Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - Polak Chorzów

22.12.2013

Tagi: tabor, Polak – Dodał: Jakub Jackiewicz

21 marca 2012 r. firma Henryka Polaka przestała kursować na liniach KZK GOP. Chwilę później rozpoczęła się wyprzedaż posiadanego taboru.


W maju właściciela zmieniły dwa MAN-y NL273 Lion’s City z 2007 roku, które trafiły do PKM Jaworzno. Po przeprowadzeniu niezbędnych napraw i przemalowaniu w barwy firmowe wyjechały na linie z nowymi numerami 300 (ex 25) i 301 (ex 24).


Również w maju rozpoczęła się eskapada MAZ-ów 203. Trzy egzemplarze z roku 2011 najpierw pojawiły się na chwilę w firmie Aska (kursowały jako Rudpol-opa), a następnie przemieściły się do Ireksu (nr 757 ex 35 i 758 ex 36) i Kłosoka (nr 19 ex 37). Za to pięć sztuk tego modelu z roku 2008 (ex MPK Kielce) trafiło nominalnie do Rudpolu, choć w praktyce do firmy Aska Żory (nr 23 ex 40, 20 ex 41, 21 ex 42, 24 ex 43 i 22 ex 44).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Kolejne MAZ-y 203 odjechały z Chorzowa Batorego w kolejnych miesiącach i dojechały do Kłosoka (nr 17 ex 45 w czerwcu i 18 ex 46 w lipcu), do Pawelca (nr 98 ex 33 i 99 ex 34 we wrześniu) oraz do Lazara/Nowaka (nr 1211 ex 32 we wrześniu). W styczniu 2013 r. do Kłosoka sprzedano MAZ-a 103 nr 38 (otrzymał nr 74).




W maju 2013 roku dwa MAN-y NL222 (rocznik 1995, ex Bordeaux) znalazły nowych nabywców. Zostali nimi TAS (nr 31) i Leszek Socha (nr 29).

(autor: Jacek Sobota)

MAZ 103 nr 39 początkowo wrócił w zasadzie do Powichrowskiego (nosił u niego nr 12), ale nie został wprowadzony do eksploatacji i też stał w komisie. Dopiero w październiku 2013 r. trafił do Ireksu/Meteora i otrzymał tam numer 778.


Dwa pozostałe autobusy są oferowane do sprzedaży przez komis Aurex-Truck. MAN-a SL223 nr 16 (rocznik 2002) można kupić za 49 tys. zł, a MAZ-a 103 nr 26 (rocznik 2008) za 219 tys. zł.


Nie są znane dalsze losy MAN-ów NL202 nr 18, 20, 22, 27, 28 i 30 oraz Neoplana N4016NÜ nr 23. Prawdopodobnie zostały skasowane.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota)

Henryk Polak działalność gospodarczą pod firmą „Usługi Przewozowe” rozpoczął 2 maja 1991 roku. Zawiesił ją z dniem 12 kwietnia 2012 r. Jeździł m.in. jako podwykonawca WPK, a później niektórych PKM-ów. Dla KZK GOP obsługiwał przede wszystkim linię 51, aż przez 15 lat – od 1 kwietnia 1997 r. aż do końca swojej działalności, czyli do 21 marca 2012 r. Oprócz tego jego autobusy można było spotkać na liniach 23, 39, 96, 98, 122, 139, 147, 155, 165, 198, 215, 222, 236, 607, 608, 664, 665, 672, 708, 744, 752, 753, 912, 951, 955, S-2, S-3, S-11, S-12 i S-13. Słynął głównie z eksploatacji Ikarusów 260, których miał 15 sztuk (jeździły do 2010 roku).


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Serd napisał(a):

Szkoda że nie napisaliście co się stało z Ikarami od Polaka, gdyż bardzo interesują mnie ich losy (szczególnie tego który miał te "czeskie" okna)

22.12 22:52:03

prezes napisał(a):

a jaka jest przyczyna zawieszenia dzialalnosci?

22.12 23:44:52

Tomek napisał(a):

Czemu zakonczył działalność , problemy finansowe czy coś innego?

23.12 00:40:15


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!