Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przebudowa rynku w Katowicach. Tramwajarze: Będzie chaos!

02.02.2012

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, prasa – Dodał: Marek Borys

Justyna Przybytek,
Dziennik Zachodni, 02.02.2012 r.


Będzie chaos - wieszczą tramwajarze. Sen z powiek spędza im mający rozpocząć się w lutym pierwszy etap przebudowy centrum Katowic. Ich obawy nie są bezpodstawne: na czas 12 miesięcy robót trzeba pogodzić interesy pasażerów komunikacji tramwajowej, autobusowej, ok. 80 tys. osób, które każdego dnia przemieszczają się przez rynek oraz 60 tys. kierowców, którzy wjeżdżają do centrum Katowic. Jak tego dokonać nie wiedzą jeszcze urzędnicy.


- Wykonawca ma czas do 18 lutego, aby przygotować plan komunikacji zastępczej, prezydent będzie nalegał, aby był gotowy szybciej - tłumaczy Jakub Jarząbek z biura prasowego UM w Katowicach. - Najpóźniej na początku przyszłego tygodnia wydamy w tej sprawie komunikat - zapowiada.

Pierwszy etap przebudowy ma kosztować ok. 28 mln zł, zakłada przebudowę torowiska w ciągu ulic św. Jana i Pocztowej, na rynku oraz al. Korfantego. Pierwsza faza, która potrwa kilka miesięcy, to roboty jedynie na ul. Św. Jana, gdzie zostanie zmodernizowana infrastruktura podziemna, będzie n owa jezdnia i torowisko. W tym czasie ruch tramwajów będzie odbywała się wahadłowo ulicą Pocztową. I w Pocztowej pies pogrzebany...

Ulica jest wąska, jednokierunkowa, a torowisko stare. Mimo to Pocztową będzie puszczony nie tylko ruch tramwajowy, ale i kołowy (nie wiadomo czy w dwóch czy jednym kierunku) i autobusy wyjeżdżające z rynku. W takim układzie wystarczy niewielka stłuczka na Pocztowej, aby stanęły autobusy, tramwaje.

Nie lepiej będzie na Dworcowej. Na odcinku od Pocztowej do Kochanowskiego mają się zmieścić tramwaje, autobusowy i auta osobowe.

Będzie więc ciasno. A trzeba jeszcze miejsca dla robotników, którzy budują tu węzeł drogowy dla placu Szewczyka. Ci już zajęli pół jezdni jednego pasa drogi. A ruch w drugą stronę? To nie wiadomo, najpewniej kierowcy jadący od Kochanowskiego na rynek nie wjadą, chyba że Pocztowa będzie dwukierunkowa.

Są jeszcze piesi. Urzędnicy wyliczyli, że każdego dnia przez rynek przemieszcza się ich ok. 80 tys... Ich też trzeba będzie na tym placu budowy upchnąć.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

lgor napisał(a):

Tak to jest jak za dużo interesów ma się do pogodzenia. Co innego gdyby komunikacja miała priorytet wtedy wybór byłby oczywisty czyli Pocztowa zostaje dalej jednokierunkową, znika z niej parking a torowisko zostaje oddzielone barierami (coś jak w Siemianowicach przy Biedronce)

03.02 08:27:13

adam93 napisał(a):

przekichane z tą przebudową ale cóż.

03.02 08:51:19

speacetronic napisał(a):

Wszystko pięknie ale tramwaje nadaj zostana te z przed epoki kamienia łupanego. A to błąd każde normalne miasto inwestuje w tabor i infrastrukturę tramwajową. Autobus tak jak każdy pojazd samochodowy będzię stał w korkach , z tramwajami jest inaczej. Oststnio byłem w Poznaniu i tam co widze , nowe tramwaje remonty i wymiany torowisk , aż miło popatrzeć. A proszę sobie zobaczyć tramwaje w Poznaniu poniżej link.
http://www.mpk.poznan.pl/o-...

03.02 12:21:04

Imię lub pseudonim napisał(a):

To po diabła wpuszczać tam ruch samochodowy? Skoro "Rynek" ma być w remoncie to po co jakikolwiek ruch Pocztową poza komunikacją miejską?
Ale ostatnie zdanie przebija wszystko, co do tej pory powiedzieli urzędnicy: "Ich też trzeba będzie na tym placu budowy _upchnąć_."

03.02 17:39:10

pasazer (II) napisał(a):

Bo tramwaje poznańskie należą do miasta i są w jednej spółce z autobusami. Tutaj tramwaje należą do 14 czy ileś miast, czyli do nikogo i konkurują z pkmami - oczkami w głowwach prezydentów.

03.02 18:52:33

k. napisał(a):

No i tym sposobem dopierdziela się tramwajom w Katowicach, więc faktycznie chyba lepiej to zwinąć to wszystko w cholerę a nie udawać, że coś się robi. To jest kpina. Za 2 lata staniecie w ogromnym korku.

04.02 02:13:57

dexiu89 napisał(a):

W GOP to całym tym molochem powinny Katowice zarządzać a nie poszczególne miasta i wioski. W obecnym kształcie typu każdy sobie rzepkę skrobie bałagan i oszczędzanie na czym się da spowoduje tragiczny w skudkach rozpad KZK GOP. Pędzej czy poźniej to nastąpi. Ja mam takie przeczucie przyglądając się temu z boku, że w 2020 już KZK GOP nie będzie, bo nie będzie miał kto jeździć płacąc słono za przejazd.

05.02 13:34:24

Imię lub pseudonim napisał(a):

@dexiu89: Boże uchowaj! Powinno być powołane coś na kształt byłego WPK, które byłoby właścicielem PKMów, TŚ... Powinno być zarządzane przez kompetentne osoby a nie matołków, którzy przyjmują pociotków i kumpli na przechowanie do następnych wyborów. Problem w tym, że nikt nie ma w tym interesu, nikomu nie zależy, żeby KM była na jakimś przyzwoitym poziomie. Teraz jest ok bo można zwalać winę jedni na drugich: rozkład jest zły - KZK powie, że tak chciał UM, UM odpowie, że rozkłady układa KZK. I wszyscy happy...

05.02 15:13:09

Kysó napisał(a):

@dexiu89: pomijając zapisy ustaw i przepisów można zadać pytanie: na co Katowice mają interesować się tym co się dzieje np. w Sączowie czy Sławkowie?? Katowice niech się zajmą swoją działką. Niestety żyjemy w specyficznym obszarze, gdzie miasta leżą obok siebie i pogodzenie interesów (często czysto ekonomicznych) poszczególnych gmin jest trudne. Dla pocieszenia powiem, że swego czasu Zagłębie Ruhry chciało stworzyć coś na kształt KZK GOPu i im nie wyszło. A jeśli naszego KZK nie będzie za 8 lat... cóż, rynek nie znosi próżni więc zapewne będzie coś innego. Byle tylko rzetelniej podchodziło do swoich obowiązków i nie wydawało grubych milionów na elektroniczny karnet na basen.

05.02 15:48:24

memphis napisał(a):

Miasta i gminy Zagłębia Ruhry są zrzeszone w Regionalverband Ruhr: http://www.metropoleruhr.de/. Nawet mają swoją radę (Ruhrparlament).

05.02 17:33:07

Kysó napisał(a):

O, to widzę że im się jednak udało. Jakiś czas temu czytałem, że próbowali ale im nie wyszło. Poszło ponoć o kasę.

05.02 20:22:45

YoMaHa napisał(a):

@memphis: ale jest dość znaczna różnica między "-verband" a "-verbund" (był kiedyś fajny artykuł M. Kniepsa o tym w "Der Nahverkehr"). Porównywanie Regioverband Ruhr do KZK GOP jest cokolwiek karkołomnym pomysłem...

05.02 22:02:19

memphis napisał(a):

Nie porównuję w żadnym razie RVR do KZK GOP. Ba, nawet VRR nie porównuję, bo to dwa różne światy.

05.02 22:23:41

ślązak napisał(a):

"speacetronic" TŚ.SA posiadają 2 MODERUSY Z POZNANIA kilkanaście 105N-2K Z ŁODZI CITADS-y 100 PT E-1 105N/WPK i co? ato że koszty utrzymania tak różnego taboru są nie bagatelne TY jako PKM-owiec powinieneś to wiedzieć. NIE SZTUKA MIEĆ SZTUKA TO OGARNĄĆ I UTRZYMAĆ

06.02 07:31:05

ślązak napisał(a):

MOCNO NIEAKTUALE DANE W TABORZE TRAMWAJI ŚLĄSKICH

06.02 07:35:36

Imię lub pseudonim napisał(a):

@YoMaHa, @memphis: wyjaśnicie niewtajemniczonym, czemu nie można tego porównywać? Chodziłoby mi bardziej o zasady działania a nie sam jego sposób. Jakby któryś z Was miał ochotę, tym wyjątkowym razem podaję adres e-mail ;)

06.02 08:42:14


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!