Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Kolejne modernizacje na śląskich torach

27.04.2009

Tagi: tabor, Tramwaje Śląskie – Dodał: Piotr Wiśniewski

W ubiegłym tygodniu, po dłuższej przerwie, z zajezdni w Zawodziu i Gliwicach wyjechały kolejne wagony typu 105N-2K zmodernizowane w MPK Łódź.


» Czytaj więcej w artykule o modernizacjach wagonów

We wtorek, 21 kwietnia z naprawy powypadkowej powrócił wagon 782. Przypomnijmy, że wagon ten brał udział w zderzeniu czołowym 17 października 2008r.

fot. Ł. Chrzanfot. Z. Hutnik

Tego samego dnia, na linii 1, pojawił się oddelegowany do Gliwic ze Stroszka wagon 722. Podobnie jak pozostałe modernizacje z gliwickiej zajezdni, szyby boczne oklejono reklamą promującą ekologiczny transport.

fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

Stojący już od dłuższego czasu na placu zajezdni w Zawodziu skład 783+784 wyjechał liniowo po raz pierwszy w piątek, 24 kwietnia, kursując na linii 16.

fot. J. Jackiewiczfot. A. Muth

Przypomnijmy także, że około miesiąc temu z Zakładu Usługowo-Remontowego w Chorzowie powrócił wagon 105N-2K 677 (modernizacja z 2000 roku) po naprawie powypadkowej. Wagon ten brał udział w zderzeniu z dźwigiem w październiku 2007 r., w wyniku czego zniszczeniu uległa przednia część pojazdu. Nowy przód 677 otrzymał od kasowanego na Stroszku wagonu 105N 375. We wnętrzu wymieniono siedzenia, wykładzinę podłogową oraz pulpit motorniczego.

fot. J. Jackiewiczfot. P. Wiśniewskifot. J. Jackiewicz

fot. P. Wiśniewskifot. P. Wiśniewski

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Hannes napisał(a):

Zdjęcie wagonu 722 na Zwycięstwa w Gliwicach: usuńcie w myślach z tej ulicy jadący tam wagon, sieć górną, torowisko....
Czy teraz ta ulica nie wyglądać będzie prowincjonalnie, jak każda uliczka w małym miasteczku...?
Czyż tramwaj nie dodaje ulicy miejskiego charakteru ?
Ech...szkoda cię będzie.... :(

I nie wierzę w zapewnienia ZF, że pojedzie tamtędy ekologiczny bus. KZK GOP zrobi przetarg, wygra jakiś Omnitech a pan ZF rozłoży ręce...

27.04 10:53:18

dexiu89 napisał(a):

Wszystko piękne tylko żeby ta głupia gliwicka władza łagodnie mówiąc doceniła co to jest ekologia i wygoda.

27.04 12:10:39

pasażer km napisał(a):

@Hannes-wtedy ulica Zwycięstwa wyglądałaby nie jak ulica europejskiego miasta,tylko jak w jakimś Kazachstanie,albo innej republice byłego ZSRR(z całym szacunkiem dla tych państw)

27.04 17:25:44

PKM b napisał(a):

Ile już jest zmodernizowanych wagonów, nie wliczając do tego tych po NG w Chorzowie?

27.04 17:46:37

piotrekw napisał(a):

@PKM b: http://tabor.wpk.katowice.pl ;)

27.04 19:51:49

MKM Shadow napisał(a):

"Czyż tramwaj nie dodaje ulicy miejskiego charakteru ?"
- rozpadające się torowiska i antyczne wagony?
"doceniła co to jest ekologia i wygoda."
Ekologia tramwaju a nie nędznej namiastki i tego co czeka nadal przy stanie TŚ. Zlikwidować i zbudować od nowa, tak żeby był sens, a nie walczyć o kilka prostych torów i zniszczon tabor.
"wtedy ulica Zwycięstwa wyglądałaby nie jak ulica europejskiego miasta,tylko jak w jakimś Kazachstanie,albo innej republice byłego ZSRR"
A nie jest tak organizowana nasza komunikacja juz teraz? ;)

27.04 22:15:22

rzlfx napisał(a):

Redakcjo, a #774? :)

27.04 22:19:18

emzetwu napisał(a):

Jak sie tak zastanawiałem to chyba jednak zaczynam myśleć czy likwidacja nie jest głupim pomysłem - kto się najbardziej szarpie o tramwaje - banda wyrostków i związkowcy. To i tak trumny na kółkach teraz

27.04 23:20:42

GD napisał(a):

no akurat te reklamy ekologicznosci moglyby nie upier...c calych szyb, psuje to wyglad wagonow, chocby pod wzgledem kolorystyki...

27.04 23:43:42

kruczek napisał(a):

Nie obrażaj ludzi nazywając ich bandą wyrostków, za tramwajami jest przede wszystkim większość mieszkańców Gliwic, a te niby ,,jeżdżące trumny'' jak nazwałeś tramwaje są o wiele lepsze o tych pożal się Boże nowych solarisów samozpalających się... A taki solaris wydziela nie mniej spalin od Ikarusa, mieszkam w centrum i obserwuję wyloty rur własnie tych nowych autobusów... jest tragicznie.
Wczoraj wieczorem taki zmodernizowany tramwaj jechał dość szybko po ul. Zwycięstwa i wogóle nie hałasował, jednak szlifowanie torów dużo dało, po prostu tramwaje lepiej modernizować po kroku niż je niszczyć. Każdy zdrowo myślący człowiek to wie!

28.04 13:08:11

motorn napisał(a):

To i tak trumny na kółkach teraz
szczególnie te po Łódzkiej modernizacji z patyndekla

Co na to Prokuratura?

28.04 13:30:41

Gojira napisał(a):

@emzetwu: skoro my jesteśmy bandą wyrostków to Ty zapewne należysz do starszego pokolenia więc powiem Ci tyle: Ty mogłeś budować swoją przyszłość... jaką sobie wywalczyłeś taką masz, teraz my walczymy o swoją więc zamilcz jeśli to ma być Twój argument - bo nasz głos nie jest mniej ważny od Twojego a kto wie czy nie więcej!

28.04 15:20:33

marioinaler napisał(a):

nie mogli by jakiegos skladu zmodernizowac?

28.04 16:43:12

paaveu napisał(a):

Wagony 105Na, nawet po 25 modernizacjach zawsze będą przegrywać z nowoczesnymi autobusami, po prostu jest to przestarzała technologia. Tej walki nie da się wygrać taborem sprzed 30 lat. Droga jaką obrały Tramwaje Śląskie jest po prostu ślepą uliczką. W innych polskich miastach (np. Wrocław, Kraków) tramwaje się kupuje, nie "modernizuje". Jeżeli tam można to dlaczego nie u nas, podobno GOP jest drugim najbogatszym regionem w Polsce...

28.04 17:43:28

Monki napisał(a):

A ten sex shop z tyłu ;)

28.04 20:07:53

memphis napisał(a):

@paaveu: najpierw się zorientuj, a potem pisz - akurat w wielu miastach stopiątki masowo się modernizuje, a w Krakowie w zamian za nie kupuje się 40-letnie wagony z demobilu

28.04 20:45:46

Gojira napisał(a):

@paaveu: o jakiej technologii Ty mówisz? UWAGA! MOGĘ SIĘ MYLIĆ (w takim przypadku proszę mnie poprawić ewentualnie nie "publikować" tej wypowiedzi). W zmodernizowanych 105Na nie za wiele z nich zostaje... jedynie silniki a cała reszta jest praktycznie nowa - i trudno to nazwać przestrzałą technologią (zapewne też nie szczytem techniki), ale można by rzec, że idą z duchem czasu (za wyjątkiem niskiej podłogi).

28.04 22:47:03

Em napisał(a):

Jak ktoś kiedyś powiedział: "nawet najpiękniejsze, najdoskonalsze NG Ikarusa nadal czyni go Ikarusem", to samo ze starymi 105. Gdzie niska podłoga + plus inny układ wnętrza?

29.04 00:22:10

motorn napisał(a):

z naprawy powypadkowej ZA 100 TYS. zł powrócił wagon 782.
poprzednia naprawa przodu 45 tys. zł

29.04 06:57:40

zonk napisał(a):

Już jest na poc. 134.

29.04 10:18:43

butthead napisał(a):

A po co inny układ wnętrza, skoro obecny się doskonale sprawdza? Tylko po to, żeby było inaczej?

29.04 11:24:23

paaveu napisał(a):

Nie chciałem broń Boże tu nikogo urazić, ja też wolałbym by na śląskich ulicach królowały tramwaje. Chciałbym jednak by nie były to konstrukcje nadające się co najwyżej do muzeum techniki ale nowoczesny, przyjazny pasażerom tabor.
@memphis, Gojira: zależy wam bardziej na niewycofywaniu 105-ek czy utrzymaniu sieci tramwajowej w ogóle? Bo z waszego toku rozumowania wynika że chodzi jedynie o to pierwsze.

29.04 13:32:26

memphis napisał(a):

Tak, walczymy o to, żeby stopiątki jeździły w GOPie dłużej niż N-ki. A tak na serio: nie ma takiej możliwości żeby na raz w jednej chwili wymienić cały tabor na nowy, więc posiadane stopiątki należy modernizować.

29.04 14:41:56

andrzejh69 napisał(a):

Ponadto 105-tki są trwałe i tanie.Np gdyby 10 lat temu udało się przejeśc na 100% karlików dziś by nie było czym jeździć bo obecnie ok30-50% karlików z powodu defektów dziennie nie jeździ.

29.04 14:55:51

pasazer (ii) napisał(a):

Wogóle ten zakup karlików w 2000 to strzał w głowę logice. Nie dało się poczekać, aż się zbierze trochę pieniędzy, kupić trochę mniej tych długaśnych, a po pięciu latach, gdy Alstom już będzie widział jakie błędy konstrukcyjne popełnił TŚSA zamówiłby więcej karlików (ew. jakieś 1-członowe edycje albo więcej_niż_3-członowe...) i dostalibyśmy nowe egzemplarze mniej awaryjne.

Chociaż o czym ja mówię, skoro tramwaje kursują za mniej niż powinny, bo naturalnie droższe stawki spowodowałyby rezygnację wszystkich miast z tramwajów na rzecz Henzago; 9 lat temu tramwaje były pozostawione samym sobie, kursowały w imię "bó nom siy noleży".

29.04 17:29:27

lgor napisał(a):

Szkoda ze żelazka nie uzyskały jakiś nowych barw. Flirty są w barwach województwa śląskiego a tramwaje w barwach bodajże wojewódzkiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego.

29.04 20:23:19

obeznany napisał(a):

No, tylko że Alstom Konstal w przeciągu tych pięciu lat skupiał się raczej na wagonach cargo i innych metrach ;) Bez różnicy, kiedy by te citadisy zamawiano, myśl techniczna i tak nie posunęłaby się zbyt do przodu.
A kolory żelazka mają rozsądne (choć odcień nie ten, gdyby chcieć się przyczepić), to jest przecież tylko modernizacja. Nie ma sensu do tramwaju z lat 80-tych dokładać designu z XXI wieku.

29.04 21:27:56

mzk napisał(a):

ja to bym cały tabor z bytomia tramwajowy to na hute katowice na te wnętrza 105n nie da się patrzeć ani jeżdzić to zgroza potrzeba jest modernizacja i 100 wymiana taboru

19.05 13:21:13


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!