Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chrzanów bez połączenia z Katowicami i Sosnowcem?

02.03.2009

Tagi: ZKKM, PKM Jaworzno, prasa – Dodał: Krzysztof Zioło

Bogumił Kurylczyk
Przełom, 28.02.2009 r.

PKM w Jaworznie wypowiedziało umowę dzierżawy miejsc postojowych dla swoich autobusów na chrzanowskim dworcu ZKKM. A to może oznaczać, iż od 1 kwietnia nie będzie stąd bezpośredniego połączenia z Katowicami (linia J) oraz z Sosnowcem (linia S).


- Nie jesteśmy w stanie, w tak krótkim terminie, uruchomić własnych linii, jeśli PKM się faktycznie wycofa. Trzeba raczej myśleć o czasowym dowożeniu autobusami naszych pasażerów do Byczyny, gdzie będzie kończyła kurs linia "J"oraz do Balina, na pętlę linii "S" - uważa Tadeusz Gruber, prezes Związku Komunalnego Komunikacja Międzygminna.

Prezes jaworznickiego PKM Zbigniew Nosal uważa, że sprawa jest jeszcze otwarta. Wiele bowiem zależy od stanowiska władz ZKKM oraz burmistrza Chrzanowa. Nie ukrywa przy tym, iż chodzi o dopłaty do kursów linii "J" oraz "S".

- Dane z kart, którymi nasi pasażerowie opłacają przejazd, są jednoznaczne: między Jaworznem a Chrzanowem jeżdżą głównie mieszkańcy tego drugiego miasta. Dlaczego więc mieszkańcy Jaworzna mają ze swoich podatków fundować im tę podróż? Bo nikłe napełnienie autobusów pasażerami na tym odcinku powoduje, że jest to jazda deficytowa - tłumaczy prezes Nosal.

W poniedziałek, 2 marca, ma się spotkać w Chrzanowie z prezesem Gruberem, by omówić warunki kontynuacji kursów.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

zainteresowany napisał(a):

Gdyby się okazało, że nic z tego nie wyjdzie, to może w ZKKM dałoby się otworzyć połączenie Byczyna-Trzebinia-Byczyna.

02.03 14:42:37

markos napisał(a):

bardzo dobry pomysł z takim połączeniem

02.03 19:54:28

pasazer II napisał(a):

No cóż, kiedyś myślałem że możnaby J i S wydłużyć do Trzebinii, ale widzę że wszędzie panuje tendencja na cięcia, także niczego pozytywnego na Śląsku spodziewać się już nie można... :(((

02.03 23:22:53

antybus napisał(a):

Dlaczego wydłużać tylko do Trzebini? Może lepiej od razu do Krakowa. Powstałoby bardzo wygodne połączenie, którym za 4 złote dałoby się przejechać 80 km w rewelacyjnym czasie 3 godzin.

03.03 10:31:15

obeznany napisał(a):

No jasne, najlepiej do Krakowa wydłużyć.

03.03 12:34:08

oświecony napisał(a):

Najlepiej to zlikwidować tramwaje, trolejbusy i autobusy jeżdżące dalej niż 10km w jedną stronę - od dalekich dystansów jest pociąg. Kij że pociąg raz na godzinę (i połowa z nich to pospieszne lub ekspresowe), ale jest, nie?
Na początek likwidujemy wszystkie 8xx, E-1, E-2, A, E, J, S i chrzanowskie K.
Potem pójdą takie absurdy jak 6, wszystkie tramwaje (oprócz T-16) i trolejbusy (bo (elektrownie) zanieczyszczają środowisko).
A na końcu wszyscy grzecznie (pod groźbą kar) kupują samochody.

03.03 15:25:01

marcin815 napisał(a):

Ciekawe czy kursy do katowic i sosnowca tez zlikwidują jeśli według nich te linie są niedochodowe

04.03 13:52:24

ELT596@ELT596.pl napisał(a):

nikt nie powiedział, że są nie dochodowe!
Są źle opłacane.
Jaworznianie płacą za ważenia ludzi z Chrzanowa.
Też bym sie zdenerwował.

04.03 15:25:01

eureka! napisał(a):

@marcin815: Ciekawe jak te zapełnione Volva są nierentowne? Jakieś oświecenie od KZKGOP?
A i skasować koleje między Katowicami i Krakowem - od takich połączeń są samoloty... :/

04.03 15:29:48

marcin815 napisał(a):

@eureka Mów to pkm jarorzno nie mnie wg. mnie te linie sa potrzebne i same się utrzymują z zysków z biletów

04.03 18:25:43

MojemiastoB napisał(a):

Zróbmy tak, żeby nie było niczego...

04.03 19:22:07

sovi napisał(a):

te linie sa potrzebne, niestety zadna z nich nie jest do konca rentowna, a przynajmniej nie wszystkie jej kursy. dlatego lekka przesada jest, ze Chrzanow nie tylko nie doplaca grosza do komunikacji zapewnianej przez PKM Jaworzno, a na dokladke jeszcze PKM placi ZKKM spore pieniadze za dostep do dworca. absurdalne tym bardziej, ze z komunikacji tej w glownej mierze korzystaja mieszkancy Chrzanowa.

05.03 12:24:28

inny napisał(a):

Popieram GOP zlikfidować wszysto! bo w polsce nic nie jest dochodowe autobusy zezłomoć zrobić sciepe narodową kupić bąbe atomową:-)

07.03 10:20:37

meg napisał(a):

eSka Chrzanów- Sosonowiec...MUSI BYĆ!!!!!;(

08.03 23:18:55


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!