Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zabrze: Autobus nie dla niepełnosprawnych

27.11.2008

Tagi: KZK GOP, rozkład jazdy, prasa – Dodał: Marek Borys

Maria Olecha,
Polska Dziennik Zachodni, 27.11.2008 r.


KZK GOP skrócił trasę jedynego autobusu, który dojeżdżał do Zakładu Aktywności Zawodowej Fundacji "Nadzieja Dzieci", w którym pracują ludzie niepełnosprawni ruchowo z całego regionu.


Po naszej interwencji przyznał jednak, że... nie wiedział, kto korzysta z linii 280.

Niepełnosprawni od kilku tygodni mają duży problem z dojazdem do pracy. Jedyny autobus, którym kiedyś dojeżdżali, nie zatrzymuje się już na przystanku przy zakładzie. Co więcej, nie mają teraz żadnej alternatywy w komunikacji miejskiej. KZK GOP zapewnia jednak, że niebawem to się zmieni.

Autobus 280 nie jeździ już do Bytomia, a w Zabrzu kończy kurs na placu Teatralnym. Teraz, aby dotrzeć do pracy na godz. 7.00 niepełnosprawni muszą pokonać piechotą trasę z centrum Zabrza aż do ul. Hagera w Biskupicach. Droga jest długa i zajmuje im około kwadransa. Dla wielu osób ten dystans jest wyczerpujący. Tymczasem zabrzański zakład jest jednym z niewielu na Śląsku, który zatrudnia niepełnosprawnych ze znacznym stopniem upośledzenia umysłowego i ruchowego. W trzech zakładach: krawieckim, poligraficznym i introligatorskim pracuje w sumie 99 osób z kilku śląskich miast: Zabrza, Gliwic, Pyskowic, Bytomia i Rudy Śląskiej. Teraz prawie wszyscy dojeżdżają do pracy kilkoma autobusami lub tramwajami, bo najlepsze połączenie nie dowozi ich już do Biskupic.

- Nasz zakład znajduje się na górce i jeśli osoby niepełnosprawne mają ją pokonać, to jest to naprawdę ogromny problem - mówi Zbigniew Nowakowski, zastępca prezesa Fundacji "Nadzieja Dzieci". - Ten autobus był jedynym rozwiązaniem, a teraz nie ma dla niego żadnej alternatywy.

W KZK GOP przyznają, że przy zmianie trasy linii 280 nie sprawdzono, kto najczęściej jeździ tym autobusem. Teraz związek obiecuje poprawę. - Wydłużymy trasę linii 280 tak, aby autobus znowu zatrzymywał się na przystanku przy ul. Hagera - zapewnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Kiedy niepełnosprawni będą mieli zagwarantowany dowóz do pracy, nie wiadomo. - Musimy tę zmianę uzgodnić z przewoźnikiem i skorygować trasę - mówi Alodia Ostroch.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

kyks napisał(a):

Na Hagera przecie 111 jeździ. Co to za wał:)?

27.11 14:33:49

PKM b (http://fotopkm2.tnb.pl napisał(a):

KZK GOP prawie wszystkie linie które zawiesił lub skrócił na czas wakacji zostawił nie przywracając ich spowrotem.
Np 735N, 623, i jedne z dwóch połączeń na Gliwice 280. Teraz wszyscy jeżdżą 850 lub wybrali pociąg. KZK GOP sam traci klientów, a jak przychodzi co do czego przeprasza. To szczyty żeby w XIX wieku ludzie musieli się prosić o autobus.

27.11 15:24:32

Żabek napisał(a):

To na jakiej podstawie dokonano skrócenia linii? Bo chyba nie badali napełnień, skoro nie wiedzieli kto tym autobusem jeździ. Podobnie jest z Prometem w Sosnowcu, gdzie niby dojeżdża 160 (raz na godzinę). Na szczęście ci u nas mają pracowniczego Autosana... Żal

27.11 16:03:29

tom napisał(a):

KZK GOP się ośmiesza, twierdząc, że nie wie kto jeździ daną linią. Ciekawe więc na jakiej podstawie dokonują jakichkolwiek cięć? Chyba na podstawie własnego widzimisię.

27.11 19:40:18

Ansylium napisał(a):

KZK dokonał tak rzetelnej analizy, że nie ma pojęcia kto z tego autobusu korzysta. Później doszli do wniosku, że z kaleki i tak pieniędzy nie ma to ciach... Tak samo rzetelnej analizy dokonują przy zawieszaniu kolejnych linii. A że tracą kolejnych pieniądzodajnych klientów to nic...

27.11 19:43:43

Go(a)powicz napisał(a):

ŻAL KZK !!! Żeby tak mi skrócić to połączenie (jeździłem nim z Zabrza do Bytomia...). Skrócić to sobie mogą płace... A nie linie autobusowe i tramwajowe.

27.11 20:37:56

Bodzio napisał(a):

@PKM b (http://fotopkm2.tnb.pl w XIX wieku to chyba dyliżanse kursowały...

27.11 22:17:58

Żabek napisał(a):

@Ansylium: co to jest "pieniądzodajny klient"? Pieniądze są ze sprzedaży biletów a nie z wożenia ludzi. Pieniądze są też od UMów. Pieniądze wydaje się na fakt, że coś jeździ (puste czy pełne to już większego znaczenia nie ma). Jedyny człowiek w tym rozrachunku to biurwa z KZK :]

27.11 22:27:29

Vegeta napisał(a):

A żeby im te oszczędności du... tzn. bokiem wyszły! Nic, tylko przeżerają naszą kasę i likwidują, DARMOZJADY Z KZK-GOP!

28.11 10:27:30

Ansylium napisał(a):

@Żabek: "pieniądzodajny" to ten, który jednak te bilety kupuje. To ten, który w obliczu utraty kolejnych połączeń zrezygnuje z KM na rzecz swojego samochodu. Bo bezbiletowe bydło będzie sobie jeździć czymkolwiek.

28.11 21:38:31

Buscoholic napisał(a):

Wiadomo, że linia 280 nie kończy biegu na Placu Teatralnym, lecz pod drzwiami Centrum Handlowego Platan. Choć to tylko kilkadziesiąt metrów różnicy w odległości, to merytorycznie jest to ogromny dystans, bo KZK GOP z dobrze funkcjonującej linii zrobiło kolejną "marketówkę" pokroju 250 i 750.
Linia 280 zastąpiła zlikwidowaną linię 15, a jej trasa wydłużona została aż do świetnie działającej i rozwijającej się w tym czasie fabryki Opla. Od wakacji zlikwidowano rdzeń tej linii, czyli odcinek z Zabrza do Bytomia, dokładnie ten, który niegdyś obsługiwany przez 15. Decyzja taka była ogromnym utrudnieniem dla wielu mieszkańców m.in. centrum Biskupic, a jak się teraz okazuje stała się nawet barierą dla niepełnosprawnych pracowników. Aż żal czytać, że KZK GOP nie wiedziało, kto jeździ tą linią. Wstyd.

28.11 22:09:32

KZKGOP1779 napisał(a):

@buscoholic: i bardzo dobrze zrobiono, rdzeń tej trasy to obsługuje tramwaj. I to było właśnie jedno z tych dublujących tramwaj połączeń. A skońćzcie siac demagogię jakie to jest straszne utrudnienie. Jak ktos koniecznie chce jechać na Hagera niskaczem to ma 111. A co do tych niepełnosprawnych którzy to niby masowo ta linią jeździli, to jest oczywiście propagandowo rozdmuchana bzdura.

28.11 22:18:55

AbeS napisał(a):

280 do Bytomia...! Zabrze ma wystarczajaco duzo polaczen z Gliwicami a Bytom wrecz odwrotnie

28.11 23:56:29

Gojira napisał(a):

@KZKGOP1779: Popieram!

29.11 05:02:53

pasażer napisał(a):

@KZKGOP1779-to ten "rdzeń" powinien być obsługiwany składami.

29.11 19:19:26

TramSilesia napisał(a):

@pasażer: Popieram!

29.11 20:00:03

Buscoholic napisał(a):

@KZKGOP1779: ale wywaliłeś! Jeśli by iść tokiem Twojego rozumowania, to 280 powinien teraz kursować na trasie Zabrze Goethego - Zabrze Platan, a dwa inne wozy z kolei na odcinku Plac Piastów - Zakłady Opla!!! Chyba mi nie napiszesz, że na całej długości ulicy Wolności od Zabrza go Gliwic 280 jedzie osamotniony. Dublują go tam AŻ DWA TRAMWAJE nie wspominając już o liniach autobusowych 6, 617, w części 156 czy tych, które jadą od zajezdni PKM-u w kierunku Gliwic. I nikt nie widzi problemu. Ostatecznie tam gdzie autobus jest potrzebny, tam go nie ma, a tam gdzie jest, często wozi powietrze.
Poza tym nawet jeśli piszesz o linii 111, to pewnie sam byś chciał, aby w Twojej okolicy jeździły co najmniej dwa nawet dublujące się autobusy dla alternatywy w razie, gdy jeden "wypadnie z rozkładu". No i do tego chyba nie widziałeś jak wygląda autobus linii 111 w godzinach porannych. Ja widzę codziennie.

Mam wrażenie, że kwestia linii 280 jest jeszcze blizną z 2006 roku na komunikacyjnym ciele Bytomia, który tak nieudolnie opuszczał struktury Związku.

29.11 23:16:10

Pasażer napisał(a):

@Buscoholic-a jakiego toku myślenia spodziewałeś się po kimś o nicku KZKGOP?

30.11 09:35:58

adam86 napisał(a):

@buscholic: No tak, tramwaje dublują autobus.Gratuluje.280 powinno po prostu kończyć na Pl. Piastów a nie dublowac tramwaj do Zabrza, tak samo 6 i 617. Reszty nie skomentuję nawet, bo po prostu ręce opadają jak się czyta takie bzdury

30.11 14:13:43

Vecto napisał(a):

@adam86: a jakie to ma znaczenie który środek komunikacji dubluje który? czy ma to jakikolwiek wpływ na sens merytoryczny sprawy, skoro chodzi o przyległe odcinki tras?

30.11 23:07:07

memphis napisał(a):

To ma ogromne znaczenie, bo to autobus należy dopasować do tramwaju, a nie odwrotnie.

30.11 23:32:33


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!