Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Flirt z pomarańczowym biletem

04.12.2008

Tagi: kolej, MZK Tychy, prasa, bilety – Dodał: Marek Borys

Jolanta Pierończyk,
Polska Dziennik Zachodni, 02.12.2008 r.


Za dwa tygodnie pociągi typu Flirt na trasie Tychy-Katowice. Rozkład jazdy czeka od 1 września. Teraz jest też wzór biletu. Pierwszego w Polsce wspólnego biletu na autobus i pociąg!


Bo ten bilet ważny będzie zarówno na autobus lub trolejbus, którym trzeba będzie dojechać na którąś ze stacji Szybkiej Kolei Regionalnej w Tychach, jak i na pociąg do Katowic. Będzie miał charakterystyczny pomarańczowy kolor.

Miasto postawiło sobie za cel do roku 2011 zmienić przyzwyczajenia swoich mieszkańców dojeżdżających do Katowic do pracy lub do szkoły. Chce, by przesiedli się na pociąg. Na razie magnesem ma być cena: tylko 3 zł (ulgowy 1,50 zł) za jednorazowy przejazd do Katowic! Bilet miesięczny będzie kosztować jedyne 95 zł (ulgowy 47,50 zł). Przyciągać ma też czas przejazdu: 25 minut, podczas gdy jazda autobusem na zatłoczonej DK 1 i w nieustannych korkach na trasie Tychy-Katowice oraz przy wjazdach do Tychów dochodzi czasem nawet do godziny.

W kasie miasta przygotowane są pieniądze na finansową pomoc dla województwa śląskiego na utrzymanie nowej linii kolejowej. - Zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że wpływy z biletów początkowo będą znikome - mówi Henryk Borczyk, zastępca prezydenta Tychów. - Ale jesteśmy zdecydowani na rozwijanie takiego połączenia naszego miasta z Katowicami. Nie ukrywał, że na zmianę przyzwyczajeń tyszan będzie wpływać również... ograniczenie autobusów z Tychów do Katowic.

Coś za coś. W zamian za redukcję kursów do Katowic tyszanie dostaną świetne połączenie z istniejącymi i przyszłymi stacjami. Autobusy zatrzymywać się będą nawet na ulicy Dąbrowskiego, na której dotąd nie było żadnego przystanku i którą nie przejeżdżał żaden tyski autobus. Teraz będą. Żeby na stację Tychy Miasto było jak najbliżej.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pani rzecznik napisał(a):

Transport szynowy jest nieopłacalny. :)

04.12 14:53:16

zonk napisał(a):

To ja się w te pędy wyprowadzam do Tych. :)

04.12 14:53:54

palex :) napisał(a):

I bardzo dobrze. Czas na KZK GOP.

04.12 15:19:43

butthead napisał(a):

Oczywiście nieprawdą jest, że to "pierwszy w Polsce" wspólny bilet, ale to detal ;)

04.12 15:21:01

jacekso napisał(a):

Nieprawdą jest też to, że ulicą Dąbrowskiego nie jeździł dotąd żaden autobus. Jeździły tą ulicą linie D1 i D2 i nawet miały przystanek przy stacji Tychy Miasto.

04.12 15:42:58

podlesianin napisał(a):

KZK GOP by pewno Tychy wyśmiał za tak marnotrawione pieniądze. Więc ja bym raczej na KZK GOP w tej sprawie nie liczył, chociaż nie ukrywam że postaram się im trochę namieszać względem SKMu, ale co z tego wyjdzie pewno nic bo spotkam beton.

04.12 20:32:22

ff napisał(a):

KZK GOP nie mógłby takiej reformy przeprowadzić. Zaraz by się oburzył PKM Gliwice, Katowice i Sosnowiec, że spadła im liczba wozokilometrów. Trzeba by było im to by było jakoś zrekompesować (nowymi liniami z numerami po zlikwidowanych wcześniej liniach), a więc cała idea przeniesienia przewozów na kolej pociągnęłaby tylko dodatkowe koszty. Choć w sumie w pustych KZKGOPOWSKICH głowach klaruje się pewnie rozwiązanie tej kwestii - likwidacja kolejnych linii tramwajowych lub zwiększenie dotacji gminnych. Do pierwszego scenariusza wystarczy tylko jedna szybka decyzja pana Romana i popleczników z zarządu, drugi scenariusz z pewnością spotkałby się z oporem gmin.

04.12 21:59:50

lgor napisał(a):

Szkoda że /\\/ tak bardzo lubi tworzyć konkurencje autobusową dla pojazdów szynowych. Szkoda tej niepewnej przyszłości połączenia kolejowego Bytom - Gliwice.

05.12 10:50:23


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!