Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Bytom z powrotem w KZK GOP?

18.10.2006

Tagi: KZK GOP, prasa – Dodał: Maciej Makula

Maria Klimczyk
Dziennik Zachodni, 18.10.2006


Prezydent Bytomia już chce, by komunikację w mieście organizował KZK GOP.


Nie udało się władzom Bytomia opracować własnego systemu zarządzania komunikacją miejską. Gmina nie dogadała się ani z katowickim Komunalnym Związkiem Komunikacyjnym GOP, ani z tarnogórskim MZKP. A to dwaj najwięksi organizatorzy komunikacji w woj. śląskim, bez których nie sposób zapewnić obsługę autobusowych linii międzymiejskich.

I choć prezydent Bytomia zapewniał w czerwcu, że powrotu do KZK GOP nie będzie, wczoraj zmienił zdanie. - Nowe okoliczności skłaniają mnie do wystąpienia do Rady Miejskiej o wycofanie uchwały o wystąpieniu gminy z KZK GOP - tłumaczył wczoraj Krzysztof Wójcik na specjalnej konferencji.

Wójcik podał 3 przyczyny takiej decyzji: likwidację i upadłość PKM Bytom SA, które obsługiwało linie miejskie i międzymiejskie; 2) fiasko negocjacji z KZK GOP w sprawie obsługi połączeń zewnętrznych i wspólnego biletu na linie miejskie i międzymiejskie; 3) to, że nieobecność gminy w KZK GOP pozbawiłaby ją należytego wpływu na restrukturyzację spółki Tramwaje Śląskie, w której Bytom ma udziały.

Z takiego obrotu sprawy zadowolony jest KZK GOP. - Nas taka decyzja cieszy, bo jest dobra dla mieszkańców Bytomia, regionu i integracji komunikacji. Trzeba będzie ogłosić przetargi na obsługę linii, ale to nie jest problem. Skoro po upadku PKM zorganizowaliśmy komunikację zastępczą z dnia na dzień, to i tu sobie poradzimy - zapewnia Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP.

Przed wczorajszą konferencją Wójcika, Laura Klekocka, przewodnicząca Związku Zawodowego Konduktorów nieistniejącego już PKM Bytom, rozdawała dziennikarzom płyty DVD ze zobowiązaniami prezydenta Wójcika wobec konduktorów i PKM SA oraz zapisem dźwiękowym z negocjacji w KZK GOP. - Obiecywał nam, że po 1 stycznia będziemy mieć pracę, bo konduktorzy są potrzebni. A teraz co? - pyta Klekocka.

Przypomnijmy, że w wyniku konfliktu między KZK GOP a PKM Bytom pracę straciło ponad 540 osób. Kierowcy i mechanicy znaleźli zatrudnienie. Większość z ponad 215 konduktorów - nie.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Arass napisał(a):

Może i KZK GOP się cieszy z takiego obrotu sprawy. A pasażerowie? Wszystkie sprowadzone Neoplany są rozsprzedane, MANy SL223 też, więc na stanie PKMu zostają same stare Jelcze i Ikarusy. Nie wiem czy to będzie takie zadowalające dla pasażerów np. takiego 146, którzy do tej pory w weekendy jeździli samymi Vectami

18.10 13:22:53

memphis napisał(a):

Przecież odwołanie wystąpienia Bytomia z KZK GOP nie oznacza zmartwychwstania PKMu.

18.10 14:52:05

Smile_boy napisał(a):

na 146 przyzwyczaili sie do Ikarusow i to jest tylko sen...wiec wróci rzeczywistość... :D:D

18.10 15:14:30

carleek napisał(a):

widze, że teraz dopiero zacznie się walka o ex-linie pkm Bytom. Mam tylko nadzieje, że Delta nie dostanie 127 i 227 - mam już dość strachu o własne życie jak jade tymi m11...

18.10 17:11:13

hobbysta napisał(a):

ciekawe jak odebrał tą informacje PKM Świrklaniec zakupując prawie 20 autobusów,jeśli teraz przegra te linie to wyrzucone pieniądze.PKs gliwice również zakupił tabor.Jeśli chodzi o tabor z bytomia to wszystkie M11 nadają się do kasacji,neoplany przegubowce były wypożyczane,no i zostało ok 13 dobrych ikarusów, reszta nadaje się na złom.

18.10 19:41:49

Łukasz napisał(a):

Uwazam ze firmy które teraz obsługują linie po byłym PKM Bytom robią to w miare wzorowo.Najbardziej jestem zadowolony z 121 na którym jezdzą same przegubowe używane many ale w kapitalnym stanie i 146 gdyz w sb i nd jezdzą same vecta.Głupotą by było wypuszczenie tego złomu co został w zajezdni w Bytomiu.

18.10 20:10:46

suchy napisał(a):

arass przecież pkm upadł, autobusy zostały sprzedane, więc logiczne że obsługe linii przydzieli się innym przewoźnikom, w sumie najbliżej jest mzkp i świerklaniec, więc oni by mogli zająć się obsługą tych linii.

18.10 21:28:35

mieszko966 napisał(a):

Jako gliwiczanin mam nadzieję, że nasze przedsiębiorstwa (PKM i PKS) powalczą o spore udziały w Bytomskim rynku przewozowym. To całkiem niezły biznes. Lepszy, niż puszczanie minibusów na wioski.

19.10 00:07:12

pinio napisał(a):

Do PKM-u wszedł syndyk i teraz zacznie się sprzedaż tego co po nim zostało. Tak więc te "lepsze" Jelcze, Ikary i reszta Nerwoplanów bankowow znajdzie nowych właścicieli. Zresztą ja nie wierzę w reaktywację PKM Bytom. Dobrze mi bez nich i niech tak zostanie...

19.10 09:58:17

m11 napisał(a):

A jak trwoga to do ... KZKGOP :)

19.10 12:07:46

carleek napisał(a):

Śmieszne jest tylko to, że tak duże miasto jak Bytom nie ma swojego przedsiębiorstwa komunikacyjnego... Ciekawe czy byłaby możliwość odbudowy, a może raczej stworzenia od podstaw takiej firmy.

19.10 17:06:29

P Śl napisał(a):

Pinio Ty wez sie obudz bo juz dawno wszystko co lepsze jest praktycznie wyprzedane (np neoplany 4021 sa w Jaworznie)

19.10 17:23:50

memphis napisał(a):

@carleek - właśnie teraz dopiero jest normalna sytuacja w której każdy przewoźnik będzie mieć równe szanse w przetargu nie ustawianym pod "miejski" PKM.

19.10 18:17:48

carleek napisał(a):

@memphis - wiesz wolna konkurencja nie zawsze jest korzystna patrząc od strony pasażerów. Czasami wolałbym aby promowano te lepsze firmy, które posiadają lepszy sprzęt. W Katowicach nie odczujesz tak tego, no może tylko na 23 i 46, na których jeździ totalny złom. Popatrz na Bytom - tu oprócz jako takiego Świerklańca jeżdzi sam złom sprowadzony z całej Polski.

19.10 18:30:30

mieszko966 napisał(a):

Ja generalnie jestem przeciwnikiem zbyt wielkiej liczy przewoźników. Tym bardziej, że większość z nich to straszna drobnica, która dysponuje rozsypującym się taborem. Dlatego bankructwo PKM Bytom (który najgorszy może nie był, ale do pierwszej ligi jeszcze mu trochę brakowało) przynosi pewną ulgę dla przeładowanego rynku przewozowego w regionie.

19.10 18:52:16

memphis napisał(a):

Ale to nie jest kwestia drobicy, czy PKMu, czy czegokolwiek podobnego tylko kwestia wymagań stawianych potencjalnym oferentom. A taki PKM Katowice, czy Gliwice (o Sosnowcu nie wspominając, bo to jest przypadek kliniczny) jest praktycznie monopolistą u siebie, ma swoje pakiety linii, dotacje pod stołem z miasta i żadnej motywacji do aktywności rynkowej, czy obniżania kosztów. No i nie sugerowałbym się tym co obecnie jeździ po Bytomiu, bo przewoźnicy byli zatrudniani w trybie awaryjnym - w przyszłym roku będą przetargi i jest szansa na wyeliminowanie gruchotów (o ile będą postawione odpowiednie warunki).

19.10 20:00:07

YoMaHa napisał(a):

To tak, jak KZK GOP, nasz wspaniały organizator. Jest praktycznie monopolistą u siebie i żadnej motywacji do aktywności rynkowej. Zawsze to tłumaczenie, jak coś nie wyjdzie, że "nie było warunków", że "czynniki obiektywne" - podobno KZK GOP powstało właśnie po to, by wyeliminować tego typu zachowania, a samo doskonale je powieliło. Skoro jest szansa na wyeliminowanie gruchotów - czy jest szansa na sprawnego organizatora komunikacji?

19.10 21:50:32

memphis napisał(a):

No tak, tylko mechanizm "wyboru" organizatora komunikacji jest nieco inny niż przewoźnika ;-)

20.10 13:17:42

bolko napisał(a):

Reaktywacja Pkm Bytom czy jest to możliwe ? Mój scenariusz Prezydent miasta Bytomia wkłada swój udział w utworzeniu nowej firmy przewozowej w Bytomiu na bazie upadłego PKM Bytom wygrywa przetarg na 146 korzystając z funduszy unijnych kupuje nowy tabor czy jest taka hipoteza możliwa ?

21.10 01:34:08

kojot napisał(a):

Ludzie jaka ekonomia w komunikacji miejskiej. Sami wiecie jakie straty mają przewoźnicy po byle jakiej imprezie w regionie (nie wspominając już meczy ligowych); a ile ludzi kasuje bilety??Przecież zawsze to będzie niedochodowe. A co do motywacji do obniżania kosztów to jakie macie przykłady złego gospodarowania pieniędzmi np.PKM Gliwice??? To że busy są dziennie myte i kontrolowane pod względem technicznym nie jest chyba rozrzutnością.Jeszcze nie widziałem żeby do któregoś prywaciarza przyjechał techniczny na dworzec żeby wymienić np.pękniete lustro. Poza tym wiadomo jak prywaciarze załatwiają przeglądy.A na takim wielkim oszczędzaniu to zawsze tracą kierowcy albo pasażerowie, a najczęsciej i jedni i drudzy. Wszelkie uszkodzenia busa pokrywa kierowca (kij z tym że nie ma hamulcy czy świateł a szyby parują bo nie działa dmuchawa).Kierowca zobowiązany jest do usuwania defektów a o takich rzeczach jak dokręcanie kół czy podklejanie dziurawego tłumika to nawet nie ma co mówić.I jeszcze sprawa przetargów: Nie chodzi o promowanie jakiś przewoźników ale o zdrowy rozsądek. Nie wyobrażam sobie Zagozdy, PKS'u czy nawet Transkomu na "osiemsetkach". Błąd polega na tym że nie ma odpowiednich wymogów w rozpisywanych przetargach, które wyeliminowały by w sposób naturalny kiepskich przewoźników.Pozdr!!

21.10 10:17:03

memphis napisał(a):

Jakby Transkom, czy inny Meteor jeździł za takie pieniądze jak PKM Gliwice i jeszcze by mu ktoś nowe autobusy dawał za darmo to by samymi niskaczami dawno jeździł.

21.10 11:39:11

kojot napisał(a):

Tak no pewnie. Wszystko za darmo a w PKM'ie to miliony zarabiają. Chce Ci uzmysłowić że na zdrowiu pasażerów nie należy oszczędzać. A pewne firmy to choćby nie wiem ile kasy dostawały to zawsze będą jeździły rupieciami (a kierowcy będą traktowani jak bydło) bo przecież nikt od nich nie wymaga, a kasa jest.

21.10 11:51:52

memphis napisał(a):

A co, może PKMy nie dostają dofinansowania na zakup nowych autobusów? Za swoje nie kupują, bo ich nie stać. Zdrowie pasażerów nie ma nic do tego, to jest temat na zupełnie inną dyskusję. W PKMach też jest sporo autobusów do których strach wsiadać.

21.10 13:09:12


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!