Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaj do likwidacji?

14.11.2008

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Jakub Jackiewicz

MANO
POLSKA Dziennik Zachodni, 14.11.2008


Zamiast likwidacji linii tramwajowej nr 27, którą pierwotnie planowano, kursy na niej zostaną najprawdopodobniej tylko ograniczone. Za to linia 24 zostanie całkowicie zlikwidowana. Tym samym będzie utrudniony dojazd między innymi do liceum na Środuli, tamtejszych zakładów pracy oraz osiedla przy ul. Chemicznej.


Od tygodnia trwa zbieranie podpisów pod listem protestem do władz całego regionu, w sprawie zaprzestania likwidacji komunikacji tramwajowej na Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim. Organizatorem akcji jest Klub Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie. Pod listą można się też podpisać za pośrednictwem internetu.

Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP zapewnia, że z powodu likwidacji tramwaju 24, pasażerowie... nie odczują istotniejszych zmian.

- Ta linia pokrywała się z innymi liniami. Ponadto, na końcu trasy, tramwaj musiał zawracać w niebezpiecznym pod kątem drogowym miejscu - tłumaczy.

Twierdzi też, że likwidacja tramwaju nie oznacza zmierzania w kierunku likwidacji pozostałych linii zagłębiowskich. Przyznaje jednak, że zmiany są konieczne.

- Nasze badania wykazują, że częstsze kursy jednej linii są lepszym rozwiązaniem - przekonuje.

Wyjaśnia też, że likwidacja lub zmiany na niektórych trasach wynikają z faktu, że wiele z nich powstało pod kątem powstających zakładów przemysłowych tak, aby zapewnić pracownikom dojazd. W momencie kiedy zakłady upadły, zmniejszyła się również ilość pasażerów.

- Nie jest tak, że tylko linie zagłębiowskie są mniej rentowne - zapewnia. - Obecnie zastanawiamy się nad zmianami linii 12 i 18, które kursują po Rudzie i Chorzowie.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

37 napisał(a):

Nie tu to tam. Staram sie rozpowszechniac informację o akcji "Ratujmy tramwaje" szczególnie wśród ludzi, ktozy korzystają z tramwajów na codzień. Komentarze sa jednoznaczne "To są k...a kpiny!"

14.11 19:34:07

Juurek napisał(a):

Temu Panu już dziękujemy (Roman do domu)

14.11 19:38:35

angry passenger napisał(a):

Niech Urbańczyk zlikwiduje swoje durne pomysły,swoje zarobki i zarobki jego świty.

14.11 19:53:17

Dave napisał(a):

No faktycznie - zawracanie tramwaju na Okrzei jest tak niebezpieczne, że giną tam co chwila ludzie, są stłuczki, jest ciasno, robią się korki i co tylko jeszcze!...

Prezesa KZK GOP należałoby co zrobić? >:[

14.11 20:36:38

slowak99 napisał(a):

Czasami mam wrażenie, że p. Haładus daje w łapę urzędasom z KZK GOP... Już brzuch mnie boli (na serio;)) od tych wszystkich likwidacji :/ Niech no może zlikwidują gorące posadki z KZK GOP i limuzyny jakimi się wożą...

Ciekaw jestem, ile razy w życiu cały zarząd odbył podróż komunikacją publiczną... Pewno możnaby policzyć na palcach :/

14.11 20:54:22

suchy napisał(a):

Roman Urbańczyk przekonuje: Nasze badania wykazują, że częstsze kursy jednej linii są lepszym rozwiązaniem.

We wstępie: Zamiast likwidacji linii tramwajowej nr 27, którą pierwotnie planowano, kursy na niej zostaną najprawdopodobniej tylko ograniczone.]]

czy mnie się wydaje, czy Romek sam w końcu nie wie, co za przeproszeniem pieprzy swoim ozorem? zlikwidowanie jednej linii ma spowodować lepsze rozwiązanie w postaci częstszych kursów na drugiej, ale na tej drugiej kursy i tak zostaną ograniczone.. tjaa, a masło jest maślane, a woda wodnista.. gratuluje inteligencji i logiki przedstawicielom kzk..

a co do zawracania no to Dave ma racje - przecież na Okrzei takie korki są że prosze państwa, no tramwaj dosłownie musi sie przeciskać między puszkami.. a ta górka to taka stroma że ho ho, bez kotwicy to tramwaj tam sam sie nie utrzyma..

14.11 22:05:54

Racjonalny tramwajarz napisał(a):

Nie oszukujmy się, obecny sens 24 jest do anusa, a definitywnego przedłużenia nie będzie, więc już bez emocji panowie...

14.11 22:53:31

cholernie wnerwiony pasażer napisał(a):

Romek jak zwykle chrzani od rzeczy. JAK TO PASAŻEROWIE NIE ODCZUJĄ ISTOTNIEJSZYCH ZMIAN?!? Przecież dzięki 24 ludzie mają nie tylko fajny dojazd do liceum, ale i do centrum handlowego Plejada. Przystanek tramwajowy jest dużo bliżej niż autobusowy! I tramwaj kursuje w tygodniu co 20 minut! Czasem 24 wiezie mnóstwo klientów z siatami pełnymi zakupów! O uczniach nie wspomnę. A DOJAZD NA POGOŃ? Ale kogo z KZK to obchodzi?

Romek, zaoszczędź sobie na swojej pensji, a nie kosztem pasażerów! W ogóle to NA POLE KROWY PAŚĆ, ZAMIAST DALEJ PSUĆ NASZĄ KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ!

14.11 23:09:19

Buscoholic napisał(a):

Urbańczyk normalnie sobie kpi. Z jednaj strony twierdzi, że pasażerów ubywa z racji upadłości zakładów, na potrzeby których komunikacja ta była tworzona, a z drugiej nie wiem czy ktoś pamięta jaka była wojna o ustalenie przystanku końcowego we wszystkich kursach linii 280 na placu przy zakładach Opla w Gliwicach. Albo jak walczono o wydłużenie kursów linii 57 na SSE do Gliwic - udało się na jakiś czas, ale jak tylko nadarzyła się okazja rozkład natychmiast przywrócono do poprzedniego.
Co ciekawe, na autobus dowożący ludzi do centrum handlowego zawsze była kasa, ale dla tych dojeżdżających gdzieś na koniec świata do pracy pozostały wybiórcze kursy, które zazwyczaj nikomu nie pasowały.
Widać, że Urbańczyk już nie wie czego się chwycić w swych głębokich rozważaniach o "poprawie" komunikacji w regionie.

14.11 23:21:37

Pasażerka napisał(a):

Pasażerów wcale nie ubywa,wręcz przeciwnie.Tramwaje muszą jeżdzić.Nie cofajmy sie do tyłu,trzeba do przodu iśc,a tu ciągle jakieś głupie zmiany.Ja głośno prosze pozwólcie ludziom pracowac,a tramwajom jeżdzić.

09.02 18:31:53


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!