiry i reszta pojazdów im nie przeszkadza.A w ogóle w wykorzystaniu energi elektrycznej przez pojazdy trakcyjne jest minimum strat w porównaniu z pojazdami napędzanymi silnikami spalinowymi które z wykorzystania paliwa aż jest 46 % strat.A ci wszyscy rządzący nie mają pojęcia o ekonomice transportu i mamy jak mamy.

04.01 20:13:35

102n@ napisał(a):

Podczas produkcji prądu (min.dla tramów) stosowane są technologie odpylania i odsiarczania spalin, także nawte przy technologii węglowej tramwaje poruszają się dzięki czystej energii (wiadomym jest że odpady idą na składowisko ale nie do atmosfery), podczas gdy autobus; zanieczyszcza powietrze tlenkami siarki,azotu, węglowodorami,sadzą... Nie dajmy się czarować, nawet solaris z silnikiem Euro V bardziej szkodzi środowisku niż tramwaj! dlaczego? Ponieważ stosowana jets tam metoda amoniakalna oczyszczanie spalin, a amoniak trzeba syntetyzować i na to potrzeba dużo energii. Poza tym pozostają stare problemy: ścieranie się opon (co powoduje że oddychamy mikrodrobinkami gumy), wycieki olejów, smarów itd...
Dalej pozostaje też kwestia sprawności silnika itd...o czym przedmówcy już napomknęli.
Na dzień dzisiejszy w pełni odpowiedzialnie mogę powiedzieć że autobus NIGDY nie pobije tramwaju w dziedzinie ekologii, możliwości transportowych,sprawności itd...
A hybrydy pana Frankola z niejakich Gliwic też mogą się schować, bo nigdy nie osiągną parametrów eksploatacyjnych tramwaju, chociażby dlatego że koszt ich zakupu jest ogromny a czas eksploatacji taki sam jak normalnego busa.

04.01 22:48:51

Gerhard napisał(a):

@102n@ - a nowoczesne tramwaje są niby tanie?
A cóż to za problem zrobić w najbliższym przetargu wymagania dotyczące niskiej podłogi i zapowiedzi przystanków: wizualnych i głosowych? Niby żaden, ale kto będzie tego przestrzegał (i wymierzał stosowne kary?)?

04.01 23:59:55

zonk napisał(a):

@JOHN: Tak z ciekawości - czy elektrownie węglowe są używane tylko do zasilania tramwajów? Czyżby po zlikwidowaniu tramwajów te elektrownie można byłoby zamknąć, bo mamy autobusy?
Ano tak, lepiej żeby smrodziło tutaj, w centrum miasta, aniżeli daleko od nich.

05.01 15:21:11

kflik napisał(a):

Gerhard: To co napisałeś(+przetarg na nową zastępującą tramwaj linię autobusową) powinno być zrobione przed ostateczna likwidacją 12....

05.01 16:26:12

John napisał(a):

@zonk: oczywiście, że elektorwnie wytwarzają też prąd dla innych, ale tramwaje zużywają prąd, który pochodzi z elektorwno a sprawnosci elektrowni to 40% więc wypada to o wiele gorzej niż sprawność silnika. I tak jak ktoś wspomniał są też odpady w elektrowni.

05.01 19:31:31

erwin zwrotnica napisał(a):

do komisji europejskiej napisać

05.01 21:48:55

Gojira napisał(a):

@John - skąd te dane? Jeśli faktycznie chcesz POWAŻNIE argumentować to podaj źródło tym bardziej, że pierwszy raz w życiu słyszę o tak niskiej sprawności elektrowni.

Powracając jeszcze do Twojego wcześniejszego komentarza: "Pasy dla autobusów osobne rozwiązują problem." Więc go rozwiąż i napisz jak sobie to wyobrażasz na odcinkach jedno torowych (trasach z mijankami)...
Rzucasz pustymi argumentami, nie odpowiadasz na wcześniejsze argumenty - powtarzasz już raz napisane argumenty, które zostały "obalone" a Ty zamiast je poprzeć jakąś sensowną wypowiedzią po prostu ignorujesz wcześniejsze komentarze... Jeśli od innych oczekujesz poważnej polemiki to Ty również prowadź ją poważnie.

06.01 02:59:22

Gojira napisał(a):

Przepraszam - faktycznie, sprawność elektrowni cieplnych wynosi ok. 40% co jednak nie zmienia faktu, że wciąż nie wiemy na jakiej podstawie twierdzisz, że "wypada to o wiele gorzej niż sprawność silnika."?

06.01 03:05:24

Vegeta napisał(a):

A teraz, po opadach śniegu, tramwaje jeżdżą bardzo cicho. Prawie w ogóle ich nie słychać. Śnieg działa jak jakaś pianka izolacyjna. Więc na razie chyba głąby z piastowskiej nie będą szczekać, że im 18 hała(du)suje?

@john: a cóż zrobić, skoro w Polsce mamy głównie prąd z elektrowni węglowych? A wszyscy nasi sąsiedzi już dawno pobudowali sobie atomówki...

06.01 09:26:17

andrzejh69 napisał(a):

Dziennie przejeżdzam puszką z placu Alfreda do Ch Starego i żal mi serce ściska jak widzę zasypane śniegiem tory. Dziś wlókł się przedmną kopcący M11 na 663, i zamiast zwiększyć ofertę tramwajową to pododawali trohcę więcej hebli typu M11. Ale z drugiej strony patrząc koszt km 105-ki to ok 8zł a M11 to 3zł. Jakby TŚ zgodziły by się na tej linii jeździć za 4-5zł to może by jej nie zawiesili? A tak przy koszcie ok 8zł 105-tki krótkowzrocznie myślące KZKGOP ją zlikwidowało.

06.01 10:38:13

12-ka napisał(a):

KZK GOP krótkowzroczne to i busiarze na tym korzystają.Dziś widziałem busiarza na pl. Hutników, jechał jakieś 2 minuty prze delto złomem i miał tablice "jak 12" (no chyba że mi się przewidziało). Na pokładzie 9 osób było. Druga sprawa...dlaczego Sebzda na "starym" planie 663 jeździ 3 zamiast 4 wozami? Krew mnie zalewa- i tak już sobie poczyna od dobrych dwóch tygodni!!!

06.01 15:09:44

John napisał(a):

@Gojira: Cieszę się, ze sprawdziłeś jaką sprawność ma elektrownia węglowa mimo, że we wcześniejszym poście nie chciałeś w to wierzyć. Jak widzisz dane, którę podaję nie są wyssane z palca. Teraz napiszę ci krótki cytat:
"Jeżeli wziąć pod uwagę globalną skalę, to dla aut z silnikami Diesla nie są konkurencja nawet samochody elektryczne. Chyba że dokonany byłby przełom w energetyce (opłacalna energia elektryczna z ogniw słonecznych) lub powszechnie zaczęto by stosować wodór jako samochodowe paliwo [1. Zbigniew Zwierzchowski: "Diesel ma przyszłość", Rzeczpospolita, 1999.04.27]."
Mogę ci nawet podać całego linka.( http://www.biodiesel.pl/baz... ) To jest tylko jeden prostacki artykuł w necie, ale uwierz mi, ze o takich rzeczach uczą już na studiach, więc to nie bzdura. Wiem, że to trudno pojąć jak disel może być ekologiczniejszy od prądu, ale to fakt.Wiesz mi brakuje czasu i niektórych danych, ale to można policzyć. Weź ile Kwh potrzebuje tramwaj do przejechania jednego kilometra a ile ropy zużyje autobus na ten sam dystans. Jak będziesz miał wyliczone ile jest potrzebne prądu to policz ile kg węgla i ile wody trzeba zużyć. Teraz należy policzyć emisję CO2 ze spalania takiej ilości węgla. To jest naprawdę bardzo szerokie zagadnienie trzeba poświęcić róźnym wariantom wiele symulacji przeprowadzić. Chcesz to walcz z tym. Ale proszę mi uwierzyć tramwaj wcale nie jest taki super ekologiczny jak to reklamują zawźięci zwolennicy tego środka transportu.

06.01 19:40:31

memphis napisał(a):

No fajnie, tylko silnik elektryczny ma o wiele większą sprawność niż spalinowy i do wykonania tej samej pracy zużywa o wiele mniej energii. Już nie mówiąc o tym co było wspomniane wcześniej, czyli łatwiej jest eliminować zanieczyszczenia w jednym miejscu (w elektrowni) niż w milionach samochodów. Oprócz zużycia paliwa nie bierzesz jeszcze pod uwagę w samochodach (autobusach) innych zanieczyszczeń takich zużyte opony, oleje, smary, hałas, terenochłonność, itd.

06.01 19:47:51

slowak99 napisał(a):

Drogi Johnie: pamiętaj także, że z dymów elektrowni nie wydobywają się takie świństwa jak z rur spalinowych. Elektrownia węglowa produkuje niemal wyłącznie parę wodną i CO2. Zresztą jak myślisz, po co są normy emisji spalin i po co ma wejść tak restrykcyjna norma, jak EURO 6 w 2014r.? Ano po to, by samochody były ekologiczniejsze. Dziwne, że na całym świecie inwestuje się w komunikację szynową, tylko w GOPie nie. Czyżby KZK był tak pro-ekologiczny jak John?

06.01 20:48:16

adam86 napisał(a):

@john: abstrahując już od tego, że żadnego węgla nie trzeba spalać, żeby mieć prąd, to jak widzę artykuły na temat biodiesla to mi się śmiac chce. Zeby wytworzyć biodiesel trzeba zużyć więcej energii niż się z niego uzyska, to raz, dwa tańszy jest od zwykłego paliwa tylko dlatego, że podatki są na niego sztucznie niższe.
@memphis: no i pamietajmy o żywotności silnika elekrycznego, która jest co najmniej 2 razy większa niż spalinowego.

06.01 20:48:58

Jakub Halor napisał(a):

@JOHN - gdy ludzie posługując się pseudonimem wypisują autorytatywne opinie, wstydząc się własnego imienia i nazwiska, ich słowa są warte mniej niż zero.

A sprawa jest poważna.
Nie należy zapominać, że nawet w przypadku zasilania z elektrowni cieplnych efektywność wykorzystania dostarczanej energii przez pojazdy elektryczne sięga 90%, podczas gdy NOWOCZESNE pojazdy samochodowe jedynie 13% energii paliwa wykorzystują do jazdy. Jeśli założyc realistyczną sprawność układu elektrowni cieplnej i sieci przesyłowej w granicach 25-30%, przewaga efektywności sieciowej trakcji elektrycznej jest nadal dwukrotna, tym bardziej że nowoczesne pojazdy zasilane z sieci zwracają do niej energię w czasie hamowania i niemal nie zużywają jej podczas postoju. W autobusach jest to nieosiągalne z braku sieci właśnie.
Oczywiście, nowoczesne diesle spełniające normę EURO 5 są wyrafinowanymi pojazdami o dość czystych spalinach, ale bardzo, bardzo daleko im w tej dziedzinie do współczesnych elektrociepłowni, gdzie z kominów wychodzi CO2+H2O, a ciepło jest wykorzystane do ogrzewania mieszkań.

A wszystko przez to, że silniczek spalinowy musi stale sobie pyrkać, czy jest obciążony, czy nie. Diesel to w dodatku rakotwórcza bomba. Za rok pojazdy tego typu nie spełniające normy EURO 4 nie wjadą do żadnego szanującego się miasta u naszych zachodnich sąsiadów, dziś jeszcze warunkowo puszcza sie EURO 2 z filtrem sadzy. Za chwilę napiszesz, że ziemia jest płaska, więc zamiast przytaczania artykułu pana Zierzchowskiego, który ma po 10 latach wartość jedynie archiwalną, zapoznaj się z aktualnymi źródłami, jak np.:

1. Metz N.: Wie umweltfreundlich ist der Dieselmotor wirklich?, [W:] „Internationales Verkehrswesen” 2004, nr 7+8, s. 334-339

2. Diesel Engine Exhaust Emissions, Health Safety Executive, http://www.hse.gov.uk [31 kwietnia 2005].

3. Poulin L., Volumes of air project. Estimating volumes of air through various engines in an urban setting, CMOS Bulletin SCMO Vol. 34, No. 4.

4. Wniosek dotyczący Dyrektywy Parlamentu Europejskiego w sprawie promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów w transporcie drogowym, Komisja Wspólnot Europejskich, Bruksela, dnia 19.12.2007, KOM(2007) 817 wersja ostateczna 2005/0283 (COD)

To co jeździ po naszych drogach, nie kwalifikuje się do żadnych norm. Autobus z nieszczelnym układem wydechowym, gdzie spaliny wnikają do przestrzeni pasazerskiej, powinien być natychmiast wycofany z linii, a takowe w flocie KZK GOP spotykam ostatnio nader często (pewnie przypadkiem). Należy je oklejać ostrzeżeniami tak jak pudełka z papierosami - pół godziny w takim Ikarku i masz sadzy w płucach jak po wypaleniu paczki Klubowych bez filtra. A CO2 jest cholernie niebezpieczny w mieście szczególnie zimą przy bezwietrznym niżu, bo zostaje przy ziemi i na miejscu dusi ludzi. Z wysokich kominów elektrowni rozprasza się duzo łatwiej z wiatrami w atmosferze. Myślcie, ludzie, a nie powtarzajcie co zasłyszane.

06.01 21:26:27

Bodzio napisał(a):

Muszę to dodać, bo nikt jeszcze o tym nie wspomniał. Elektrownie ( także węglowe ) produkują jeszcze coś takiego, jak ciepło ( często określane jako "produkt uboczny" ), które wykorzystywane jest do ogrzewania mieszkań i wody. Zaś ciepło wytwarzane w cylindrach silników spalinowych podczas spalania paliwa usuwane jest bezużytecznie wprost do atmosfery potęgując globalne ocieplanie klimatu.

07.01 14:25:23

slowak99 napisał(a):

Aby John się nie przyczepił znowu, sprostuję wypowiedź Bodzia. John, zapewne powiesz, że zimą grzejąc się w aucie wykorzystujesz ubocznie wytworzone ciepło z silnika. Bzdura. Takiego ciepła jest tylko mała garstka, resztę produkują nagrzewnice takie, jak w tramwajach, czy autobusach. Tak czy inaczej, mnóstwo ciepła i hałasu wydobywa się z silnika dieslowskiego. Tymczasem jak wspomniał Bodzio, przy elektrowniach buduje się elektrociepłownie, gdzie gorąca para wodna i dwutlenek węgla są odpowiednia skraplane i wykorzystywane do podgrzewania wody zasilające mieszkania. Najbliższym realnym przykładem jest choćby Będzin, gdzie działa sprawnie elektrownia oraz niestety sprawnie likwiduje się tramwaje.

BTW: Chodzą pogłoski, że od lutego KZK chce wyciąć 18, 24, 28 oraz skrócić 27 do pętli przy akademikach. Mało tego, na 22 chcą zmniejszyć liczbę pociągów z 10 do 6!

07.01 17:06:07

AmoreMio napisał(a):

Realizacja tych pomysłów jest prawdopodobna, przy tym 28 to tylko numerek (nie wiąże się z tym likwidacja infrastruktury). Na zamknięciu linii 12 miasta KZK GOP raczej popłyną - a Chorzów odczuje jej brak w gospodarce miasta już w tym roku - w końcu milion dotacji niewydanej na tramwaj oznacza brak dwóch milionów w TŚ. A TŚ mają stracić jeszcze 30 milionów przez opóxnienie w wydatkowaniu środków z województwa i trzeba będzie zwalniac ludzi.

07.01 17:39:59

@ Słowak99 napisał(a):

W będzińskich tramwajach (m.in. w żelazkach) ktoś porozwieszał kartki z takimi informacjami. I dobrze - głupotę Barana trzeba piętnować.

Ciekawe, jak po likwidacji linii będzie wyglądał dojazd do Bądzimia w dni targowe? Paranoja!

07.01 20:41:45

emzetwu napisał(a):

Nie chce być złośliwy a propos likwidacji (bo mnie tu za chwilę wszyscy zjedzą) ale właśnie okazało się ile daje wysyłanie pisemek przez KMKM. Panowie nie łudźcie się - wszyscy w KZK GOP mają Was w głębokim poważaniu

07.01 23:19:30

Gojira napisał(a):

@emzetwu: nie widzę powodów dla których miałby Cie ktoś zjeść - KZK GOP ma WSZYSTKICH w głębokim poważaniu. A to że pisemka nie przyniosą żadnego efektu to było do przewidzenia - żyjemy w POLSCE tu się nic tak nie załatwia. Prawdę mówiąc podejrzewam że KZK GOP ma po dziurki w nosie KMKM (chociażby dlatego że działają w sprawie komunikacji) i tak naprawdę jeden pasażer mógłby tam załatwić więcej niż wszyscy z KMKM.

08.01 01:12:25

slowak99 napisał(a):

Ja sam już dziś odczułem brak 24 i w pewnym sensie 28. Zdefektowany 22 podpiął się pod liniowe 28 i jechali do zajezdni. Tymczasem po chwili przyjechał 21 zapełniony tak, że drzwi było bardzo ciężko zamknąć. Musiałem niestety wysiąść przystanek wcześniej i na piechte do szkoły, bo się nie zmieściłem. To teraz wyobraźcie sobie, że tak jest cały czas, czyli nie ma 24, 28, a 22 jeździ co 20 min. A oni nam tu kity wciskają, że coraz mniej ludzi korzysta z komunikacji. No cóż, 2 Konstale nie wejdą w jeden.

08.01 22:58:32

emzetwu napisał(a):

@Gojira
wiesz, mnie to chyba chodziło o jedno - choć świadomie zrezygnowałem z transportu publicznego i z premedytacją zrezygnowałem z KZK GOP, bo inaczej nie byłbym w stanie pracować, to jednak jestem nadal pasjonatem rozwiązań komunikacji publicznej. I taka sztuka pisania listów do prezydentów, żeby powstrzymali się od likwidacji linii setnie mnie ubawiła - nie lubię jak ktoś przecenia swoje możliwości. Ta cała pisanina była zabawna - ale jak widać nie przyniosła żadnych efektów. Wniosek - KMKM tak naprawdę się nie liczy. I pora wreszcie to głośno powiedzieć

09.01 00:20:34

memphis napisał(a):

@emzetwu: Z pewnością jako osoba licząca się dużo bardziej u decydentów znasz co najmniej kilka różnych o wiele lepszych sposobów na wpływanie na decyzje władz. Bądź tak miły i podziel się nimi z czytelnikami.

PS. Najbliższy KMKM jest w Warszawie.

09.01 01:19:54

Gojira napisał(a):

@memphis: wybacz, ale nie ma co ukrywać - dla KZK GOP-u tak naprawdę KMTM się nie liczy. Śmiem twierdzić, że jesteście dla nich jak wrzód na d**** i dlatego mniej zdziałacie niż ktokolwiek inny. Pragnę jednocześnie podkreślić, iż podziwiam KMTM (sam chciałbym należeć jednakże brak czasu uniemożliwia mi to). Uważam, że każdy jeden z KMTM ma o wiele większą wiedzę na temat Komunikacji Miejskiej niż wszyscy pracownicy KZK GOP do kupy wzięci i cieszyłbym się gdyby nasza komunikacja była organizowana przez Was. Niestety, narazie tak naprawdę jesteście TYLKO miłośnikami którzy nie mają ŻADNYCH możliwości (władzy). A co do listów, to od samego początku popierałem akcje, ale jednocześnie twierdziłem, że trzeba zrobić coś jeszcze - mniej dyplomatycznego...

09.01 01:38:41

zonk napisał(a):

@Gojira: była już propozycja, aby pewnego pięknego ranka zrobić biwak przed bramami wszystkich zajezdni autobusowych. :)

09.01 12:51:37

Gojira napisał(a):

@zonka: było dużo propozycji mniej dyplomatycznych... Memphis jednak twierdził, że były one złe - a słuszna jest tylko droga dyplomatyczna ;) teraz dyplomatycznie zamknięto kolejną linię tramwajową :]

09.01 15:31:48

emzetwu napisał(a):

@memphis
Pisząc o KMKM chodziło mi głównie o Klub Miłośników Transportu Miejskiego
w Chorzowie Batorym - przecież to też miłośnicy. Zgadzam się z Gojrą - podoba mi się inicjatywa takiego Klubu, świetna sprawa - ale pisanie listów, które i tak nie przyniosą rezultatów mija się moim zdaniem z celem - i o takie śmieszno-desperackie niepotrzebne działania mi chodziło. Co do rzeczywistości - jesteście miłośnikami, ale może da się coś zrobić, żebyście mieli jakiś głos doradczy w KZK GOP - wtedy takie listy mają sens.

09.01 17:44:06

memphis napisał(a):

Dobrze, wszystko fajnie, ale co proponujesz innego robić? Twierdzisz, że pisanie pism jest "śmieszno-desperackie" i niepotrzebne. Ja tak samo uważam na temat proponowanych tu w kilku miejscach jakichś demonstracjach i strajkach (pomijając fakt tego, czy coś takiego da się w ogóle organizacyjnie zrobić).

09.01 18:27:42

zonk napisał(a):

Dobra, pisanie jest bezsensowne i strajkowanie jest bezsensowne. Jest jeszcze jedno wyjście: wpłynąć w beton KZK GOP i metodą wietrzenia skruszyć go. Dziwnie by to wyglądało (MKMi kontrolują organizacją KM) ale co można zrobić?

10.01 22:11:15

rafko napisał(a):

Niestety ale pewnie tort na Śląsku są skazane na zagładę. Ja jestem z Poznania, nóż mi się w kieszeni otwiera!
Mondrale od bus pasów - na takich pasach pojawią się taksówki oraz inni nie zdyscyplinowani kierowcy! Ustawicie na każdej ulicy policjanta?!? Sam jestem kierowcą MPK w Poznaniu, autobus ma tylko jedną przewagę nad bimbą - łatwiej zmienić jego trasę! W moim mieście są naprawdę nowoczesne autobusy, ale jak aura nie sprzyja, korki utrudniają ruch a ulice są jakie są to autobus nigdy nie dogoni TRAMWAJU!!! Dlatego w całej Europie T. wrócił do łask. MIŁOŚNICY JESTEM Z WAMI

11.01 19:52:28

rafko napisał(a):

Tak jeszcze na dotatek to jakie spustoszenie na drogach robią ciężkie jak smok autobusy?!? KOLEINY w centrum to nie sprawka TIRów! Tramwaj ma swoją trasę, wystarczy ją wyremontować raz na parę ładnych lat (najlepszt przykład Poznańska PST - po 10 latach pierwsze poprawki, a ruch tramwajów co ok. 1,5 min!). Moim zdaniem MOTORNICZOWIE powinni wywieść na taczkach zarząd TŚ S.A. bo pracy na tramwajach będzie coraz mniej! TRAMWAJARZE RATÓJCIE SWOJE MIEJSCA PRACY !!!

11.01 20:05:08

John napisał(a):

@ Rafko: Bus pasy można oddzielić od reszty jezdni barierkami i zrobić coś na styl torów tramwajowych dla autobusów. Jeśli zabudowa miasta nie wystarczy na dwa pasy zrobić mijanki. A barierki co km powinny mieć możliwość otwierania przez kierowców autobusu, tak aby w razie awarii jednego autobusu drugi mógł ominąć nieczynny odcinek. Taki system proponuję zamiast tramwaju 12 uważam, że świetnie by się sprawdził.

12.01 17:43:58

butthead napisał(a):

Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że wybudowanie od podstaw takiego systemu buspasów kosztuje mniej więcej tyle, ile kapitalny remont całego torowiska na tej trasie, a dodatkowo znaleźć trzeba miejsce na poszerzenie skrajni, bo autobus potrzebuje więcej niż pojazd szynowy? Dajcie spokój.

12.01 18:24:54

slowak99 napisał(a):

Panowie, ja też jestem za jakąś akcją mniej dyplomatyczną. Powiedzcie: ilu z Was pisało niezliczone ilości pism do KZK GOP? Ile było wysłanych petycji? Ile zajmuje Wasza skrzynka mailowa z wiadomościami do KZK? U mnie dużo, a co więcej moja skrzynka odbiorcza z wiadomościami od KZK dokładnie 0,0kB. Ilekroć pisałem do nich, nie dostałem jeszcze ani jednej odpowiedzi. Ponadto zaznaczając opcję potwierdzenie wiadomości, takiego potwierdzenia również się nie doczekałem. Wobec tego jedno mi przychodzi na myśl. Zatem co o nas sądzą decydenci zza biurka KZK? Szara banda bydła, chyba tylko tak. Dlatego też proponuję stworzyć kilka takich akcji i rozgłośnić się w lokalnych mediach. Może ktoś wreszcie zainteresuje się bandą oszustów kierujących naszą biedną i skromną komunikacją. Panowie, w kupie siłą! ;)

12.01 20:19:10

Rekin napisał(a):

@John-przyjacielu, naprawdę czas się leczyć na nogi, bo na głowę już za późno. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś, ale na trzeźwo, dziecko.

13.01 12:28:28

Edek napisał(a):

"(...) zwiększy się częstotliwość kursów autobusów linii 663. To dobra informacja dla niepełnosprawnych, bo będą to w większości pojazdy przystosowane specjalnie dla nich - zapewnia Alodia Ostroch" - Przepraszam, czy ta kobita na głowę upadła? W jaki sposób je przystosowali? Komfort jazdy jak w wagonie bydlęcym, tylko bardziej wieje, bo siana nie dali.

13.01 14:32:05

Jakub Halor napisał(a):

Zgodnie z informacją przekazaną przez dyrekcję II LO im. J. Matejki w Siemianowicach Śląskich, na skutek likwidacji linii 12 ok. 70 uczniów i pracowników zostało całkowicie pozbawionych możliwości dojazdu komunikacją miejską do szkoły. Ponadto kilkuset uczniów i pracowników liceum korzystało z tej linii dojeżdżając do Chorzowa na zakupy lub zajęcia dodatkowe.

13.01 14:51:27

pasazer napisał(a):

I cóż, dziennik chciał nagłośnić sprawę paru niepełnosprawnych (wytaczając tak naprawdę kulawe argumenty), a na efekty właściwe wystarczyło poczekać.
Ale spoko, uczniowie mają 48+190 (T6+T14) albo sprintem - KZK GOP dba o zdrowie pasażerów. ]:)

13.01 15:51:08

pasazer napisał(a):

ps. nie 190 tylko 0 - nawet nie zauważyłem, że zdążyli zlikwidować.

13.01 15:52:44

Vegeta napisał(a):

do Johna:

Taa, jasne, a koszt rozbiórki starego torowiska wraz z trakcją el. i budowy tych bus-pasów, programowania sygnalizacji, etc... będzie taki, jak koszty kursowania tramwaju po staremu, przez 10 lat...

13.01 18:13:11

mark40 napisał(a):

@pasazer, Dziennik wytoczył argumenty samych zainteresowanych, czyli osób niepełnosprawnych. Określenie "kulawe argumenty" jest trochę nie na miejscu.

13.01 22:28:17

pasażer I napisał(a):

A teraz dowiadujemy się, że w Gliwicach tramwaje również są zagrożone, bo "deficytowe".

15.01 13:26:47

slowak99 napisał(a):

@Pasażer: Mało tego, piszą nawet, że tramwaje będzińskie są także nierentowne. Szkoda, że nikr z szanownego zarządu nie podróżował nimi od x lat. Jestem pewny, że gdyby tramwajami zajmowało się prywatne przedsiębiorstwo, dochody by mieli niemałe!

15.01 20:10:53

ff napisał(a):

Tramwaje są deficytowe z powodu stawki, którą trzeba zapłacić za ich usługę. Do tego dochodzi narzut KZK GOP za zarządzanie. TŚ SA jako niezreformowana firma żywcem wzięta z poprzedniej epoki swoje dochody głównie przeżera (przerost administracji, n dyrektorów, złe zarządzanie). A chcą coraz więcej za tę samą jakość usługi, nakręcając na siebie bata, bo gminy nie mogą tolerować w nieskończoność wzrostu dotacji. I stąd niektóre poważnie zaczynają się zastanawiają nad likwidacją czy ograniczeniem komunikacji tramwajowej.

15.01 22:14:43

John napisał(a):

"A chcą coraz więcej za tę samą jakość usługi, nakręcając na siebie bata". Bardzo mądre słowa. Tramwaje to syf wieczne awarie, stare graty, notoryczne spóźnienia i wypadanie kursów. I niech nikt nie mówi, że w autobusach jest tak samo. Tam nie jest super ale o wiele lepiej. I jeszcze coś dla tych, którzy mówią o likwidacji autobusów w miejscach gdzie dublują się z tramwajami: otóż sami stójcie po 3 - 4 godziny zanim zatrzymanie na torach zostanie usunięte. Autobus jest o wiele pewniejszy. Czasy się zmieniły a w TŚ panuje komunizm olewanie rozkładu jazdy i zero poszanowania pasażera - zamknąć to wszyskto i zrobić od nowa z innymi ludźmi moze wtedy firma zacznie być normalna.

16.01 17:33:02

rafko napisał(a):

John-ie. Proszę Cię o nie porównywanie w kategoriach firmy (ostatniego niewydolnego kolosa na glinianych nogach) TŚ. Jutro może być inny operator na torach tramwajowych tak jak na ulicach! Przecież Ty chcesz likwidować system! Ten system może obsługiwać inny przewoźnik! Apropo barierek. Jak autobus się popsuje to pogotowie techniczne będzie się cofać np 500m żeby wziąć go na dyszel? Powiem ći jeszcze że w takim płotku, a jestem kier.autobusu w zimie lub podczas deszczu nie pojechał bym nawet za stawkę 100razy większą o d obecnej! Autobus wpada łatwo w poślizg a tym bardziej z automatyczną skrzynią.
Powtarzam. Koledzy to nie jest wina systemu transportowego jakim jest tramwaj, tylko:
1 OPERATORA "TŚ"
2 Gmin i powiatów które nie potrafią doinwestować systemu i zorganizować inny podmiot świadczący usługi na Śląskich torach!
Zapraszam do Poznania gdzie Autobusy i tramwaje "żyją razem w zgodzie i pomagają sobie na wzajem w wypełnianiu obowiązków".
TO DZIAŁA!!!

17.01 20:15:42

John napisał(a):

rafiko: ja chcę likwidować system bo on u nas jest zły. Co to za system w którym tramwaj z Chorzowa do Katowic jedzie 21 minut a autobus tylko 17. Co to za system gdzie wszyskie tory są krzywe a tramwaje wleką się jak żółwie(o ile wogóle przyjedzie) nie przestrzegając wogóle rozkładu.Teraz wszyscy płaczą za 12 choćby to był szybki tramwaj jadący po super prostych torach i jeszcze niskopodłogowy.Każda linia powinna być likwidowana i w jej miejsce od podstaw robiona nowa. A nie ciągłe reanimowanie trupów jak jest u nas. Lepiej dać temu umrzeć i poczekać aż narodzi się coś nowego, a jesli nie ma na to pieniędzy to trudno należy pożegnać się z tramwajami do czasu kiedy będzie nas na nie stać w ludzkiej formie a nie w tym syfie co jest teraz.

18.01 10:09:49

slowak99 napisał(a):

@John: Ty nie rozumiesz podstawowych zasad rządzących zdrowym, miejskim transportem. Czy gdybyśmy mieli metro, też powiedziałbyś, wywalić je, bo jest drogie? Czy Ty nie rozumiesz, że transport ma być dobrem ogólnym, a nie korzyścią finansową? Otóż tramwaje są po to, aby odciążyć system autobusowy kursujący wyłącznie po zatłoczonych drogach. Tory są krzywe, ale to, że na drogach dziura goni dziurę Ci już przeszkadza? Licząc koszty tramwaju, liczysz całą infrastrukturę, a licząc koszty autobusu, już Ci nie przeszkadza, że jest on droższy od tramwaju, ale Ty wolisz się tym nie przejmować. Zamiatasz problem pod dywan, bo myślisz, że ludzie są tak tępi, że nie dowiedzą się, jak to jest naprawdę! Nie przeszkadza Ci także to, że tramwaj jest co 10 minut, a autobus w najlepszym wypadku, co 30? Nie przeszkadza Ci smród spalin w starym Ikarusie, a ciągła przewaga ekonomiczna tramwaju nad autobusem już tak? Nie wiesz, że jak wypadnie tramwaj, to następny będzie za kolejne 10 minut, gdyż zdajesz się nie wiedzieć, że tramy mają funkcję spinania w składy, tak, że jeden może ciągnąć drugiego? I wreszcie, nie zauważasz, że wykolejenia zdarzają się kilka razy w roku, a wypadki autobusowe są kilka razy w miesiącu?

Jak widać, NIE! Więc lepiej zabierz się za lekcje i idź jutro do szkoły.

Pozdrawiam i życzę bardziej odpowiedzialnego patrzenia w świat.

18.01 12:21:13

John napisał(a):

slowak99- ja nie wiem co się zdarza tramwajom i czy wokolejenia raz na rok, ale wiem, ze chcąc jechać 11 zawsze coś się przydarzy, a korzystam z tej lini średnio raz w miesiącu. Albo nie przyjedzie wogóle albo spóżniony albo nie jeżdzą wogóle. aż strach pomyśleć co się dzieje tam na codzień skoro ja korzystająć raz w miesiącu zawsze trafiam na jakieś zatrzymania. I nie powtrzaj takich pustych sloganów miłośników tramwaju. Gdzie u nas tramwaje jeżdżą co 10 minut? Od kiedy tramwaj jest tańszy od autobusu masz jakieś wyliczenia? Przypominam że km toru jest droższy do wybudowania niż km pasa dla autobusu. Skoro rzucasz hasło, ze komunikacja jest dla ludzi to czy puszczanie starych rozwalających się tramwajów z wysokimi stopniami, brudnymi w srodku i trzęsącymi się na każdym kroku- to pytam się to czy to dla ludzi czy dla zwierząt.

18.01 20:28:22

John napisał(a):

I jeszcze coś ci powiem slowak99. To jest normalna sprawa, że jak kogoś na coś nie stać to rezygnuje z tego. W USA to normlane, a u nas jest tak rodizna ma mieszkanie 4 pokojowe płaci wysoki czynsz to nie pomyśli, żeby się przeprowadzić na mniejsze tylko biede klepie albo wyciaga ręke do państwa. bo jakże mogłoby być że pójdzie na gorsze. Tak samo jest z tramwajami nie stać nas na remonty to lepeij zrezygnować z tego a nie trzymać to za wszelką cenę w tkaim stanie jak jest. Na szczęście nowoczesne myślenie systematycznie się wprowadza u Nas i prezydent zamknąć zlikidować a jak będzie kasa to zrobic coś nowszego np nową trasę dla 11. Tylko szkoda, ze prezydent Siemianowic nie wpuścił więcej 663 do centrum tak to i osiedle Tuwima i ci niewidomi mieli by niskopodłogowy autobus, a tak cierpią. I ty znó bład myślenia myślą, ze to rpzez Chorzów bo chciał zlikwidować 12 a tak naprawde to rpzez prezydenta Siemianowic co nie wpuscił autobusu dalej.

18.01 20:33:53

mark40 napisał(a):

@John; czy Ty w ogóle korzystasz z usług komunikacji autobusowej skoro twierdzisz, że jest ona niezawodna, punktualna i lepsza w takim stopniu, że może zastąpić tramwajową?

Na jakiej podstawie twierdzisz, ze km wybudowanego torowiska jest droższy od buspasa? I dlaczego sądzisz, że 2 mln aglomeracje nie stać na remonty torowisk, skoro w najbliższym czasie na owe remonty i inwestycje przeznaczy się 650 mln zł?

18.01 21:02:49

Gojira napisał(a):

@John: wyliczenia co do ekonomiczności są. Co więcej było już tutaj a Ty jesteś na nie zwyczajnie głuchy (ślepy w tym przypadku). Powtarzasz się w kółko nie odpowiadając na argumenty które w jakiś sposób obalają Twoje. Ja osobiście gratuluję prezydentowi Siemianowic - BARDZO DOBRZE! I nie wmawiaj mi że takie małe (w stosunku do Chorzowa) miasto stać na tramwaj a Chorzów nie?! Zresztą jakie podjęto PRÓBY ratowania tej trasy (zmiany trasy itp.)? Ulic nikt nie likwiduje po likwidacji linii autobusowej inaczej się sprawa ma jeśli chodzi o torowisko - co jeśli ta decyzja okazałaby się błędna? NIKT NIE PODJĄŁ NAWET PRÓBY ratowania tego odcinka torów - wystarczyło spróbować zmienić przebieg trasy, usytuowanie przystanków itp. Czy Twoim zdaniem STAĆ NAS na tak GŁUPIE działania? Czy jeśli nie włączy Ci się telefon od razu go wyrzucasz? Nie sprawdzasz czy nie padła bateria? STAĆ CIĘ NA TO?!
Co więcej masz DUŻY PROBLEM z CZYTANIEM ZE ZROZUMIENIEM!! NIEWIDOMI MAJĄ autobus niskopodłogowy (!) a NIE MIELI BY! przeczytaj jeszcze raz artykuł a dopiero potem rzucaj mądrościami....

Człowieku to nie my jesteśmy fanatykami tramwajów to Ty jesteś fanatycznym ich przeciwnikiem.

18.01 21:06:35

rafko napisał(a):

Żeczywiście, @Gojira ma rację.
@John jest fanatykiem.
Apropo wyliczeń to jestem ciekawy co jaki czas należało by wymieniać nawieszchnię ulic po której kursował by w upalne lato co 10min. autobus.
Dodatkowa zagatka dla miłośnika autobusów. Czy wiesz że jak temperatura spadnie poniżej -10 to autobusów na noc raczej nie gasi się w cale!!
Dodatkowo pytanko jaki fundusz dołoży unijny dołoży do zakupu autobusów? Na tramwaje i trolejbusy dokładają przykład ELBLĄG, POZNAŃ, WROCŁAW, GDAŃSK, WARSZAWA. Tyle tylko że to musi być dobry projekt a taki mogą przygotować tylko dobrze zorganizowane samożądy!!! Nie wychwalajcie więc waszych radnych, burmistrzów i prezydentów bo są kiepscy i nie zorganizowani.
Tak naprawdę to i tramwaje i autobust na śląsku to jeden wielki złom.
RATUJCIE TE BIMBY I PROJEKTUJCIE ICH ROZWÓJ!!! Bo jak szał korków, takich jak w miastach bogatszych dotrze do Was to Pan @John pojedzie autobusem nie 17min tylko 42! I co w tedy GENIUSZU?!?
Pozdrawiam Cały Górny Śląsk

19.01 00:48:17

Vegeta napisał(a):

Nie ma sensu dłużej drzeć kotów. I autobusy i tramwaje mają swoje wady i zalety. Ale obie te trakcje powinny się nawzajem uzupełniać, a nie, jak u nas w GOP często bywa, konkurować ze sobą. Ale tutaj wszystko jest na opak...

19.01 00:53:12

slowak99 napisał(a):

@John: nie chce mi się już z Tobą gadać i wymieniać ciągle tych samych argumentów, gdyż Ty i tak obrzucisz nas błotem, wymyślisz swoje argumenty z Księżyca, a już nie raz były artykuły nad przewagą pojazdów szynowych nad drogowymi, także ekonomiczną. I nie jest to wymyślone przez żadnych MKMów, twórców WPK, tylko naukowców, obliczone. Więc lepiej daruj sobie te stare śpiewki, bo tylko siejesz tu zamęt, podnosisz niepotrzebnie atmosferę, a i tak każdy wie, co jest dobre, a co nie (bynajmniej w naszym gronie) i chcąc, nie chcąc nie zmienisz tego.

Tyle w tym temacie, i jak wspomniał @Vegeta, lepiej zacznijmy ratować i autobusy, i tramwaje oraz koordynujmy je ze sobą.

19.01 21:35:36

PROKURATOR na KOPLA napisał(a):

Halo? W Chorzowie już zebrali kawałek torów... i ściagają trakcję... Chyba ktoś nieźle zapłacił komuś, żeby zlikwidowac tę linię... Panowie! Pan Kopel i władze KZKGOP-u w końcu kiedyś skończą w sądzie na ławie oskarżonych za niegospodarnośc... może za łapówy też?? Będzie się działo a tu dzieje się jak w mafii... jeszczd linia wielce zawieszona a torów już ni ma??

21.01 21:12:04

Gojira napisał(a):

Z przyjemnością bym teraz napisał jak bardzo jestem "zły" na Kopla i co o nim sądzę, jednakże wielki brat wciąż czuwa i mój komentarz został by usunięty (jak już to raz uczyniono) tak więc tylko sobie wyobraźcie co tutaj jest:
**********************************************************************

PS: wiem że ten komentarz nic nie wnosi - ale gdzieś gdzie mnie zrozumieją muszę się wyładować.

22.01 00:37:55


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!