Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Akcje Tramwajów Śląskich: Wszystko albo nic

26.01.2007

Tagi: Tramwaje Śląskie, KZK GOP, prasa – Dodał: Piotr Wiśniewski

Maciej Poloczek
TV Katowice, 25.01.2007


Chcemy 100 procent akcji Tramwajów Śląskich! KZK GOP odrzuciło propozycje Ministerstwa Skarbu Państwa przejęcia tylko 85 procent akcji spółki. To przedłuży trwające już prawie dwa lata starania śląskich gmin o przejęcie państwowych tramwajów pod skrzydła samorządów. A każdy kolejny dzień zwłoki pogarsza kondycję firmy.


Pracownicy zakładu remontowego Tramwajów Śląskich na brak pracy nie narzekają. Joachim Prokop codziennie remontuje tu kolejny wagon. Samorządy śląskich gmin zadeklarowały, że po przejęciu akcji tramwajów śląskich dofinansują spółkę - na to liczy też jej zarząd. Teraz sprawa po raz kolejny utknęła w martwym punkcie. KZK GOP chce przejąć 100 procent akcji spółki i później przekazać je samorządom - skarb państwa daje tylko 85. To byłby precedens na skalę kraju. W całej Polsce samorządu przejmowały takie przedsiębiorstwa w całości.

Ministerstwo Skarbu Państwa stoi na stanowisku, że pozostałe 15 procent akcji spółki Tramwaje Śląskie, zgodnie z ustawą o komercjalizacji i prywatyzacji, zostanie udostępnione pracownikom. Na to nie godzą się samorządowcy. Według nich przejęcie akcji spółki przez gminy nie oznacza prywatyzacji.

Na poprawę stanu technicznego tramwajów z niecierpliwością czekają pasażerowie. A droga do przejęcia Tramwajów Śląskich przez samorządy okazuje się jeszcze bardziej kłopotliwa i wyboista niż jazda śląskimi tramwajami.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Peter napisał(a):

Precedensem na skalę kraju to znowu będzie to, że nie dostaniemy ogromnych dotacji z UE na tramwaje.
P.S. Po co ta cenzura ?

26.01 08:38:11

memphis napisał(a):

Jaka cenzura?

26.01 11:42:07

dw napisał(a):

"Joachim Prokop codziennie remontuje tu kolejny wagon."
To chyba w ZURze są wagony z innych miast, bo teraz to chyba nic nie remontują, a z tej wypowiedzi wynika, że codziennie odbywają się remonty... ;>

26.01 14:32:05

YoMaHa napisał(a):

@Peter: Nie "nie dostaniemy" tylko "nie postaramy się o nie". UE to jest system rozdawniczy, ale pod warunkiem złożenia odpowiedniej aplikacji ;-)

26.01 18:30:21

james206 napisał(a):

...i posiadania odpowiedniego wkładu własnego...

26.01 22:20:15

YoMaHa napisał(a):

@james206: no to już jest kwestia odpowiednio kreatywnej księgowości. W przypadku TŚSA raczej nie powinno być problemów z zapewnieniem takowego, wystarczyłoby naprawdę niewielkie kiwnięcie palcem.

27.01 23:23:11

adam86 napisał(a):

ja akurat odnoszę wrażenie, ze w TS to by się nikomu palcem kiwnąć nie chciało.

28.01 14:51:58

YoMaHa napisał(a):

@adam86: Oczywiście będę nudny, ale warto spytać, na ile Tramwajom palce odrąbano taką, a nie inną polityką...

28.01 20:40:57

TRAMWAJE ZE SZCZECINA napisał(a):

MOŻE OPRÓCZ WAGONÓW 105Na Z KRAKOWA TRA-MWAJE ŚLĄSKIE SKUSIŁY BY SIĘ NA WYCOFY-
WANE WOZY 102Na ze SZCZECINA ?

28.01 21:52:49

butthead napisał(a):

Dzięki, Wasze stodwójki są w stanie niewiele różniącym się od naszych ;)

28.01 22:51:28

YoMaHa napisał(a):

@butthead: Spokojnie, nie ma co się żołądkować ;-) Najpierw weźmiemy szczecińskie parówy, a potem na noc będziemy wyłączać napięcie. Do etapu katówek niestety nie będzie nam dane dojść tą drogą ;-)

29.01 17:05:29


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!