Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Weekendowe utrudnienia w ruchu w Katowicach i w Chorzowie

20.06.2007

Tagi: – Dodał: Jakub Jackiewicz

Przez ostatni weekend w Katowicach i w Chorzowie w centrach miast organizowano imprezy dla mieszkańców. Powodowały one utrudnienia i zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, głównie tramwajowej.


17 czerwca na Rynku w Katowicach odbyła się inscenizacja wkraczania polskich wojsk na Górny Śląsk, w związku z 85 rocznicą włączenia części Górnego Śląska w granice Polski. Z tej okazji od ok. 8 do ok. 16 całkowicie wstrzymany był ruch tramwajowy w śródmieściu.

Tramwaje linii 14 i 15 jadąc od Szopienic zawracały na pętli w Zawodziu.


Linie 6, 11 i 41 od strony Dębu skierowane zostały na Koszutkę - podobnie jak to miało miejsce przy przebudowie Ronda im. gen. Ziętka w 2004 roku. Jedyna różnica polegała na tym, że wówczas zmieniono numer linii 41 na 31. Tak więc linia 11 zawracała od razu na Pętli Słonecznej, linia 41 dojeżdżała do placu Alfreda, a linia 6 aż do pętli w Siemianowicach.

fot. P. Wiśniewski
fot. A. Muthfot. A. Muth
fot. A. Muth

Linia 16 została skrócona do przystanku Katowice Rynek, zlokalizowanego tradycyjnie przy tzw. Domu Mody, czyli u wylotu ul. Pocztowej.

fot. A. Muth
Od strony ulicy Gliwickiej nie było tym razem problemu, gdyż tramwaje tam nie kursują. Autobusy linii T-7 oraz minibusy linii 970 kursowały bez zmian.

Linie 13 i 20 w czasie przerwy w ruchu nie funkcjonowały. Z uwagi na to, że na liniach 6 i 41 wycofano wagony 116Nd kursowały one na linii 20 - przed 8 zjechały jednak do zajezdni, aby wyjechać dopiero po 16. Dwa pociągi kursujące na linii 13 włączyły się tymczasem na linię 12, gdzie woziły powietrze tam i z powrotem między Siemianowicami, a Chorzowem.

fot. P. Wiśniewski

Tuż po 16 rozpoczęło się wznawianie ruchu. Na poszczególnych liniach tramwajowych obowiązywały wariantowe rozkłady jazdy, więc teoretycznie wszystko potoczyło się zgodnie z planem - za wyjątkiem tych pociągów, które gdzieś się w międzyczasie zawieruszyły i nie jechały zgodnie z planem (na skutek rozregulowania mijanek na linii 6, czy innych zdarzeń jak wykolejenie na trasie linii 14 i 15). Na Pętli Słonecznej i placu Alfreda rano podstawiono kilka wagonów rezerwowych, po wznowieniu ruchu te wcześniej zdefektowane zjechały jako pierwsze do zajezdni.


Dla pasażerów jeżdżących do i z Zawodzia uruchomiono komunikację zastępczą. Cztery ikarusy 280 z PKM Katowice, oznakowane jako T-20, kursowały na trasie Zawodzie Pętla - Katowice Dworzec PKP. Od ulicy 1 Maja jechały jednak objazdem, omijając część trasy tramwajowej (objazd wiódł przez al. Roździeńskiego i Rondo). Na trasie obsługiwane były w zasadzie tylko przystanki autobusowe, co zwiększało dezorientację pasażerów. Na szczęście na przystankach umieszczone były stosowne informacje. Linia kursowała co 10 minut.


Ci, którzy zechcieli odbyć podróż na północ od Rynku, czyli w kierunku Chorzowa, bądź Koszutki musieli udać się pieszo na przystanek Katowice Sokolska lub Koszutka Misjonarzy Oblatów, ewentualnie skorzystać z autobusów liniowych, gdyż na tej trasie komunikacji zastępczej nie przewidziano.

Tymczasem dzień wcześniej, w sobotę 16 czerwca, z okazji Święta Miasta Chorzowa na kilka godzin (od ok. 9 do ok. 14) wstrzymany był ruch tramwajowy na ulicy Wolności. Tramwaje linii 9 i 17 zawracały w zajezdni Chorzów Batory, a linia 36 przez ten czas odpoczywała na bocznych torach placu postojowego w zajezdni. Komunikację zastępczą tradycyjnie podstawił Henryk Polak, kierując do obsługi linii T-36 trzy ikarusy 260.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

kysó napisał(a):

Bardzo dobra decyzja o wysłaniu Citadisów na 20 w kontekście stanu torowiska na odcinku Rynek - Zawodzie.

21.06 06:21:39

Dave napisał(a):

A co miało jeździć, skoro "zwykłe" tramwaje poszły na 6 i 41?! :> Jeden dzień na trasie na Zawodzie Karlikom aż tak nie zaszkodzi! Tym bardziej, że jeżdżą tamtędy i tak codziennie, bo do zajezdni!

21.06 15:16:25

butthead napisał(a):

Biorąc pod uwagę obłędne niedzielne częstotliwości ruchu autobusów między centrum Chorzowa a Ch. Starym i Bytkowem, to te tramwaje tam pewnie aż tak puste nie jeździły :>

21.06 17:11:27

memphis napisał(a):

Jak jechały po 3 na raz to nie miały szans jeździć pełne ;-)

21.06 22:10:36


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!