Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - LZ Zendek

25.06.2013

Tagi: tabor, Lazar, LZ, Mati-Trans – Dodał: Jakub Jackiewicz

Czas na przewoźników z okolic Tarnowskich Gór. Zaczynamy od LZ Zendek - firmy, która w ostatnim czasie mocno rozbudowała swój park taborowy w związku z obejmowaniem kolejnych nowych linii.


Spółka jawna LZ z Zendka poszerzyła w czerwcu swoje zadania o grupę linii w okolicy Dąbrowy Górniczej. Dla potrzeb obsługi tych linii wprowadzono siedem MAN-ów NL263 pochodzących z Oslo, a wyprodukowanych w 2003 roku. Otrzymały numery taborowe od 1201 do 1207.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Oskar Pająk)
(autor: Oskar Pająk) (autor: Jacek Sobota)

Oprócz nich na liniach dąbrowskich kursują dwa 15-metrowe MAN-y NL313-15 z 2002 roku o numerach 1209 i 1210, które wypożycza Irex Sosnowiec.

(autor: Oskar Pająk) (autor: Oskar Pająk)

Na linii 809 początkowo można było spotkać ponadto wysokopodłogowego (co było niezgodne z warunkami przetargu) MAN-a SL223 o numerze 1208, który został sprowadzony z PKS Tarnów przez firmę Mati-Trans Poręba, blisko współpracującej z Lazarem. W październiku 2012 r. zamiast niego (z tym samym numerem bocznym) na linii pojawił się autobus Volvo B7L Hispano Habit z 2003 roku, sprowadzony przez Mati-Trans z miejscowości Moralzarzal w Hiszpanii.


Oprócz MAN-ów w firmie LZ pojawiły się także trzy MAZ-y 103 nr 820-822, prawdopodobnie z 2007 roku, które kursują na pozostałych liniach tego przewoźnika.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Inne MAZ-y, ale model 203, pojawiły się na liniach 164 i 264 w Piekarach Śląskich. Jeden z nich jeździł do niedawna u Polaka w Chorzowie (nr 1211, ex 32, rocznik 2011), a dwa kolejne są nowe (nr 1212 i 1213) i wypożycza je Nowak.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Dla potrzeb obsługi komunikacji miejskiej w Myszkowie sprowadzono dwa midibusy marki MAN. Pierwszy (nr 0803) Mati-Trans ściągnął z Gorzowa Wielkopolskiego (to MAN- Göppel NM192 z 1996 roku), a drugi (nr 825) jeździł dotychczas w Świdnicy (to Gräf&Stift NM152 z 1994 roku).

(autor: Jacek Sobota)

Jeżdżące od grudnia 2011 r. w Myszkowie dwa Autosany H9-35 (ex Sanok) w czerwcu 2012 r. obdarowano numerami bocznymi 823 i 824.

(autor: Oskar Pająk) (autor: Jacek Sobota)

1 marca 2013 r. zadebiutowały dwa nowe nabytki, przeznaczone do obsługi linii 222 w Siemianowicach Śląskich. To małe Neoplany N4409, które oznaczono numerami 1214 i 1215.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jan Wieczorek)

Pojawiły się także autobusy wypożyczone, które użytkowano w styczniu i lutym 2012 roku. Były to: Solaris Urbino 12 nr A114 z Mobilisu (u Lazara nr 821), MAZ 103 nr 918 z KPKM Białystok (u Lazara nr 822) oraz MAZ 203 nr 8056 z Warbusu O/Gdańsk (u Lazara występował z tym samym numerem).

(autor: Jacek Sobota)

W 2012 roku skasowano dwa DAB-y 15-1200C mk.I – 0802 i 0803 (ex PKM Tychy, rocznik 1993). W roku 2013 natomiast do skasowanych DAB-ów dołączyły 0804 i 0805. Tym samym zakończyła się kariera tych autobusów u Lazara (piąty, 0801, został skasowany w 2011 roku).

(autor: Paweł Grzywocz) (autor: Wiktor Stryjakiewicz)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Skasowano także dwa Jelcze M11 (bez numerów bocznych) – nr rej. KXE 0830 (eksploatowany w MZKP) oraz STA V251 (jeździł ostatnio w Myszkowie). Pozostał jeszcze jeden Jelcz M11 – nr 0801, który służy w Myszkowie za rezerwę.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Oskar Pająk)

Pozbyto się także dwóch innych autobusów – MAN-a Göppel NM192 nr 0803 (z Mati-Trans, jeździl w Myszkowie, a jego dalsze losy są nieznane) oraz Neoplana N4014NF nr 0806, który trafił po sąsiedzku do firmy TAS Piekary Śląskie.

(autor: Janusz Rogoń)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

misiek napisał(a):

ciekawe co Lazar wystawi na 860 :P

26.06 18:46:45

xxl napisał(a):

Tak się zachwycacie panem Lazarem tylko co ze stanem technicznym tych pojazdów który pozostawia wiele do życzenia i druga sprawa może by ktoś w końcu zajoł się w tej firmie CZASEM PRACY KIEROWCÓW bo jak to jest możliwe że ten sam kierowca wiezie mnie rano do pracy i wieczorem widzę go dalej za kierownicą {no chyba że tam zatrudniaja samych bliźniaków :)}

28.06 11:30:47


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!