Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Bana do kasacji?

21.12.2008

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Agnieszka Klich,
Polska Dziennik Zachodni, 19.12.2008 r.


Czy tramwaj numer 18, który wozi pasażerów z Bytomia do Rudy Śląskiej zostanie zlikwidowany? - Decyzji jeszcze nie ma - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. Jednak z powodu petycji mieszkańców rudzkiej ul. Piastowskiej, którzy twierdzą, że tramwaj zagraża bezpieczeństwu los tej linii jest poważnie zagrożony.


To właśnie od petycji mieszkańców Rudy wszystko się zaczęło. Ludzie skarżyli się w niej na stan torowiska, na to, że nie jest remontowane, a tory biegną po i tak wąskiej drodze. To - ich zdaniem - stwarza zagrożenie. Pod pismem podpisało się 250 osób.

Mieszkańcy narzekali też na hałas. - Ludzie chcieli, by tramwaj został zastąpiony przez autobus. Petycję przekazaliśmy do KZK GOP, które miało rozważyć, czy tramwaj rzeczywiście można zlikwidować. W październiku poprosiliśmy KZK GOP o sporządzenie analiz - mówi Tomasz Kulpok z biura prasowego Urzędu Miasta Ruda Śląska. Analiza ma zawierać między innymi dane dotyczące liczby pasażerów, którzy korzystają z połączenia, a także kosztów utrzymania. KZK GOP ma też poinformować gminę o tym, jak wyglądałaby komunikacja zastępcza, gdyby osiemnastka rzeczywiście została zlikwidowana. Teraz rudzki UM czeka na odpowiedź KZK GOP.

Zdaniem Alodii Ostroch, rzeczniczki KZK GOP sprawa z likwidacją tramwaju nr 18 pojawiła się już w zeszłym roku. - Wtedy połączenia bronili tramwajarze - mówi Ostroch. I teraz też tramwajarze pomysłu likwidacji tramwaju nie popierają. - Ja za likwidacją linii nie jestem - mówi Marek Kiliański, kierownik Działu Ruchu Tramwajów Śląskich. - Z naszych obserwacji wynika, że tym tramwajem jeździ wielu pasażerów. Jest napełniony. Usługi są realizowane w 99,5 procentach, a to bardzo dużo. Natomiast jeżeli chodzi o brak bezpieczeństwa, to zdarzeń drogowych na linii było nie więcej niż na innych trasach - tłumaczy Kiliański.

W Bytomiu osiemnastka jeździ po dwóch torach. W Rudzie jedzie jednym torem, czyli tak zwaną mijanką. To oznacza, że aby jeden tramwaj mógł minąć drugi, musi, w wyznaczonym miejscu, zatrzymać się i na niego zaczekać. Po mijance jeździ też tramwaj nr 9. On też wozi pasażerów z Bytomia do Rudy. Jeżeli dziewiątka zepsuje się, wtedy pasażerowie mogą dojechać do miasta albo tramwajem nr 5, z którego trzeba przesiąść się na wagonik nr 1, albo bezpośrednio właśnie osiemnastką. Startuje na placu Sikorskiego i jedzie przez Szombierki i Bobrek. W Bytomiu zatrzymuje się na 11 przystankach. We wtorek tym tramwajem jechała Patrycja Orzelska z Bobrka. - Dojeżdżam osiemnastką do Centrum. Przecież jeździ nią dużo ludzi. Często jest przepełniona - mówi pani Patrycja. - Nie jestem za tym, by ją likwidowano. Nawet gdyby zamiast tramwaju jeździł autobus, to przecież tramwaj ma po drodze więcej przystanków i zatrzymuje się częściej - dodaje. Póki co pasażerowie muszą czekać na decyzję KZK GOP, a tej jeszcze nie ma.

Przypomnijmy. 1 kwietnia 2007 roku w Bytomiu zlikwidowano tramwaj nr 8. Umowa między KZK GOP a Tramwajami Śląskimi na obsługę tej linii obowiązywała tylko do końca marca. Ósemka łączyła Bytom z Dąbrówką Wielką. Jeździli nią ci, którzy chcieli dostać się z Centrum na ul. Siemianowicką i z powrotem, uczniowie do szkoły, studenci Politechniki Śląskiej, pracownicy do zakładów Orzeł Biały przy Siemianowickiej. Kiedy zrobił się szum, że tramwaj idzie do kasacji, były pisma i petycje pasażerów. Nic to jednak nie dało, a Tramwaje Śląskie tłumaczyły, że ósemka jest po prostu nierentowna.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pasażer napisał(a):

Największym zagrożeniem dla funkcjonowania śląskiej komunikacji jest firma zwana Kroimy-Zawieszamy-Kasujemy, czyli KZK GOP

21.12 11:37:28

Mariusz J. napisał(a):

Brawo ludzie brawo...likwidujcie sobie tramwaje likwidujcie...potem będziecie płakac jak u mnie w Aleksandrowie Łódzkim. Połasili się wszyscy na PKS co 10 minut zamiast na tramwaj co 15 minut (na jednotorze) i potem sie na autobusie przejechali. Teraz znów jest MPK na prawie tej samej trasie co kiedyś tramwaj i ludzie za tramwajem płaczą bo autobus ma 20-40 nawet 60 minut opóźnienia...a tramwaj rzadko kiedy tak się spóźniał i teraz też tak by było bo omijał większość korków po wydzielonych torach/torze.

21.12 11:41:38

Tom_89 napisał(a):

Niech mieszkańcy też napiszą do KZK petycje o zwolnienie rzecznika prasowego, która często nie wie co mówi, ciekawe cz wtedy będą tak szybko chcieli to zrobić..

21.12 12:17:09

wnerwiony pasażer napisał(a):

Jeśli spotka nas to nieszczęście, że zastąpią tramwaj linii 18 autobusem (tfu, tfu...), to ja naprawdę życzę mieszkańcom Piastowskiej 30-letniego, brudnego, zdezelowanego, ciągle psującego się i kopcącego im pod nosem Ikarusa z trzaskającymi drzwiami i kiwającymi się siedzeniami... Wtedy zatęsknią za tramwajem.

21.12 12:22:06

102n@ napisał(a):

Jak zwykle w pełni merytorycznie 'poprawny" artykuł. Tramwaj jeździ jednotorem i ma mijanki, a nie jeździ mijanką. Po wtóre linie 8 zlikwidowano 1.04.2006, a nie 2007...
Bardzo dziwne...do likwidacji tramwaju wystarczy petycja z 250 podpisami, natomiast petycję z wielokrotnie większą ilością podpisów w obronie 12-ki władze mają w d***e.Przykra jest ta śląska rzeczywistość;-/

21.12 12:22:50

Daro85 napisał(a):

Uprzedzając kolejne komentarze na temat poziomu artykułu- w dodatku bytomskim autorstwa tej Pani są niemal wszystkie artykuły, czyli całe 8 stron przeróżnych tekstów ;)

21.12 12:27:08

Mattor20056 napisał(a):

Moim zdaniem dobrze by było zlikwidować kursy w soboty i niedziele, poniewaź linia tramwajowa nr 18 przewozi tylko powietrze.

21.12 12:30:48

kermit napisał(a):

Heh niech zobaczą bałwany jakie rozkłady zaoferowano pasażerom po likwidacji 8 i25 to może się rąbną w łeb przed chęcią likwidacji tramwaju z ich podwórka...

21.12 13:26:44

zonk napisał(a):

Zaje_____biście. Do decyzji o likwidacji wystarczy petycja 250 debili, ale choćby i całe 2 miliony zażądało połączenia tramwajowego Miechowic z Bytomiem to możemy wszyscy razem się zes__ć i tego połączenia nie będzie. Wygląda na to, że granica z Europą jest dopiero nad Odrą, a w Polsce panuje Azja postsowiecka na spółę z Afryką...

21.12 16:22:49

były pasażer 25, teraz blachosmrodziarz napisał(a):

A niech likwidują, tylko potem niech zachowają się tak przyzwoicie jak w przypadku linii 25. U nas już większość lamentuje, jak to musi z przesiadkami dojeżdżać, jak przed likwidacją było lepiej, jak ich kzkgop wydymało.

21.12 16:25:35

inny pasażer napisał(a):

Przecież prezydent Bytomia Piotr Koj powiedział,że nie będzie płacił za kolejny autobus,no ale mieszkańcy Piastowskiej są pępkiem świata.

21.12 16:41:41

A&R napisał(a):

Alodi nie ruszą no cyba że w komplecie z Romkiem

21.12 18:10:53

TomekCh napisał(a):

Ciekawostka :) Jeśli torowisko jest w złym stanie to się je likwiduje zamiast remontować :) Idąc tym tropem, można by zlikwidować cały GOP, bo jest w złym stanie. Proponuję jezioro od Jaworzna do Toszka.

21.12 18:34:28

Gojira napisał(a):

W ogóle jaka paranoja! Bo na jednym odcinku tramwaj ma zły stan torowiska i ludzie się skarżą to zamykają całą linię?! To tak jakby zamknąć całą szkołę bo jedna ławka się rozpada. Mam dość... NIECH ZLIKWIDUJĄ WSZYSTKIE LINIE TRAMWAJOWE BEZ WYJĄTKU! Ja się wyprowadzę np. do takiego Elbląga i będę patrzał na kretynów którzy będą tłuc się w korkach tymi autobusami. :] :]

21.12 19:12:27

motley napisał(a):

Mikołowska w Katowicach też jest w złym stanie, proponuję postawić na jej miejscu megadługą galerię handlową.

21.12 20:27:15

Szkodnik napisał(a):

Ciekawe czy ci którzy się podpisali pod t petycją korzystają z tej linii??? Bo znając życie to pewno nie. A jak dają autobus to myślą, że coś się zmieni??? Na likwidację torowiska będzie się czekało min 3 lata. Potem ze 2 na remont drogi. A wystarczy ograniczyć ruch tirów po tej drodze i nikomu hałas nie będzie przeszkadzał. Ciekawe tylko, że jak jest się w kościele przy Piastowskiej to nie słychać przejeżdżającego tramwaju tylko wpadające w dziury tiry. No ale to oczywiście wina tramwajów. Ktoś chyba powinien zrobić porządek z pewnymi władzami w KZK GOP!!!

21.12 21:53:44

Martinez napisał(a):

Ktos tu ma mozg maly jak u wiewiorki.Dadza "lepsze" busy zamiast tramwaju a bus bedzie stac w korku w bytomiu zamiast jezdzic i do kogo beda potem pretensje ? Krotkowzrocznosc coponiektorych ludzi u wladzy wymaga natychmiastowej hospitalizacji.

21.12 22:08:46

pasazer napisał(a):

Spójrzmy prawdzie w oczy. Tu panuje sowiecka mentalność - to co jest dobre opłacalne i skuteczne na zachodzie (zwanym zgniłym i imperialnym) u nas jest niedobre i szkodliwe dla socjalistycznego społeczeństwa.
Tramwaje zanieczyszczają środowisko. Nieważne, że to przez kopalnie węglowe (które mogłyby być zastąpione przez atomówki, wiatraki czy energię słoneczną - ekolodzy skutecznie działają w tym rejonie, blokując wszelakie inwestycje).
Komunikacja na 2-drzwiowe (a co tam, może kiedyś nawet 1-drzwiowe - będzie ekologiczniej) 12-metrowce jest bardziej skuteczna (i nieważne, że tylko gdy trzeba sprawdzać bilety - wszak drugimi drzwiami już gapowicze nie będą mieli szansy wejść) niż na 32-metrowy tramwaj... aż nie chce się pisać.

22.12 00:02:48

slowak99 napisał(a):

Jakim prawem te pieprzone komuchy się ostały jeszcze w zarządzie KZK GOP? Ta Lodzia pieprzona niech lepiej zrezygnuje ze swoich limuzyn jakie zamawia na koszt KZK GOP, czyli de facto nasz i niech sama się przejedzie tramwajem. Każdym po kolei. Rano, w nocy, w każdą porę dnia i nocy. Niech spróbuje o 3 w nocy z Sylwestra wrócić. Ciekawe że podpisy 250 osób tak szybko potrafią zmienić u nich zdanie, a w innej sprawie kolejne 3000 podpisów nie wystarczy aby coś dać. Tylko brać i brać, a dać od siebie to już za wiele. Ciekawe ile osób musiałoby się podpisać, aby łaskawy zarząd KZK GOP zdymisjonował się... Chyba cały GOP z okolicznym Zaolziem. Chciałbym, to jest moim miłośniczym marzeniem, aby w KZK GOP zasiadł wreszcie ktoś odpowiedzialny, na wyższym poziomie intelektualnym niż 10-letnie dziecko oraz ktoś, kto zna się na KM. Ktoś, kto potrafiłbym zadysponować publicznymi pieniędzmi tak, żeby było jak w innych miastach. Czemu w Krakowie jakoś może się dać? Czemu w Warszawie się da? Czemu w Gdańsku, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Częstochowie, Bielsku i innych miastach się da, tylko nie u nas? Ile jeszcze naszych pieniędzy zostanie zjedzonych na luksusowe dobra włodarzy? Ile się jeszcze nacierpimy, aż ktoś zauważy nasze męki? Kiedy wreszcie nastąpi sprawiedliwość na sprawcami tej nieuczciwości (czyt. Romek, Lodzia itd.)? I wreszcie: kiedy ujawnią się odpowiedzi na te pytania?

Pozdrawiam i życzę wszystkim samych Solarisów Tramino i SU 18 Hybrid II ;)

22.12 00:14:16

Tomasz Flaga napisał(a):

Wot, logika: jak tory w złym stanie, to trzeba je zlikwidować, zamiast wyremontować. Życzę tym, co podpisali tą petycję, żeby jak napiszą skargę, że ich domy są w stanie do remontu, to żeby im te domy rozebrano.

22.12 00:35:40

Kartograf napisał(a):

Ciekawe czy ktoś z tych 250 osób, w ogóle widział tą petycję na oczy ... ?

22.12 02:28:20

greg napisał(a):

Dziwi mnie tylko bierność pracowników komunikacji tramwajowej, którzy nie mogą się zdobyć na odpowiednie działanie wobec KZK GOP, przedstawiającego wciąż nowe plany likwidacji tylu linii w obszarach działania poszczególnych zakładów komunikacyjnych.
Panie i Panowie ze spółki "Tramwaje Sląskie"; jeszcze nie dostrzegacie wzniesionego topora nad Waszymi kończynami? Koniecznie chcecie usłyszeć jego kolejny świst przy zamachu? Dalej czekacie na odrąbanie kolejnej linii?
Może należałoby wcześniej zlikwidować "ich" zamiast oni zlikwidują Was.
Wy jesteście nam potrzebni, a oni - przeciwnie.

22.12 08:37:49

david82 napisał(a):

Greg: Tramwaje kiedyś samodzielnie organizowały komunikację tramwajową i gdyby nie weszły w 2000 roku pod szyld KZK GOP, dziś prawdopodobnie w ogóle by nie istniały.

22.12 13:01:34

motorowy napisał(a):

Witam! To prawda, Tramwaje Śląskie powinny powrócić do czasów samodzielności zanim umrą śmiercią tragiczną, po kolejnej amputacji kończyny (linii). Poza tym wydaje mi się że tym wszystkim powinien zainteresować się prokurator i komisarze Unii Europejskiej. To jest jawne i karygodne działanie na szkodę firmy i społeczeństwa!!! Ktoś, kiedyś za to odpowie ale wtedy pewnie już będzie za późno. Po tramwajach na Śląsku pozostanie tylko wspomnienie jak w Bielsku Białej!!!

22.12 13:34:39

butthead napisał(a):

I z czego by się te samodzielne tramwaje miały utrzymać?

22.12 13:47:56

greg napisał(a):

david82:Chcesz abym uwierzył w Twoją prawdę, że obecny kat zanim się nim stał był wcześniej wybawcą z łaskawym sercem? A samodzielne "Tramwaje Sląskie" po to weszły pod szyld KZK GOP-u, żeby je ćwiartować na części i bez rozgłosu wywozić w kawałkach torowiska na złom ?
Wierzysz w to, że w tak dużej aglomeracji mogły by nie istnieć tramwaje od 8 już lat i że mogłyby zostać zastąpione równie "kulawą" komunikacją autobusową?!
Zatem, ja na koniec wyrażę swoje zdanie.
Ci którzy spowodowali obecną sytuację dotyczącą tramwajów w naszym regionie, powinni sobie uświadomić, że koniec tramwajów w GOP-i będzie oznaczał koniec ich władzy włącznie z odpowiedzialnością karną za dotychczasowe zaniechania i decyzje.
Często widząc hasło "Ratujmy tramwaje w GOP-e" zadaję sobie pytanie: przed kim???

22.12 15:22:29

gosc napisał(a):

jak bedzie bez 18-tki mozna sie przekonac juz w pierwszy dzien swiat

22.12 15:44:16

zonk napisał(a):

@gosc: Ta i-jasne. Przekonają się mieszkańcy którzy nie będą wtedy wogóle wychodzić z domu. Jeśli im się okaże, że bez tramwaju będzie lepiej to kretynów tylko przybędzie... Kretyni są w zarządzie miasta że nie przeprowadzą remontu zamiast wszystko zlikwidować.

22.12 19:18:26

slowak99 napisał(a):

Byłem dziś na zajezdni. Dowiedziałem się czemu zostanie zlikwidowana 12. Czemu? Bo szanowny prezydent Chorzowa przeprowadza się w okolice dzisiejszej 12 i nie chce widzieć ani słyszeć tramwajów. Nic zatem dziwnego, że w jego ustach pojawiła się wypowiedź: "puści się ze 2 autobusy i będzie po sprawie". Jeżeli tak się interesują nami włodarze, to chyba czym szybciej spie*rzać z tego kraju, a bynajmniej z tej konurbacji.

22.12 19:32:55

Żabek napisał(a):

A ja jestem za tym, zeby wprowadzic limity emisji spalin przez autobusy. Wszystkie smrodzace ikarusy na szrot, wsyztkie cuda dziwy sprowadzane skad sie tylko da przez firemki typu Henzago itp. Wtedy zobaczymy, czy komunikacja trmawajowa jest rzeczywiscie drozsza od autobusowej, jak to niektorzy twierdza.
A prezydentowi Chorzow zycze, zeby go autobus potracil jak bedzie gonil rozklad jazdy :] Wesolych Swiat, panie prezydencie :]

22.12 21:26:58

Dave napisał(a):

Linia tramwajowa 18 od Rudy Centrum (czy jak się to tam nazywa - dworzec?) do Szombierek w ogóle nie powinna kursować, bo na tym odcinku jeździ nią albo straszne, bezbiletowe bydło, albo ew. nikt, poza paroma nielicznymi osobami (i to też głownie bydłem albo starszymi babciami/dziadziami co mają przejazd za darmo)! A już w sobotę, gdy na Szombierkach jest targ, to w ogóle tragedia!

22.12 22:12:41

Kartograf napisał(a):

@slowak99
Po co Ty albo Ja mamy sp......ć z tego kraju. Niech wynoszą się Ci którzy są szkodnikami. A jeżeli nie, to jest kilka demokratycznych sposobów aby im w tym pomóc. Na pierwszy rzut - wybory a jeżeli trzeba działać szybo to referendum miejskie.

22.12 22:57:33

wnerwiony pasażer napisał(a):

@slowak99
Żeby było śmieszniej: Haładus też mieszka w pobliżu linii tramwajowej. No to wszystko jasne... Niech zgadnę: gryzący Baran z Będzina również?

Wszystkim miłośnikom GOPowskich banek życzę Wesołych Świąt!
Zaś likwidatorom tramwajów niech ości karpia staną w gardle!

23.12 01:44:36

slowak99 napisał(a):

@Kartograf: niestety podczas wyborów jest zazwyczaj tak, że wybieramy mniejsze zło, albo większe zło. Nigdy nie jest jednak dobrze. Nie mówię tu, że prezydent ma być "dobry" dla wszystkich, bo rzecz jasna nie da się każdemu dogodzić. Ale niech te cholerne skurczybyki poznają wreszcie surową rękę sprawiedliwości! To nie może być tak, że mieszkańcy płacą sobie za to, że nie będą się mogli dostać na drugi koniec miasta. To nie może być tak, że my płacimy za ciepły, duuuży domek prezydenta w dzielnicy willowej!

@Wnerwiony pasażer: jestem święcie przekonany, że tak jest. Na szczęście w Sosnowcu Górski jest przy władzy, dzięki czemu DG nie jest jeszcze odcięta o reszty świata. Dobrze, że owa zajezdnia jest w Będzinie. Dzięki temu chcąc nie chcąc tramwaje będą musiały przejeżdżać przez Będzin. Gorzej, jak w końcu wpadną na pomysł zlikwidowania całej zajezdni łącznie z torowiskami w Zagłębiu. Tak może być, bo włodarze nasi pod naciskiem władz KZK i odwrotnie są zdolni dużo wyciąć. Ubolewam nad tym i życzyłbym sobie na te Święta, aby wreszcie ktoś inteligenty zasiadł w KZK. Szczerze mam już dość tych wszystkich Romków, Lodzi i całej reszty! Pieprzone komuchy!

23.12 17:03:20

Motorowy napisał(a):

Ja również życzę wszystkim wesołych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku. Zaś baranom z KZK GOP życzę aby gwiazda betlejemska spadła dokładnie na ich zasr... siedzibę i oczyściła nasz kochany Śląsk z plagi debilizmu! Wesołych Świąt, płoń, płoń KZK ku obłudy wstydzie ....

23.12 17:14:35

kolej_grzesiek napisał(a):

@Kartograf. Wybory są jakimś wyjściem, ale też nie do końca. Należy pamiętać, że w 2002 roku kiedy Urbańczyk stracił władzę w Zabrzu bo go ludzie już mieli dość, to się przeniósł do KZK i po roku już był prezesem!!! Taka sama sytuacja może się powtórzyć z Koplem.
Trzymając się tematu. To zawieszenie kursowania 18 w pierwsze święto i w Nowy Rok to rzeczywiście może być sposób na wysondowanie reakcji mieszkańców, ale wnioski jakie z tego wynikną mogą być nieobiektywne. Bowiem w te dwa dni z komunikacji miejskiej i tak korzystają tylko ci którzy gdzieś jechać muszą (głównie do pracy). Ewentualne wnioski można wysnuwać wtedy jakby się zawiesiło kursowanie 18 w innych okresach (np. w ferie zimowe) do czego - mam nadzieję - nie dojdzie. Ruda jest "trudną" dzielnicą z punktu widzenia organizacji komunikacji i trudno wypracować optymalne rozwiązanie dla ewentualnej komunikacji zastępczej za 18 czego Stania sobie doskonale zdaje sprawę i dlatego jeszcze się ciągle waha przed podjęciem ostatecznej decyzji. Z drugiej strony boi się, że jakikolwiek wykona ruch to może stracić przynajmniej część potencjalnych wyborców, gdyż Ruda jest podzielona pomiędzy zwolenników likwidacji linii (rejon ulicy Piastowskiej) a zwolenników jej dalszego kursowania.

23.12 18:03:44

ff_niezalogowany napisał(a):

Prezydenci miast nie muszą w ogóle martwić się reelekcją. Stanowisko zastępcy przewodniczącego przewodniczącego KZK GOP ciągle wakuje. To właśnie to stanowisko zostało utworzone specjalnie dla przegranego w wyborach Romana Urbańczyka, aby mógł nadal pobierać porzadne samorządowe pieniądze. Jak będzie potrzeba to na stanowisko dla Kopla, Stani i innych też się zrzucimy :( No i jeszcze teraz KZK GOP ma tramwaje. Tam też można będzie kilku przechować.

23.12 20:48:31

Gojira napisał(a):

@Dave: Życzę Ci na starość (jak już nie będziesz musiał płacić za bilet) byś nie miał czym dojechać "gdziekolwiek"! Na liniach z których korzysta głównie młodzież (np. do szkoły) zredukujmy kursy o 50%... przecież młodzież ma 50% zniżki nie?! Gratuluje... zatrudnij się w zarządzie KZK GOP, jak im opowiesz o swoich pomysłach to przywitają Cię z otwartymi ramionami i Ty też będziesz się czuł jak wśród swoich!

23.12 21:54:38

zonk napisał(a):

Dobra, to cięcia z okazji świąt mamy zaliczone. Trzeba już przygotowywać się na następne święta (Wielkanoc) - takiej okazji do cięć Kopel, Haładus i Baran przecież nie przepuszczą. Już teraz powinniśmy bronić 24 i 27, a może i 13 też.

24.12 11:42:40

102n@ napisał(a):

A po likwidacji 12-ki może i Siemianowice się z tramwajów wycofają, bo na co im ogryzek kursujący co 15 minut po "ślepej kiszce" sieci w dodatku doblujący stado wioskobusów do Katowic. Oj nie tak to powinno się dziać...nie tak...;/

28.12 14:16:58

MARTIN napisał(a):

Sosnowiec się trochę postawił więc "24" i "27" jeszcze pojeżdzą. Moim zdaniem następną ofiarą będą Siemianowice i Mysłowice. Obym się mylił.

28.12 16:28:17

Gojira napisał(a):

@Martin: Też mi się wydaje że nad Siemianowicami topór wisi... Mysłowice myślę, że może narazie się utrzymają chociaż też nie długo... bardziej martwię się o Czeladź - posiada jeden bardzo krótki odcinek który wjeżdża w miasto które tramwajów nie chce (Będzin)... czarno to widzę.

28.12 17:41:22

antysmrodozłom napisał(a):

Jeśli chcą mieć autobus,to trzeba im go dać,z tym że nie żadne solarki,tylko SAM-y z PKM Chebzie.

01.01 16:49:26

Mun napisał(a):

Jestem za utrzymaniem tramwaju jednak Proszę bym osoby które podają jako argument ekologię ,ekonomię ,aby to uzasadniły.
Ile prądu zużywa tramwaj ?
Ile kosztuje utrzymanie torowisk, trakcji podstacji zasilających ?
Ile zajmują miejsca ( pas drogowy ) ?

warto też zadać sobie następujące pytania :

Jaki procent pasażerów przewożą ?
Jaki jest koszt przewozu pasażera ?
Jaki jest koszt remontu samochodów które jeżdżą po dziurawych torowiskach ?
Jaki procent stanowią kolizje z udziałem tramwaju ?
Ile tygodniowo występuje awarii ( utrudnień w ruchu tym powodowanych ) ?
Koszt zakupu nowego wozu ?
Utrzymanie taboru ,porównanie z autobusem ?

29.03 14:20:57


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!