Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Po Gliwicach będzie jeździć 16 nowych autobusów

25.04.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Justyna Januszewska,
Gospodarka Śląska, 25.04.2008 r.


Już wkrótce w Gliwicach pojawi się 16 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości 12-metrów. Innowacją jest wymóg zastosowania silników spełniających normę czystości spalin EEV.


W tym roku już 15 autobusów marki "Solaris" powiększyło tabor Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach. Dopiero co zakończyła się realizacja ubiegłorocznego kontraktu, a już ogłoszony został przetarg na dostawę kolejnych nowych autobusów.

Nowe pojazdy mają posiadać 3-drzwiowe nadwozie, minimum 95 miejsc (w tym 20% siedzących) oraz okna uchylne po obu stronach nadwozia, automatyczne skrzynie biegów oraz czujniki cofania. Nowością jest wymóg zastosowania silników spełniających normę czystości spalin EEV. Do tej pory żaden ze Śląskich przewoźników nie zdecydował się na wprowadzenie do eksploatacji autobusów z tak restrykcyjną normą. Tym samym Gliwice poszły o kolejny krok dalej w stosunku do pozostałych przewoźników z południa kraju.

Głównymi kryteriami wyboru oferty będą cztery zasadnicze parametry, tj. cena, warunki gwarancji i serwisu, ocena techniczna oraz koszt wybranych części zamiennych.

PKM Gliwice systematycznie od paru lat wymienia tabor na nowy. W ostatnich latach udało się zakupić m.in. 5 sztuk Solarisów Urbino 15, 3 sztuki Manów Lion’s City, 2 sztuki Manów Lion’s City G oraz 6 sztuk Solarisów Urbino 18. W bieżącym roku do Gliwic dotarło 15 sztuk przegubowych Solarisów Urbino 18 wyposażonych w silniki DAF EURO 4, a do końca czerwca zostanie odebrany jeszcze jeden Solaris Urbino 12.

Solaris Bus & Coach jest liczącym się w Europie polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów turystycznych Solaris Vacanza oraz autobusów specjalnych. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała blisko 4000 autobusów, które jeżdżą po drogach 18 krajów całej Europy. W kwietniu 2007 roku firma wygrała kontrakt na dostawę 225 autobusów do Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Greex napisał(a):

Mam nadzieje ze miasto Zabrze troche dorzuci zeby pare przynajmniej jezdzilo po Zabrzu...

25.04 12:56:56

rufio napisał(a):

a w katowicach pusto, szaro i smutno

25.04 13:39:30

Bodzio napisał(a):

A czy nie można by doprecyzować określenia "już wkrótce" ?

25.04 14:01:48

kuba napisał(a):

solaris staje się monopolistą w kraju tak jak przedtem ikarus i jelcz, miejmy nadzieję że nie będą to autobusy ze wschodu

25.04 14:19:12

John napisał(a):

Ktoś wie dlaczego kupują krótkie, a nie długie pojazdy? Przecież stan tych przegubów jest goszy tutaj były by lepsze wzmocnienia

25.04 16:37:22

budda napisał(a):

Ostatnia dostawa do PKM Gliwice składała się z długich pojazdów...

26.04 04:02:50

borland napisał(a):

a czemu ciągle brak jest klimy? w lecie wogóle nie da sie żyć;/;/;/

26.04 16:09:25

lgor napisał(a):

Mam nadzieje że niebawem skuszą się na hybrydowego Solarisa.

26.04 17:26:49

heh napisał(a):

@Bodzio: "Już wkrótce", czyli w grudniu.

26.04 20:23:06

jasiu1985 napisał(a):

do listy zakupów z ostatnich lat dołożyłbym jeszcze 6 Jelczy 125

27.04 14:05:59

shinkadamo napisał(a):

@Igor: Po co im hybrydy? Takie pojazdy i tak będą truć i są droższe, a tramwai nie zastąpią.

27.04 21:35:24

5th napisał(a):

@Igor: Juz lepszym pomysłem są CNG. Sa dużo tańsze i pewnie niwiele droższe w eksploatacji niż hybryda. Pozatym dotacje łatwiej jest dostac na CNG. Jednak najlepiejby było gdyby kupowali autobusy z kilmatyzacją bądź z oknami rozsuwanymi bo coś mi się wydaje że PKM nam kolejną saune zafunduje tylko że bardzo ładną i nową :)

27.04 21:51:25

kojot napisał(a):

Niestety na CNG nie ma już żadnej dotacji (sic). Podwyżka gazu i akcyza sprawia że jest to już powoli nie opłacalne. Nowy autobus CNG to jest bajońska cena i do tego częstsze przeglądy oraz droższa obsługa mechaniczna.

28.04 12:22:44

raper napisał(a):

mogli by kupiś 16 przegłubowców bo w 677 jest tak ciasno że żyć się nie da

28.04 17:18:41

wikibus.org andrzej napisał(a):

Mało przemyślany zakup moim zdaniem. Ale dobrze, że kupują.

29.04 21:16:59


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!