Wieści taborowe - LZ Zendek
25.06.2013
Czas na przewoźników z okolic Tarnowskich Gór. Zaczynamy od LZ Zendek - firmy, która w ostatnim czasie mocno rozbudowała swój park taborowy w związku z obejmowaniem kolejnych nowych linii.
Spółka jawna LZ z Zendka poszerzyła w czerwcu swoje zadania o grupę linii w okolicy Dąbrowy Górniczej. Dla potrzeb obsługi tych linii wprowadzono siedem MAN-ów NL263 pochodzących z Oslo, a wyprodukowanych w 2003 roku. Otrzymały numery taborowe od 1201 do 1207.
Oprócz nich na liniach dąbrowskich kursują dwa 15-metrowe MAN-y NL313-15 z 2002 roku o numerach 1209 i 1210, które wypożycza Irex Sosnowiec.
Na linii 809 początkowo można było spotkać ponadto wysokopodłogowego (co było niezgodne z warunkami przetargu) MAN-a SL223 o numerze 1208, który został sprowadzony z PKS Tarnów przez firmę Mati-Trans Poręba, blisko współpracującej z Lazarem. W październiku 2012 r. zamiast niego (z tym samym numerem bocznym) na linii pojawił się autobus Volvo B7L Hispano Habit z 2003 roku, sprowadzony przez Mati-Trans z miejscowości Moralzarzal w Hiszpanii.
Oprócz MAN-ów w firmie LZ pojawiły się także trzy MAZ-y 103 nr 820-822, prawdopodobnie z 2007 roku, które kursują na pozostałych liniach tego przewoźnika.
Inne MAZ-y, ale model 203, pojawiły się na liniach 164 i 264 w Piekarach Śląskich. Jeden z nich jeździł do niedawna u Polaka w Chorzowie (nr 1211, ex 32, rocznik 2011), a dwa kolejne są nowe (nr 1212 i 1213) i wypożycza je Nowak.
Dla potrzeb obsługi komunikacji miejskiej w Myszkowie sprowadzono dwa midibusy marki MAN. Pierwszy (nr 0803) Mati-Trans ściągnął z Gorzowa Wielkopolskiego (to MAN- Göppel NM192 z 1996 roku), a drugi (nr 825) jeździł dotychczas w Świdnicy (to Gräf&Stift NM152 z 1994 roku).
Jeżdżące od grudnia 2011 r. w Myszkowie dwa Autosany H9-35 (ex Sanok) w czerwcu 2012 r. obdarowano numerami bocznymi 823 i 824.
1 marca 2013 r. zadebiutowały dwa nowe nabytki, przeznaczone do obsługi linii 222 w Siemianowicach Śląskich. To małe Neoplany N4409, które oznaczono numerami 1214 i 1215.
Pojawiły się także autobusy wypożyczone, które użytkowano w styczniu i lutym 2012 roku. Były to: Solaris Urbino 12 nr A114 z Mobilisu (u Lazara nr 821), MAZ 103 nr 918 z KPKM Białystok (u Lazara nr 822) oraz MAZ 203 nr 8056 z Warbusu O/Gdańsk (u Lazara występował z tym samym numerem).
W 2012 roku skasowano dwa DAB-y 15-1200C mk.I – 0802 i 0803 (ex PKM Tychy, rocznik 1993). W roku 2013 natomiast do skasowanych DAB-ów dołączyły 0804 i 0805. Tym samym zakończyła się kariera tych autobusów u Lazara (piąty, 0801, został skasowany w 2011 roku).
Skasowano także dwa Jelcze M11 (bez numerów bocznych) – nr rej. KXE 0830 (eksploatowany w MZKP) oraz STA V251 (jeździł ostatnio w Myszkowie). Pozostał jeszcze jeden Jelcz M11 – nr 0801, który służy w Myszkowie za rezerwę.
Pozbyto się także dwóch innych autobusów – MAN-a Göppel NM192 nr 0803 (z Mati-Trans, jeździl w Myszkowie, a jego dalsze losy są nieznane) oraz Neoplana N4014NF nr 0806, który trafił po sąsiedzku do firmy TAS Piekary Śląskie.
misiek napisał(a):
ciekawe co Lazar wystawi na 860 :P
26.06 18:46:45
xxl napisał(a):
Tak się zachwycacie panem Lazarem tylko co ze stanem technicznym tych pojazdów który pozostawia wiele do życzenia i druga sprawa może by ktoś w końcu zajoł się w tej firmie CZASEM PRACY KIEROWCÓW bo jak to jest możliwe że ten sam kierowca wiezie mnie rano do pracy i wieczorem widzę go dalej za kierownicą {no chyba że tam zatrudniaja samych bliźniaków :)}
28.06 11:30:47