Henzago zawita do Bydgoszczy?
08.08.2007
Henryk Zagozda, działający poprzez swoją spółkę Henzago, prowadzi niezwykle ekspansywną politykę. Po zwycięstwie w postępowaniu przetargowym w Inowrocławiu wystartował w przetargu w Bydgoszczy.
Tamtejszy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił bowiem przetarg na obsługę linii 69. Jest to jedno z kilku połączeń centrum miasta z leżącym na uboczu osiedlem Fordon.
Henzago złożyło ofertę wspólnie z firmą Gros-For-Bus Sp. z o.o. z Bydgoszczy. Po otwarciu okazało się, że ustępuje jedynie o grosz warszawskiemu Mobilisowi (6,36 zł/km). Całkiem w tyle pozostała oferta MZK w Bydgoszczy (7,03 zł/km), dotychczasowego przewoźnika.
Umowa ma zostać zawarta na lata 2008-2013 i obejmuje prawie 13 milionów wozokilometrów. Do obsługi linii potrzeba 27 autobusów przegubowych (w tym 3 sztuki rezerwy), maksymalnie 3-letnie, z czego co najmniej 7 ma być niskopodłogowych.
Niezależnie od dalszego przebiegu postępowania (o czym oczywiście Czytelników poinformujemy) należy zauważyć, że Henryk Zagozda okazuje się niezwykle elastycznym przedsiębiorcą, który nie boi się startować w przetargach na obszarze całego kraju. Z naszej strony życzymy powodzenia. Warto przypomnieć, że w 2002 roku Meteor Jaworzno startował w przetargach na obsługę linii autobusowych w Warszawie - jednak bez powodzenia.
butthead napisał(a):
Dość konkretne te częstotliwości ruchu w Bydgoszczy ;)
08.08 19:06:24
meteor napisał(a):
Powodzenia panu Zagozdzie nie trzeba :P. Coby nie powiedzieć
"Dzisiaj Polska i Europa
Jutro cały glob."
08.08 20:46:10
abes napisał(a):
27 busow..to co ile ta linia jezdzi...;O
08.08 22:51:24
andrzej69 napisał(a):
za stawke 6,35 i umawa na 5 lat to pewnie ze mozna nowki kupowac :)
09.08 07:54:38
paszażer napisał(a):
Może wystartuje też w Niemczech albo innym kraju Unijnym niech da tych szoferów co teraz ma kultura na jeden minus hihihi
09.08 09:46:04
zonque napisał(a):
31 przystanków. Teraz jeździ co 6,5 minuty. U nas chyba nawet tramwaje tak nie jeżdżą.
09.08 09:51:15
wampir napisał(a):
Myślę że kierowców Zagozda musi nauczyć kultury bo nie mają nawet za grosz buraki .
09.08 14:07:14
kysó napisał(a):
Swego czasu podobnie jeździła linia "0" w zielonej Górze - co 6 minut, z peryferii miasta do centrum. Teraz trochę rzadziej bo zrobili inne linie. A Henio - cóż - z takim parkiem taborowym jaki on ma to można mu tylko powodzenia życzyć, nic innego.
09.08 15:43:10
precz napisał(a):
najlepiej jakby sie zagozda zabral i wyniosl na stale ze slaska
09.08 16:23:40
butthead napisał(a):
Zastanawiam się, czy ktoś w ogóle przeczytał artykuł ("6,36 zł/km", "maksymalnie 3-letnie, z czego co najmniej 7 ma być niskopodłogowych")? W GOP Zagozda jeździ za mniej więcej połowę tej stawki, więc czego oczekujecie? Po prostu na widok "Henzago" autorytatywnie wpisaliście swoje komentarze? Przykre to trochę.
09.08 17:09:06
car napisał(a):
Wynika z tego tylko to, że pan HZ chce przenieść swoją działalność w kujawsko-pomorskie. Gratuluje stwki i życze takiej również naszym rodzimym przewoźnikom. Przy takiej stawce to nawet Delta jeździła by citaro :)
09.08 17:41:57
GREG napisał(a):
Faworytem jest Mobilis Warszawa,który chce zaoferowac 27 SU 18.
10.08 12:37:29
piotrek napisał(a):
Z ciekawości sprawdziłem jakie są ceny biletów w Bydgoszczy i w większości przypadków bilety są tańsze tam niż GOP-ie! I dziwne jest to, że tamtejszy ZDMiKP może zaakceptować taką kosmiczną (jak na śląskie warunki) stawkę za wozokilometr. Tym bardziej w porównaniu ze żenująco niską stawką za wozokm. za obsługę linii 169/176 - 2,87zł!
Ale do czego zmierzam? Moim zdaniem przewoźnicy sami na siebie ukręcili bat licytując się coraz bardziej w dół. A związkowi to jest na rękę bo tą samą ilość wozokm. i pasażerów ma przewiezionych za pół ceny. No ale takie są prawa rynku - wygrywa najtańszy. Tylko najtańszy przeważnie nie inwestuje w żaden nowy tabor.
Jakby związek dał taką specyfikację w jakimkolwiek przetargu jak w Bydgoszczy (np na 820) to też stawka podskoczyła by do pułapu 6-7 zł. Tylko po co? Żeby podwójnie płacić?
W takim tempie i przy takim podejściu nigdy nie będzie na Śląsku porządnych autobusów i tramwajów. Nasz region pozostanie cmentarzyskiem Ikarusów 280, Jelczów M11 oraz zachodnich wyeksploatowanych używek.
Przepraszam za ewentualny chaos w mojej wypowiedzi, ale starałem się w niej ująć wszystkie ważniejsze myśli jakie nasunęły mi się po przeczytaniu tego artykułu.
13.08 16:41:45
butthead napisał(a):
Niestety jest też druga strona medalu - zamawiający (KZK GOP) ma ustaloną kwotę na realizację zamówienia. Jeśli nawet wszyscy zaproponują klimatyzowane przegubowe niskopodłogowce, to zwyczajnie "przelecą" poza pułap i przetarg zostanie unieważniony.
14.08 01:14:00
YoMaHa napisał(a):
@butthead (wypowiedź 1 up): Po części Heniek sam sobie winien jest, bo podobnie jak Mercedes, Hewlet Packard, Coca-Cola, Pudliszki czy Lufthansa na swoją markę pracuje już od lat ;-)
@piotrek: Sięgnij po zamierzchłe dzieje krystalizowania się KZK GOP, tam znajdziesz wiele interesujących kwestii, dlaczego jest tak, jak tego doświadczamy wsiadając do autobusu i tramwaju...
15.08 16:15:37
olo napisał(a):
niech pasażerowie nauczą się kultury i nie śmiecą w autobusach i niech ich nie niszczą , to i kierowcy będą mili
07.11 18:31:24