Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

I po tramwajach w Gliwicach

08.08.2009

Tagi: – Dodał: Marek Borys

MIW,
Polska Dziennik Zachodni, 08.08.2009 r.


Likwidacja komunikacji tramwajowej w Gliwicach odbyła się zgodnie z prawem - uznał wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk.


Wczoraj podpisał odpowiedź na skargę, jaką w czerwcu złożył Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów i Promocji Komunikacji Miejskiej w Gliwicach. Jego działacze zakwestionowali legalność dwóch uchwał zarządu KZK GOP. - Nie znaleźliśmy podstaw do wszczęcia postępowania nadzorczego. Z kolei od strony merytorycznej nie mamy prawa wchodzić w kompetencje samorządów - wyjaśnia Renata Kostiw-Rydzek z biura prasowego wojewody.

Tramwaje kursować będą w Gliwicach do końca miesiąca. Od 1 września pasażerów na trasie "jedynki" i "czwórki" wozić będą autobusy gliwickiego PKM-u.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

misiekolkusz napisał(a):

No cóż wygrała głupota prezydenta Gliwic Frankiewicza i tym podobnym.Mieszkam obecnie w Łodzi i tak jak już tu ktoś napisał odnośnie Lutomierska, miasteczko które ma niewiele ponad 1000 mieszkańców utrzymuje linie tramwajową i nawet im nie w głowie aby coś zmieniać.Pozdrawiam Michał

08.08 12:22:04

Gojira napisał(a):

Byłem niedawno w Łodzi właśnie... i zazdroszczę Wam tak zadbanej komunikacji. Zresztą choć kocham Śląsk, to muszę przyznać, że patrząc na niego z perspektywy innych województw - Śląsk jest żałosny i nie mam tu na myśli tylko kwestii tramwajów. Śląsk powoli staje się Światowym centrum Absurdów i Zaniedbań. Jak można było dopuścić do tego by jeden z najbogatszych regionów w Polsce, jeden z najpiękniejszych (pomimo uprzemysłowienia był piękny) stał się taką dziurą?

- Resztki zieleni zastępuje się blaszakami lub brukiem (np. Bytom pl. Kościuszki oraz Rynek)
- Likwiduje się atrakcje na skale Europejską (np. ELKA)
- Dopuszcza się zastępowanie nowoczesnych technik, rozwiązaniami rodem z Krajów 3 świata (np. Likwidacja linii tramwajowych 1, 4, 8, 12, 25)
- Dopuszcza się do rujnowania dziedzictwa kulturowego (np. Zamek w Bytomiu - KTO WOGÓLE WIE, ŻE ON ISTNIEJE?!)
- Odbiera się ludziom prace pod pretekstem nie rentowności zakładów (np. Kopalnie - chyba nikt nie wierzy w ich nierentowność?)

Można by tak wymieniać godzinami a do każdego pkt przypisywać dziesiątki a nawet setki przykładów. To jest okropne, że my Ślązacy (mieszkańcy Śląska) pozwalamy na to by działy się takie anomalie, pozwalamy by władza ośmieszała nas na arenie międzynarodowej...

To jest przykre...

08.08 14:38:29

Rafał napisał(a):

A dlatego tak jest, że rządzą nami ludzie nie mający pojęcia o prawdziwym Śląsku

08.08 17:32:30

budda napisał(a):

@Gojira- "(pomimo uprzemysłowienia był piękny)"

Wiesz, piękno to nie tylko zieleń, kwiatki itp. Piękno architektury industrialnej, zwłaszcza KWIECIŚCIE wykończone w najdrobniejszym szczególe elewacje zakładów przemysłowych stanowiły jak najbardziej o pięknie Śląska. O charakterystycznych cechach. Teraz straszą ruiny.. straszą smutkiem, odznaczają się pięknem.. pomnikiem przeszłości.
Wszystko, łącznie z tym co napisałeś jest na Śląsku zrównywane z Ziemią. Ja też nie wiem, co się dzieje. Ale coś się dzieje.
W Gliwicach mieszkam lat dzieścia i w życiu nie pomyślałbym o czymś takim, jak śmiały zamach na tramwaj. Przełknąłem budowanie zasr. hipermarketów, nie licząc się z niczym, burząc po drodze wszystko nie zależnie od tego, co to jest i jaką wartość stanowi. Wiem bowiem, że Gliwice nastawione na konsumpcję są przede wszystkim. Kolejny dowód, to zrobienie z gliwickiej radiostacji pod pseudonimem muzeum jednaj wielkiem "knajpy" pod wieżą, wysiedlając przy tym starszych niedołężnych ludzi po to tylko, żeby przy rozpychających żołądek chipsach móc się popatrzeć na wieżę, jakby nie można było popatrzeć się na nią przez ostatnie 70 lat.
Ale to nie na temat, chciałem tylko porównać.. że ze wszystkiego można zrobić PLASTIK albo wszystko zlikwidować. I my nie mamy na to wpływu.

08.08 17:46:35

Gojira napisał(a):

@budda: ja nigdzie nie napisałem, że piękne jest tylko zielone... miałem na myśli, że pomimo iż niektórzy myślą "jak huta może być piękna?" MOŻE, dokładnie to co napisałeś - piękno architektury...

08.08 19:33:33

Marcin napisał(a):

Szkoda mi tramwajów w Gliwicach. Z Wieliczki w lipcu specjalnie przyjechałem do Gliwic aby je tam uwiecznić. Ale jak normalni ludzie dojdą do władzy, to kto wie.
A przy okazji; w Krakowie skreślono ostatnio ze stanu 4 stopiątki. Czy wie ktoś aby miały trafić na Śląsk ?

08.08 20:59:01

Iznogud napisał(a):

@Gojira
Dodać też trzeba, że jeden z największych parków w Europie - WPKiW, z zoo i miasteczkiem - jest zagrożony bankructwem. A zamykane zakłady przemysłowe czy dworce pozostawia się złomiarzom (była KWK Katowice, czy carski dworzec w Maczkach).

Tu, w GOPie, zawsze się wszystko robiło na odwal i najtańszym kosztem. Począwszy od zwykłej kostki brukowej (oczywiście - najgorszej jakości beton), poprzez sprzedawanie za bezcen pięknych terenów pod setny hipermarket, a skończywszy na komunikacji miejskiej, gdzie zamiast tramwajów - mamy stare, śmierdzące szroto-autobusy z Zachodu, gdzie dawno już poszłyby na złom. Niech się potem kople, barany i frankiewicze nie dziwią, że wielu ludzi woli stąd wiać, byle najdalej.

09.08 22:21:37

daru napisał(a):

Marcin po co nam kolejne używane 105ki. Jak wytną Gliwice to będzie dodatkowych 6 wagonów (3składy) z linii 4 i conajmniej 3 z 1ki.

09.08 23:58:48

Gojira napisał(a):

@Iznogud
Zgadzam się z Tobą jak najbardziej ;) Nie pisałem tego wszystkiego, tylko podałem parę przykładów bo żeby wypisać wszystkie anomalie jakie mamy w GOPie to brakłoby życia...

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to za 3 lata będę już patrzał na GOP z okolic Wrocławia ;)

10.08 01:52:25

Hannes napisał(a):

Ostatnia nadzieja w tym, że odbędzie się referendum i może uda się odwołać tego szkodnika Frankiewicza wraz z jego kliką - radą miasta.
Do tego potrzeba będzie sporej mobilizacji,ale zrobimy co się da... Nie tylko o tramwaj tu idzie...

10.08 07:37:23

ik 280 napisał(a):

Lokalne media skutecznie sekundują nachalnej i bezczelnej propagandzie Frankiewicza. Wielu ludziom skutecznie przestawiono już szare komórki i nie wyobrażają sobie Gliwic bez jedynie słusznej władzy. Referendum to chyba jest ostatnia szansa na uratowanie tego, co pozostało w Gliwicach. Jeśli się nie uda - to żegnajcie Gliwice. Żegnajcie też tramwaje w Zabrzu, bez zajezdni długo tam się nie utrzymają, zaraz wzrosną koszty (dojazdy ze Stroszka), a jeszcze zmieni się władza i zostanie tylko szóstka Bytom-Katowice. A co do wojewody... czy jakiekolwiek prawo wymaga od wojewody posiadania elementarnych podstaw logicznego myślenia? Chyba nie. Więc nie można mieć do niego pretensji.

10.08 17:51:38

adam86 napisał(a):

@ik280: a co ma na litość boską wojewoda do tego? Ileż można tłumaczyć, że nie ma on możliwości ingerencji w poczynania samorządu, jeśli są zgodne z prawem.

10.08 20:09:00

lgor napisał(a):

W sumie nie dziwie się takiej decyzji wojewody. W końcu podobna sytuacja z Piekarami Śląskimi i wejścia do KZK GOP była. Tylko tam wojewoda wydał decyzję inną nie argumentując tym razem iż od strony merytorycznej nie mają prawa wchodzić w kompetencje samorządów.
Co do mieszkańców Gliwic, to niestety takich ludzi wybraliście w 2006 roku. To nie mandat imperatywny aby móc mieć wpływ na proces decyzyjny tych osób.
@ik 280 Przecież likwidacja tramwajów w Gliwicach nie oznacza likwidację zajezdni, która bodajże jest własnością TŚ
@Hannes Brak alternatywy, ludzie w Gliwicach nie widzą na kogo mieliby zagłosować, dlatego być może część nie oddaje swojego głosu za odwołaniem będąc pewnym że pan F i tak potem wygra.

10.08 20:28:40

viator napisał(a):

@Igor:
"Co do mieszkańców Gliwic, to niestety takich ludzi wybraliście w 2006 roku. To nie mandat imperatywny aby móc mieć wpływ na proces decyzyjny tych osób"
Hmm, nie jest to też mandat wolny, bo prezydenta można odwołać. Więc jaki on jest?

11.08 08:58:29

arek napisał(a):

mnie to rybka i tak mieszkam na osiedlu gdzie nie na tramwaju a tramwajem ostatnio jechalem dobrych kilka lat temu
jak nie ma byc nowych tramwai lepiej niech beda nowe busy

11.08 12:06:44

dariusz napisał(a):

Ludziki pisze do Was z Niemiec i niemoge sie nadziwic.
Tu tez byly tramwaje i sa nadal, ale juz na zupelnie innych trasach. Zlikwidowano stare linie i wybudowano nowe. Wy robicie wielkie larum ze likwidowana jest stara rozpadajaca sie linia, zamiast budowac nowe. Kiedys tramwaj jechal przez starowke Sterkrade a teraz jedzie w rurze praktycznie w 90% trasy odizolowany od ruchu samochodow. Po co Wy chcecie wywalac pieniadze i odbudowywac skansen? Pozdrawiam i prosze-mniej czarnej propagandy, a wiecej trzezwego myslenia, bo Polska to nie Szwajcaria spiaca na pieniadzach.

11.08 12:31:15

hieronim napisał(a):

Dla wyjaśnienia. Lutomiersk formalnie nie jest miasteczkiem. Jest wsią. :)
Ale likwidacji tramwaju sobie tam nikt nie wyobraża.

11.08 15:45:18

greg napisał(a):

@dariusz: swietny komentarz i oby więcej tego typu rozsądnych komentarzy i wpisów.

Co do Ciebie, to odnoszę wrażenie że "ludziki" oznaczają Twój wyraz sympatii dla rodaków i nie są wyrazem kpiny wobec nich. Biorąc pod uwagę kraj z którego napisałeś wiadomośc i świetną polszczyznę to sądzę, że jako podobny do Nas "ludzik" nie zdążyłeś poczuc się tam jeszcze człowiekiem?

11.08 16:06:51

ik 280 napisał(a):

Ta stara rozpadająca się linia jest jedną z lepszych na Śląsku i ma najlepsze z obecnie możliwych usytuowanie. Ciekawe czy w Niemczech przeszłoby wciskanie autobusów na takie ulice jak w Gliwicach Zwycięstwa czy Dln. Wałów. Szybko by takiego genialnego pomysłodawcę ukrócili.

11.08 16:55:09

Rekin napisał(a):

@dariusz - żyjesz synek w innym świecie, poza tym z jakich Niemiec? W niemczech są różne miasta, które prowadzą rózną politykę, ale przypadków kasacji linii tramwajowej na rzecz autobusu, a nie szybszej bany nie ma. W Gliwicach linia tramwajowa jest całkiem przyzwoita (poza dwoma krótkimi jednotorowymi fragmentami, gdzie miasto nie chce od lat dołożyc się do remontu, a żadnej nowej "rury" nikt tu nie wybuduje.

12.08 09:11:08

głos rozsądku napisał(a):

Rozwiązania komunikacyjne trzeba stale dostosowywać do potrzeb i możliwości, a nie że jak 100 lat temu ktoś wybudował tramwaj, to już go tknąć nie wolno. Linia tramwajowa dla tysiąca mieszkańców Lutomierska to nie jest powód do dumy, ale sposób na głupie marnowanie publicznych pieniędzy, które każdego roku trzeba wydać na utrzymanie zupełnie niepotrzebnej trakcji.

13.08 14:07:30

mark40 napisał(a):

Bez wątpienia potrzeba funkcjonowania linii tramwjaowej w Gliwicach wystąpuje teraz. Przypomnijmy, że tuż przy linii tramwajowej buduje się największe centrum handlowe w Silesii, które po otwarciu stanie się wielkim generatorem potoków pasażerskich.

13.08 19:53:47

YoMaHa napisał(a):

Śmiesząmnie argumenty, że tramwaje to może i byłyby dobre, ale w innej relacji, a nie tej "przestarzałej". Przecież nawet pod Wójtową Wsią (przed pętlą) buduje się jakieś nowe osiedle - kolejny generator ruchu. Trudno o lepszą lokalizację dla tramwaju od tej, która jest w Gliwicach.

13.08 21:30:11

Pasażer (mroczny) napisał(a):

@YoMaHa
I dlatego, jak sądzę, autobusy muszą wygrać.
@Dariusz
Ja widzę, że ty dorastałeś już w tych Niemcach. U nas władze nader rzadko podejmują decyzje uwarunkowane dobrem publicznym, najczęściej decyzje mają podłoże polityczne lub, nazwijmy to tak, "biznesowe". Czyli podstawą jest jakaś tam kalkulacja kosztów, czasem nawet rzeczowa, ale prowadzona najczęściej dla uzyskania doraźnych zysków i to najczęściej w ramach jednej kadencji. Dlatego likwidacja tramwajów w Gliwicach będzie oznaczała likwidację tramwajów w tym mieście w ogóle. Nie ma bowiem żadnych propozycji na przyszłość, nie ma żadnych planów wprowadzenia komunikacji szynowej w mieście oprócz jakichś, dość niedorzecznych, prób wprowadzenia szynobusów.
"Ludzików" proszę, daruj sobie.

14.08 11:57:22

Kysu napisał(a):

Do szkoły w Gliwicach to zawsze 4 jeździłem,bo najszybciej można było dojechać z Dworca PKP na Chorzowską.Dzisiaj to bym jednośladem swoim musiał tam dojeżdżać w takiej sytuacji.

15.08 19:18:06

Kysu napisał(a):

A to co się już rozpada to i tak skasują...piękny zamek w Bytomiu Miechowicach i zepsuta od lat unikatowa w Europie ELKA.Nie wierzcie nawet w to że jakieś rury wybudują z kolejami podmiejskimi,bo w tym kraju to jest nierealne.Ja chyba pojadę do południowych sąsiadów mieszkać.Tam są owe rury i mądrzejsi ludzie którzy dbają o swoich mieszkańców.

15.08 19:20:44

Dawid napisał(a):

Mogę się mylić ale jak oglądam rozkład dla A4 to częstotliwość imponująca. Zastanawiam się kiedy kierowcy i mieszkańcy zaczną protestować że A4 jeździ za często i powoduje korki w centrum Gliwic. No nie oszukujmy się zwiekszy się ilość autobusów i to będzie musiało pogorszyć przejazd przez centrum Gliwic. Potem zmieni się częstotliwość z 10 minut na 15 potem na 20 minut a potem się wykaże że autobus jeździ pusty bo niewiele osób przesiada się na zajezdni z tramwaju na bus (rozkomunikowanie) i co uwali się ten twór.
Potem ktoś wpadnie (na to liczę) że tramwaj jednak jest potrzebny. Tylko że nie będzie kasy. i tak się to będzie kręcić.
Może wzrośnie liczba osób podróżujących pociągiem na trasie Gliwice - Zabrze - Gliwice

27.08 16:05:09

Nadina napisał(a):

And again it's the dirty politicians that kills our beloved and beautiful trams!!!!!!!

28.08 15:56:19

Obsewator napisał(a):

Chcą wcisnąć na trasy "1" i "4" te swoje solariski, które pewnie zakupione były też z budżetu miasta Gliwice. To jest przecież "logiczne", wydali kase na autobusy, to niech teraz zarabiają. To, że to jest ABSURD to już inna bajka. Teraz przejazd autem z dworca na rynek ul. Zwycięstwa sie niesamowicie czasowo wydłuuuuuży. Kierowcy będą chcieli nerwowo wyprzedać te autobusy, co skutkować będzie niejednokrotnie kolizjami, stłuczkami i co najgorsze potrąceniami pieszych. No cóż... to tak jest jak chodzi o pieniądze. Wtedy reszta sie nie liczy... Smutne, ale prawdziwe.

31.08 09:45:42


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!