Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

77 i 931 pojadą do centrum Katowic

15.02.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

(kpb),Polska Dziennik Zachodni, 15.02.2008 r.

Dwoma kolejnymi liniami mysłowiczanie będą mogli dojechać do centrum Katowic. KZK GOP zgodził się na wydłużenie tras 77 i 931. Nie wiadomo, kiedy nowe rozkłady jazdy wejdą w życie, bo władze Katowic muszą najpierw... przedłużyć przystanek przy alei Korfantego.


Problemy mysłowiczan z dojazdem do centrum zaczęły się prawie trzy lata temu. Autobusy nie mogły tam dojeżdżać, ponieważ na czas remontu ul. Warszawskiej w stolicy województwa, władze Katowic zamknęły tą ulicę. W Zawodziu urządzono prowizoryczne centrum przesiadkowe. Autobusy z Mysłowic kończyły tam bieg, a pasażerowie korzystający z tego samego biletu wsiadali w tramwaje. Dawnych tras nie przywrócono, mimo, że samochody wróciły na ul. Warszawską. Po interwencjach miejskich władz organizujący transport zbiorowy na terenie 23 śląskich gmin KZK GOP zdecydował się wydłużyć trasy tylko dwóch linii - jadącego z Wesołej autobusu 76 i z Chełmu Śląskiego - 149. Teraz podjęto decyzję o zmianie rozkładów jazdy dwóch kolejnych linii.

Kiedy jednak z Wesołej, poprzez Krasowy i centrum Mysłowic, oraz z Bierunia przez Kosztowy będzie można dojechać do centrum stolicy województwa śląskiego nie wiadomo. - Przygotowaliśmy nowe rozkłady. Autobusy będą zatrzymywały się przy alei Korfantego. Niestety, nie możemy w tej chwili tego uruchomić, bo na tym przystanku zatrzymuje się bardzo dużo autobusów. Dołożenie kolejnych mogłoby spowodować zator i niebezpieczeństwo w ruchu - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. - Wystąpiliśmy do katowickiego magistratu o przygotowanie alternatywnego rozwiązania. Jak tylko miasto podejmie decyzję w tej sprawie, 77 i 931 będą jeździły do centrum Katowic.

Według naszych informacji pracownicy wydziału komunikacji Urzędu Miasta w Katowicach i reprezentanci KZK GOP wstępnie ustalili, że przystanek przy Korfantego zostanie wydłużony w stronę Pomnika Powstańców Śląskich. Dzięki temu można by było wyznaczyć nowe stanowiska dla autobusów odjeżdżających w stronę Mysłowic.

Władze KZK GOP w piśmie do prezydenta Mysłowic zapewniły, że traktuję tę sprawę jako bardzo pilną. Pozostaje więc czekać.

(Tyt. oryg. "Dwa kolejne autobusy pojadą do centrum Katowic. Ale jeszcze nie wiadomo, kiedy")

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

P Śl napisał(a):

A ja sie pytam czemu te autobusy nie jada przynajmniej do Dudy - Gracza przez 1. maja tylko wszystko sie telepie przez Roździeńskiego a alternatywy do tramwajow szczegolnie w razie awarii brak :/

15.02 17:18:32

butthead napisał(a):

Jakiej alternatywy dla tramwajów? Alternatywą dla tramwaju jest komunikacja zastępcza, a nie regularna linia autobusowa podbierająca mu pasażerów.

15.02 17:55:32

Gall napisał(a):

Ciekawe po co chcą zbudować centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia. Jak tak dalej pójdzie, to przecież nikt nie będzie z tego korzystał...

15.02 17:59:16

Piotrek napisał(a):

Ja nie rozumiem jednej żeczy, alternatywą byłoby skierowanie tych lini do dworca jak kiedyś, a jak już KZK GOP skąpi wozokilometrów to przynajmiej do Mickiewicza lub Piotra Skargi.

15.02 20:10:16

butthead napisał(a):

Miałyby na Mickiewicza w drugim rzędzie stać, czy jak?

15.02 20:46:53

kecaj napisał(a):

Spójrzmy prawdzie w oczy. W centrum nie ma juz żadnego przystanku ktory posiadalby w miare duzo wolnego miejsca na kolejne autobusy. Po drugie:jak wyglada dworzec PKMU ?Dziura na dziurze, brak wiat...Tragedia.

15.02 21:08:36

Dave napisał(a):

Ciekawe, czym pasażerowie Mysłowic i jego wielu dzielnic zasłużyli sobie, że to właśnie im drugi raz wydłuża się linie autobusowe do centrum Katowic, 18/818 dalej nie i mieszkańcy Dańdówki i Niwki w Sosnowcu mogą se tylko pogwizdać!...
A w ogóle to zrobili by w tych Katowicach jakiś porządny dworzec autobusowy w centrum, w okolicy Stawowa/Skargi z wieloma stanowiskami i jednej nazwie przystanku (w Gliwicach zresztą też) a nie tak, żę jedne linie kończą na dworcu PKP a inne tuż koło siebie, ale na: Korfantego, Mickiewicza, Skargi, Stawowej... No przecież ktoś, kto nie zna tych terenów oci..eje!!

15.02 21:11:06

Człowiek_upierdliwy napisał(a):

(Tyt. oryg. "Dwa kolejne autobusy pojadą do centrum Katowic. Ale jeszcze nie wiadomo, kiedy")

- to nie jest tytuł oryginalny. To jest "nadtytuł".
Tytuł właściwy: Większy przystanek, dłuższa trasa.

naszemiasto.pl specjalnie tak "podpuszcza" żeby widzieć kto od nich kopiuje :P

15.02 21:26:11

Dombia napisał(a):

@Dave: 66 też będzie kończyło bieg na Zawodziu, podobnie jak 44 ale tu już chyba nie ma o co walczyć.

15.02 21:28:19

P Śl napisał(a):

@butthead: A taka, ze skoro kiedys autobusy tu byly to moglyby byc znowu jak nie ma przeszkod a tak na rozdzieniu podjezdzaja jeden za drugim a na 1.maja to pozostaje Ci isc z buta jak sie jakis jeden tramwaj rozkraczy. Zreszta skoro autobusy sa juz w centrum to moze czas najwyzszy pozbyc sie finansowania tego bubla 20tki ? przywrocic autobusy na wspomnianej przeze mnie trasie a pare kursow zostawic na wypelnianie dziur w rozkladach innych jezdzacych na tej trasie.

15.02 21:54:30

adam86 napisał(a):

@dave: na taki dworzec to zbytnio nie ma miejsca, tych autobusów jestpo prostu za dużo, trzeba wreszcie coś zrobić, żeby przełożyć ruch na PKP i powycinac połowe 8xx w pierony.

15.02 22:14:47

butthead napisał(a):

@P Śl: Tak jest. A mieszkańcom Warszawskiej rozdać maski gazowe. Howgh!

15.02 22:45:46

mark40 napisał(a):

@Człowiek_upierdliwy; Najwyraźniej tytuł uległ zmianie, co jest dość powszechne stosowane w portalach informacyjnych.

16.02 00:48:36

kosa napisał(a):

Re: Dave napełnieniami" NAPEłNIENIAMI" i wykorzystaniem a nie polityką tak byłoby w przypadku 18 a już nie mówię 618. Dobry pomysł, tym bardziej że w wzdłuż Warszawskiej wiele będzie się dziać - no i pod koniec roku zaczyna się budowa zajezdni i centrum przesiadkowego do czerwca 2010 ma być wszystko zakończone.

16.02 19:11:34

P Śl napisał(a):

@butthead: Ja mowie o 1.maja i skret na rondo a nie na warszawska !

17.02 21:43:39

Szkodnik napisał(a):

A czemu nikt nie wpadł na pomysł, żeby jakiś autobus skierować pod dworzec PKP jak to było kiedyś??? Przecież znalazłoby się sporo osób, które by tam wsiadały. A tak spod dworca nie ma jak dojechać do Mysłowic (że nie wspomnę żeby gdzieś dalej dojechać). A przystanek na Korfantego to też ktoś wymyślił po to, żeby utrudnić życie ludziom. Bo nawet nie ma się tam jak dostać tramwajem. I my chcemy organizować Euro z taką polityką transportową???

21.02 14:24:24

PKM b napisał(a):

Szkodnik - masz rację

21.02 16:52:09

adam86 napisał(a):

@szkodnik: prezciez mozna sobie wysiaść na tym zawodziu i podjechać tramwajem po dworzec.

21.02 17:58:04

PKM b napisał(a):

Tylko trzeba znów kupować dodatkowy bilet na tramwaj.

21.02 18:26:42

memphis napisał(a):

Oczywiście, że nie, przecież bilety z mysłowickich autobusów są ważne po przesiadce.

21.02 21:43:23

butthead napisał(a):

Tylko, że nikt o tym nie wie :P

22.02 12:12:29

... napisał(a):

No i gdzie te autobusy? Porażka żeby trzy miesiące robić wiatę no nie?

02.06 17:56:52

kieran napisał(a):

To jest właśnie KZK GOP. Wiate robią rok i wszystko mają głęboko. Największe gówno świata.

08.11 14:21:46


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!