Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Kolejne używane MAN-y NL202 w Comfort Lines

24.07.2007

Tagi: tabor, Comfort Lines – Dodał: Sławomir Nadolski

Comfort Lines wzbogacił swój miejski tabor o kolejne dwa MAN-y NL202 sprowadzone z Niemiec.


Będzie to piąty i szósty autobus tego typu użytkowany przez gliwickiego przewoźnika. Autobusy zostały prawdopodobnie sprowadzone wraz z pojazdem oznaczonym numerem 324 z Dortmundu za pośrednictwem firmy Solaris Bus & Coach.

Nowe autobusy wyróżniać się będą kolorem - obydwa pomalowane są w jednolite żółte barwy (zbliżone do PKM Gliwice), tradycyjnie wzbogacone o reklamę serwisu Comfort Lines po obydwu stronach pojazdu.

Kolorystyka i ilość wozów pozwala przypuszczać, że obydwa wozy ujrzymy (podobnie, jak pozostałe) na liniach KZK GOP obsługiwanych przez PKM Gliwice, a zleconych Comfort Lines jako podwykonawcy.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

potomek1920 napisał(a):

ciekawe co teraz PKM Gl-ce odda Comfort lines, oby nie 198 :P

24.07 19:11:21

P.M.M. - Transport Ruda Śląska (TRŚ) napisał(a):

ee niech nawet nie dają tych busów na 198 lub 669 to by był szok !!

24.07 19:54:14

potomek1920 napisał(a):

ogólnie mam już dość tych dwudrzwiowych manów, neoplanów itd. na zatłoczonych liniach. Takie busy są dobre na linie mniej zatłoczone z programem pierwszych drzwi

24.07 20:42:53

butthead napisał(a):

No to 669 chyba jest idealna?

24.07 21:10:52

YoMaHa napisał(a):

@butthead: Łapy precz od 669 ;-) To święta linia najlepszego drivera!

24.07 21:25:04

Dave napisał(a):

Malowanie zbliżone do PKMu Gliwicowo? Ja bym powiedział, że IDENTYCZNE! A na focie tylko jeden jest pomalowane...

24.07 21:46:41

butthead napisał(a):

A gdzie jest niby napisane, że zdjęcie prezentuje obydwa nowe nabytki? :)

24.07 22:13:22

mieszko966 napisał(a):

Zadbałby lepiej Comfort Lines o te busy, które już ma, zamiast kupowac nowe. Przydałyby się jakieś wyświetlacze elektronieczne itd. Takiej firmie raczej nie przystoi puszczać na miasto byle czego.

25.07 00:13:49

asik napisał(a):

Jak przystało na podwykonawcę to Comfort Lines musi być przecież tańszy od samego PKM, więc na takie luksusy jak wyświetlacze nie powinno się nawet liczyć. :P

25.07 07:29:18

AdaM napisał(a):

A kto powiedział (prócz producnetów), że wyświetlacze to wyzncznik nowoczesności? Z mojego punktu widzenia, to raczej wyznacznik bezkrytycznego postępu technologicznego, czyli mówiąc krótko zacofania ideowego.

25.07 08:47:46

suchy napisał(a):

AdaM: no tak, wyznacznik zacofania do daremnych dyktowych albo metalowych tabliczek,które są czasami tak namalowane że pożal sie boże,tak? ja uważam że wyświetlacze są najlepsze,nie trzeba ich co kilka miesięcy na nowo malować bo sie starły napisy, są widoczne z daleka i wogóle..

a autobusy fajne,tylko co prawda to prawda,powinni je puszczać do programu z 1 drzwiami..bo jak czasami jade w 155 takim samym manem, i sie trzeba przez cały tył przeciskać żeby wysiąść, bo drzwi są pośrodku a z tyłu nie..

25.07 16:02:40

butthead napisał(a):

Do tablic z jakimi jeździ Comfort Lines nie ma się co czepiać. Wyświetlacze widoczne z daleka? Szczególnie te katowickie w solarisach?

25.07 16:38:28

jacekso napisał(a):

Albo te niezaprogramowane u Sebzdy. :P

25.07 18:48:58

YoMaHa napisał(a):

@suchy: Skoro dla Ciebie wszystko inne niż wyświetlacze jest daremną dyktą to gratuluję wyobraźni i znajomości tematu. Ciekawe, dlaczego w bremeńskich NGT8 nie montują wyświetlaczy :-/

25.07 20:17:58

AdaM napisał(a):

Dyskusja zeszła na fajny temat. Ale widzieliście zapewne zdjecia DABów i innych wynalazków z gigantycznymi cyframi na "filmamach". Jeśli ta dykta, czy film zajmuje tyle samo miejsca co wyświetlacz, to będzie 10 razy lepiej widoczna niż wyświetlać mozaikowy (czy diodowy, czy elektromechaniczny).

Wyświetlacze tej klasy co montowane w naszych autobusach (nawet tych nowych solarisach) ma bardzo podobne wady co obklejanie folią perforowaną szyb. Osoby z pewnymi wadami wzroku nie są w stanie ich odczytać.
Niektórzy pewnie zrozumieją o co chodzi: mózg ma funkcje filtra górnoprzepustowego. Dzięki temu może wyostrzyć obraz, który widzi oko. Tylko nie u wszystkich to działa! Weźcie sobie zdjęcie w formie cyfrowej, robione z daleka bez zoomu (np. 50 m), wyświetlacza bocznego w tramwaju. Przeczytacie bez problemu co jest na nim napisane. A potem powiększajcie na ekranie. W pewnym momencie mimo, ze obraz dużo większy zatracicie pojęcie co na nim jest.

Do tego o wyświetlaczach były nawet artykuły konferencyjne (ganiące ich bezkrytyczne stosowanie). "Np.Zastosowanie tablic o zmiennej treści w pojazdach szynowych" B.Molecki (XVII Konferencja Naukowa Pol. Warszawskiej „Pojazdy szynowe 2006”).

26.07 08:25:50

Egon napisał(a):

@AdaM - dobrze to ująłeś, właśnie mnie ten problem dotyka. Nie jest co prawda tak źle, że całkiem nie potrafię odczytać informacji na wyswietlaczu, ale trochę kłopotu mi to sprawia. A jak patrzę przez folię z reklamy całopojazdowej, to rzeczywiście widzę tylko jakieś plamy, nie potrafię odtworzyć obrazu.
Dlatego mógłbym zaakceptować same wyświetlacze tylko wtedy, gdyby one były wykonane w technologii ciekłych kryształów. Natomiast nie daję swojego przyzwolenia na oklejanie autobusów i tramwajóe reklamami całopojazdowymi.
Ale główną wadą wyświetlaczy jest coś innego. Przede wszystkim na dykcie czy filmie można zmieścić więcej informacji - oprócz miejsca docelowego można umieścić tam niektóre (a czasem nawet wszystkie) miejscowości, przez które prowadzi trasa. "Pływanie" napisu na wyświetlaczu diodiwym też nie rozwiązuje sprawy - do odczytania tej informacji trzeba poświęcić więcej czasu, którego potem może zabraknąć. Natomiast na ciekłokrystalicznym taki przesuwający się napis mógłby być w ogóle nie do odczytania.
Mnie najbardziej odpowiadałoby tak, jak robi to np. ZTM Warszawa - wyświetlacz + tablice kierunkowe.

26.07 14:49:30

DoMANik napisał(a):

Kupili te MANy tylko dlatego, że od 01.08 będą jeździć na 59 i 60. Przynajmnniej tak twierdzą kierowcy i dyspozytorzy.

26.07 16:49:41

adam86 napisał(a):

@domanik: A skąd wezmą tego przeguba na 59?

26.07 22:10:28

butthead napisał(a):

Może nie wszystkie wozy?

26.07 22:39:22

Przemo napisał(a):

na 59 w wakacje nie ma przegubów. To jakieś brednie że na 59 i 60.

26.07 23:35:29

Serd napisał(a):

No właśnie. W wakacje nie ma przegubów na 59. Ale poza wakacjami są. I co wtedy zrobi Comfort?

A jeszcze tak a'propo przegubów:
Właśnie okazało się że w styczniu 2008 do taboru PKM-u Gliwice dołączy 15 fabrycznie nowych Solarisów Urbino II(co w połączeniu z obecznie posiadanymi da już 20 SU18 w Gliwicach).
Szczegóły: http://www.pkm-gliwice.com....
Zapraszam!

27.07 19:44:17

lok@ty napisał(a):

O ile mi wiadomo to PKM Gliwice ma 6 Solarisów Urbino 18 III, więc będzie ich w sumie 21.

27.07 20:36:05

Serd napisał(a):

6? Byłem pewien ze mają po 5: 5 x SU15 i 5 "18-tek"...

27.07 21:25:47

lool napisał(a):

a slychac cos o nowkach dla Swierklanca...?

27.07 22:48:43

emem napisał(a):

@lool: PKM Bytom je wykupił od fabryki chcąc startować na linie o 1 lipca.

28.07 10:24:22

lool napisał(a):

o ile sie nie myle to 1lipca juz byl...:P a PKM Bytom jakos na drogach nie widac...!

28.07 19:30:00

driver6 napisał(a):

Z tego co wiem ,a jezdze w PKM Gliwice ,comfort ma przejąc linie 71,677,669 na razie , po prostu z braku kierowcow.

09.08 10:56:58

memphis napisał(a):

To co, w PKMie kierowców nie ma, a w CL są? CL lepiej płaci przy niższej stawce od PKMu?

09.08 11:18:17


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!